Spis treści:
- Jak zgłosić szkodę w HDI?
- Proces likwidacji szkody w HDI
- Wypłata odszkodowania w HDI
- Jak złożyć reklamację w HDI?
- Ile czasu ma HDI na rozpatrzenie reklamacji?
Jak zgłosić szkodę w HDI?
HDI udostępnia różnorodne sposoby zgłaszania szkody. Możesz to zrobić:
online – przy pomocy formularza zgłoszenia szkody dostępnego na stronie HDI
telefonicznie
+48 22 449 99 99 lub
+48 801 801 181
Telefoniczne zgłoszenie szkody jest możliwe 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
- SMS-em
Aby zgłosić szkodę, wyślij SMS o treści SZKODA na numer +48 661 001 581. Przedstawiciel HDI oddzwoni do Ciebie.
Sprawdź, jak skontaktować się z HDI w innych sprawach
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w HDI
Uszkodzenie lub zniszczenie samochodu należy zgłosić niezwłocznie do HDI, nie później niż w ciągu 7 dni od powstania szkody.
Jeżeli Twoje auto zostanie skradzione, zawiadom o tym niezwłocznie policję (nie później niż w ciągu 12 godzin od dowiedzenia się o kradzieży). Ubezpieczyciela zawiadom najpóźniej w ciągu następnego dnia roboczego.
Sprawdź, jak wygląda proces likwidacji szkody z AC w HDI
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia domu w HDI
Jeżeli dojdzie do szkody w Twoim mieszkaniu, zawiadom:
- bank w przypadku utraty karty płatniczej lub czeków w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku (najpóźniej w ciągu 12 godzin od zdarzenia);
- policję w przypadku kradzieży, rabunku, dewastacji lub utraty przedmiotów podczas akcji ratowniczej (zrób to niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 12 godzin od dowiedzenia się o zdarzeniu);
- zarządcę budynku o szkodzie powstałej w wyniku zalania najpóźniej w ciągu 2 dni.
Ubezpieczyciela powinno się poinformować niezwłocznie o szkodzie. Maksymalny czas to 7 dni od zaistnienia szkody lub dowiedzenia się o niej.
Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu domu i mieszkania w HDI
Proces likwidacji szkody w HDI
Kiedy zgłosisz szkodę, ubezpieczyciel przystąpi do jej likwidacji. Dzięki internetowemu systemowi możesz w dowolnym momencie dosłać online dokumenty, których ubezpieczyciel potrzebuje do oceny dokładnego rozmiaru szkody.
Sprawdź, czy HDI udostępnia kalkulator ubezpieczenia OC
Wypłata odszkodowania w HDI
Standardowo HDI ma 30 dni od zgłoszenia szkody na podjęcie decyzji o wysokości odszkodowania. Dlatego właśnie warto jak najszybciej poinformować ubezpieczyciela o zdarzeniu.
Jeżeli jednak okoliczności uniemożliwią ustalenie wysokości odszkodowania w ciągu 30 dni, ubezpieczyciel wypłaci świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe.
Ubezpieczyciel od razu jednak powinien wypłacić bezsporną część odszkodowania.
Sprawdź, jak zgłosić sprzedaż samochodu w HDI
Jak złożyć reklamację w HDI?
Pierwsza propozycja odszkodowania jest niestety przez ubezpieczyciela bardzo często zaniżana. Dlatego zawsze uważnie sprawdź otrzymaną wycenę i jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, złóż reklamację.
Jak złożyć odwołanie od decyzji HDI? Możesz to zrobić:
Pocztą:
skr. pocztowa 1020,
00-950 WarszawaOnline:
Przy pomocy formularza reklamacjiTelefonicznie:
502 308 308Osobiście:
W każdym oddziale Warty pisemnie lub ustnie
Sprawdź, jak wypowiedzieć OC w HDI
Ile czasu ma HDI na rozpatrzenie reklamacji?
HDI powinno wysłać odpowiedź na reklamację w ciągu 30 dni od wpłynięcia jej do ubezpieczyciela. Jednak w szczególnie skomplikowanych przypadkach termin ten może zostać przedłużony do 60 dni.
Odrzucenie reklamacji przez ubezpieczyciela nie oznacza jednak, że nie masz już szans na większe odszkodowanie.
Dostępne są następujące możliwości:
- złożenie roszczenia do sądu właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania lub siedziby,
- złożenie prośby o pozasądowe rozpatrzenie sprawy przez Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego,
- zwrócenie się o pomoc do Rzecznika Finansowego.
Za interwencję Rzecznika Finansowego nic nie zapłacisz, więc warto zacząć właśnie od tej opcji.