Strona główna  |  Wiadomości  |  Auto Assistance w Generali

Auto Assistance w Generali

Data aktualizacji: 2021-09-17
Nie potrzebujesz Assistance na cały rok, lecz jedynie na czas zagranicznego wyjazdu? Generali ma taką polisę w swojej ofercie.

Pod jedną nazwą „ubezpieczenie assistance” kryją się tak naprawdę bardzo różnorodne usługi. Dokładny zakres pomocy zależy od tego, jakie towarzystwo oraz który wariant wybierzesz.

W przypadku Generali podstawowa opcja Assistance pomoże Ci jedynie w razie wypadku w Polsce. Bardziej rozbudowaną pomoc oferują droższe warianty.

Spis treści:

  1. Kalkulator OC/AC
  2. Warianty
  3. Wyłączenia odpowiedzialności w Assistance
  4. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia Assistance w Generali
  5. Czy warto kupić Assistance w Generali?

Kalkulator OC/AC

Wymiana koła w samochodzie w warsztacie Większość wariantów Assistance w Generali można zakupić jedynie razem z OC lub AC. Dlatego warto najpierw wyliczyć składki tych podstawowych polis samochodu w Generali i sprawdzić, czy są one w ogóle dla Ciebie atrakcyjne. Możesz to zrobić za pośrednictwem strony internetowej ubezpieczyciela lub przy pomocy kalkulatora OC/AC Ubea.pl.

Zobacz także, jak wypowiedzieć OC w Generali?

Warianty

Ubezpieczenie Assistance jest dostępne w Generali w 4 wariantach

Standard

Ten wariant otrzymujesz bezpłatnie w Generali razem z OC .

  • Ubezpieczenie chroni na terenie Polski
  • Pomoc przysługuje po wypadku
  • Suma ubezpieczenia to 1000 zł dla jednego wypadku (z zastrzeżeniem że dla świadczenia "holowanie pojazdu" suma ubezpieczenia odpowiada faktycznie poniesionym kosztom)
  • Dostępne świadczenia:
    1. Pomoc informacyjna
    2. Przekazanie informacji
    3. Holowanie pojazdu do najbliższego warsztatu lub do miejsca wskazanego przez ubezpieczonego na terenie Polski na odległość maks. 100 km
      • jeśli holowanie odbywa się poza godzinami pracy warsztatu, pojazd może zostać odholowany na parking strzeżony z jednoczesnym prawem holowania pojazdu do warsztatu w najbliższym dniu roboczym. Koszt parkingu ponosi Generali.
      • jeśli ubezpieczony skorzystał z holowania organizowanego przez specjalne służby drogowe na autostradzie, Generali zwróci udokumentowane koszty do 1000 zł
      • jeśli holownik nie jest przystosowany do przewozu osób, Generali zorganizuje transport ubezpieczonych do miejsca holowania pojazdu (na maks. 100 km)
    4. Holowanie pojazdu osoby poszkodowanej jeśli ubezpieczony jest sprawcą zdarzenia
      • do warsztatu naprawczego wskazanego przez Generali lub do miejsca zamieszkania poszkodowanego na terenie Polski
    5. Pojazd zastępczy
      • na czas naprawy, ale nie dłużej niż na 3 dni
      • usługa przysługuje raz w okresie ubezpieczenia
      • pojazd przysługuje, jeśli naprawa potrwa ponad 24 h lub nastąpiło całkowite zniszczenie auta
      • pojazd zastępczy odpowiada klasie ubezpieczonego auta, ale nie wyższej niż D
      • Generali pokryje koszt wynajęcia i podstawienia pojazdu na miejsce wskazane przez ubezpieczonego

Komfort

W tym wariancie umowę możesz zawrzeć na 15 dni, 30 dni lub na cały rok.

  • Ubezpieczenie chroni na terenie Polski i innych państw europejskich
  • Pomoc przysługuje po wypadku, kradzieży lub awarii
    • dla pojazdów powyżej 10 lat świadczenie w razie awarii przysługuje, jeśli doszło do niej co najmniej 25 km od miejsca zamieszkania
    • w przypadku awarii Generali zorganizuje pomoc dla maks. dwóch takich zdarzeń w okresie ubezpieczenia
  • 5000 zł dla jednego zdarzenia
  • Dostępne świadczenia:
    1. Pomoc informacyjna
    2. Przekazanie informacji
    3. Pomoc tłumacza (z języka angielskiego)
    4. Próba naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia
    5. Holowanie pojazdu (jeśli naprawa na miejscu zdarzenia nie jest możliwa)
      • do wskazanego przez ubezpieczonego miejsca na maks. 100 km
      • jeśli holowanie odbywa się poza godzinami pracy warsztatu, pojazd może zostać odholowany na parking strzeżony z jednoczesnym prawem holowania pojazdu do warsztatu w najbliższym dniu roboczym. Koszt parkingu ponosi Generali.
      • jeśli ubezpieczony skorzystał z holowania organizowanego przez specjalne służby drogowe na autostradzie, Generali zwróci udokumentowane koszty do 2000 zł
      • jeśli holownik nie jest przystosowany do przewozu osób, Generali zorganizuje transport ubezpieczonych do miejsca holowania pojazdu (na maks. 100 km)
    6. Holowanie pojazdu osoby poszkodowanej (z miejsca zdarzenia na terenie Polski) jeśli ubezpieczony jest sprawcą zdarzenia
      • do warsztatu naprawczego wskazanego przez Generali lub do miejsca zamieszkania na terenie Polski
    7. Zakwaterowanie
      • w hotelu dwu lub trzygwiazdkowym na czas naprawy pojazdu lub do czasu odzyskania pojazdu po kradzieży
      • nie dłużej niż 3 doby hotelowe
      • o ile zdarzenie miało miejsce co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania
    8. Kontynuacja podróży po kradzieży pojazdu
      • transport do miejsca zamieszkania lub miejsca docelowego podróży
    9. Kierowca zastępczy
      • w razie śmierci, hospitalizowania ponad 5 dni lub stanu zdrowia uniemożliwiającego kierowcy dalsze prowadzenie pojazdu Generali zapewni kierowcę zastępczego w celu kontynuacji podróży lub powrotu do miejsca zamieszkania (koszty podróży ponosi ubezpieczony, a trasę ustala Generali)
    10. Pojazd zastępczy
      • na maks. 5 dni
      • świadczenie przysługuje w razie wypadku lub kradzieży
      • usługa przysługuje dwa razy w okresie ubezpieczenia
      • w razie wypadku pojazd zastępczy przysługuje, jeśli naprawa potrwa ponad 24 h lub nastąpiło całkowite zniszczenie auta
      • pojazd zastępczy odpowiada klasie ubezpieczonego auta, ale nie wyższej niż D
      • Generali pokryje koszt wynajęcia i podstawienia pojazdu na miejsce wskazane przez ubezpieczonego

Komfort Plus

Możesz wybrać ten wariant, jeśli jednocześnie kupujesz AC w Generali.

  • Ubezpieczenie chroni na terenie Polski i innych państw europejskich
  • Pomoc przysługuje po wypadku, kradzieży lub awarii
    • w przypadku awarii Generali zorganizuje pomoc dla maks. dwóch takich zdarzeń w okresie ubezpieczenia
  • 5000 zł dla jednego zdarzenia
  • Dostępne świadczenia:
    1. Pomoc informacyjna
    2. Przekazanie informacji
    3. Pomoc tłumacza (z języka angielskiego)
    4. Próba naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia
    5. Holowanie pojazdu (jeśli naprawa na miejscu zdarzenia nie jest możliwa)
      • do wskazanego przez ubezpieczonego miejsca na maks. 400 km
      • jeśli holowanie odbywa się poza godzinami pracy warsztatu, pojazd może zostać odholowany na parking strzeżony z jednoczesnym prawem holowania pojazdu do warsztatu w najbliższym dniu roboczym. Koszt parkingu ponosi Generali.
      • jeśli ubezpieczony skorzystał z holowania organizowanego przez specjalne służby drogowe na autostradzie, Generali zwróci udokumentowane koszty do 2000 zł
      • jeśli holownik nie jest przystosowany do przewozu osób, Generali zorganizuje transport ubezpieczonych do miejsca holowania pojazdu (na maks. 100 km)
    6. Holowanie pojazdu osoby poszkodowanej (z miejsca zdarzenia assistance na terenie Polski) jeśli ubezpieczony jest sprawcą zdarzenia
      • do warsztatu naprawczego wskazanego przez Generali lub do miejsca zamieszkania na terenie Polski
    7. Zakwaterowanie
      • w hotelu dwu lub trzygwiazdkowym na czas naprawy pojazdu lub do czasu odzyskania pojazdu po kradzieży
      • nie dłużej niż 3 doby hotelowe
      • o ile zdarzenie miało miejsce co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania
    8. Kontynuacja podróży po kradzieży pojazdu
      • transport do miejsca zamieszkania lub miejsca docelowego podróży
    9. Kierowca zastępczy
      • w razie śmierci, hospitalizowania ponad 5 dni lub stanu zdrowia uniemożliwiającego kierowcy dalsze prowadzenie pojazdu Generali zapewni kierowcę zastępczego w celu kontynuacji podróży lub powrotu do miejsca zamieszkania (koszty podróży ponosi ubezpieczony, a trasę ustala Generali)
    10. Pojazd zastępczy
      • na maks. 5 dni
      • świadczenie przysługuje w razie awarii, wypadku lub kradzieży
      • usługa przysługuje dwa razy w okresie ubezpieczenia
      • w razie wypadku lub awarii pojazd zastępczy przysługuje, jeśli naprawa potrwa ponad 24 h lub nastąpiło całkowite zniszczenie auta
      • pojazd zastępczy odpowiada klasie ubezpieczonego auta, ale nie wyższej niż D
      • Generali pokryje koszt wynajęcia i podstawienia pojazdu na miejsce wskazane przez ubezpieczonego

Lux

Ten wariant jest dostępny, jeśli zawierasz jednocześnie umowę AC. Opcja tylko dla aut osobowych mających nie więcej niż 13 lat. Ograniczenie wiekowe nie dotyczy umów zawieranych z Generali na okres bezpośrednio kolejnych 12 miesięcy po poprzedniej umowie dotyczącej tego samego pojazdu.

  • Ubezpieczenie chroni na terenie Polski i innych państw europejskich
  • Pomoc przysługuje po wypadku, kradzieży lub awarii
    • w przypadku awarii Generali zorganizuje pomoc dla maks. trzech takich zdarzeń w okresie ubezpieczenia
  • 20 000 zł dla jednego zdarzenia
  • Dostępne świadczenia:
    1. Pomoc informacyjna
    2. Przekazanie informacji
    3. Pomoc tłumacza (z języka angielskiego)
    4. Usługi Concierge
      • Generali udzieli informacji kulturalnych, sportowych, turystycznych i dokona telefonicznej rezerwacji biletów na wydarzenia, miejsca w restauracji, zamówi TAXI, zamówi oraz dostarczy kwiaty, prezenty i zakupy
      • koszty usług pokrywa ubezpieczony
    5. Próba naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia
    6. Holowanie pojazdu (jeśli naprawa na miejscu zdarzenia nie jest możliwa)
      • do wskazanego przez ubezpieczonego miejsca bez limitu kilometrów
      • jeśli holowanie odbywa się poza godzinami pracy warsztatu, pojazd może zostać odholowany na parking strzeżony z jednoczesnym prawem holowania pojazdu do warsztatu w najbliższym dniu roboczym. Koszt parkingu ponosi Generali.
      • jeśli ubezpieczony skorzystał z holowania organizowanego przez specjalne służby drogowe na autostradzie, Generali zwróci udokumentowane koszty do 2000 zł
      • jeśli holownik nie jest przystosowany do przewozu osób, Generali zorganizuje transport ubezpieczonych do miejsca holowania pojazdu (na maks. 100 km)
    7. Holowanie pojazdu osoby poszkodowanej (z miejsca zdarzenia assistance na terenie Polski) jeśli ubezpieczony jest sprawcą zdarzenia
      • do warsztatu naprawczego wskazanego przez Generali lub do miejsca zamieszkania na terenie Polski
    8. Zakwaterowanie
      • w hotelu dwu lub trzygwiazdkowym na czas naprawy pojazdu lub do czasu odzyskania pojazdu po kradzieży
      • nie dłużej niż 5 dób hotelowych
      • o ile zdarzenie miało miejsce co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania
    9. Kontynuacja podróży po kradzieży pojazdu
      • transport do miejsca zamieszkania lub miejsca docelowego podróży
    10. Kontynuacja podróży w razie unieruchomienia pojazdu
      • jeśli zakończenie naprawy nie jest możliwe w ciągu 5 dni, Generali zorganizuje transport do miejsca zamieszkania lub miejsca docelowego podróży
    11. Kierowca zastępczy
      • w razie śmierci, hospitalizowania ponad 5 dni lub stanu zdrowia uniemożliwiającego kierowcy dalsze prowadzenie pojazdu Generali zapewni kierowcę zastępczego w celu kontynuacji podróży lub powrotu do miejsca zamieszkania (koszty podróży ponosi ubezpieczony, a trasę ustala Generali)
    12. Pojazd zastępczy
      • na maks. 10 dni
      • świadczenie przysługuje w razie awarii, wypadku lub kradzieży
      • usługa przysługuje dwa razy w okresie ubezpieczenia
      • w razie wypadku lub awarii pojazd zastępczy przysługuje, jeśli naprawa potrwa ponad 24 h lub nastąpiło całkowite zniszczenie auta
      • pojazd zastępczy odpowiada klasie ubezpieczonego auta, ale nie wyższej niż D
      • Generali pokryje koszt wynajęcia i podstawienia pojazdu na miejsce wskazane przez ubezpieczonego

Sprawdź warunki ubezpieczenia NNW w Generali

Wyłączenia odpowiedzialności w Assistance

W ubezpieczeniu Assistance obowiązują wszystkie generalne wyłączenia odpowiedzialności, które wymieniono przy okazji opisu polisy AC w Generali.

Oprócz tego Generali nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia powstałe:

  • w wyniku działania siły wyższej, rozumianej jako: trzęsienie ziemi, powódź, huragan, pożar lasu,
  • wskutek świadczenia płatnych usług polegających na przewozie osób lub ładunków,
  • w pojazdach oddanych do sprzedaży komisowej,
  • wskutek niewłaściwego umocowania ładunku lub bagażu lub wskutek ich niewłaściwego przewożenia,
  • podczas jazd wyścigowych i konkursowych oraz treningów do tych jazd,
  • podczas użycia pojazdu jako rekwizytu lub do jazd próbnych i testowych,|
  • wskutek zużycia eksploatacyjnego, w tym polegającego na zużyciu, korozji, utlenieniu, zawilgoceniu, zapleśnieniu, oddziaływaniu normalnych warunków atmosferycznych oraz spowodowane pogorszeniem się stanu technicznego pojazdu wskutek długotrwałego postoju.

Generali nie pokrywa też kosztów transportu zwierząt (poza domowymi) oraz bagażu, którego rozmiar lub masa przekracza ładowność pojazdu z uwzględnieniem dodatkowych bagażników zamontowanych na pojeździe.

W ramach realizowanych świadczeń assistance Generali nie pokrywa kosztów opłat drogowych oraz promowych.

Sprawdź także wyłączenia odpowiedzialności w ubezpieczeniu szyb w Generali

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia Assistance w Generali

O wypadku lub awarii auta należy poinformować Centrum Pomocy od razu po zdarzeniu (numer telefonu znajdziesz na polisie). Kradzież samochodu należy natomiast zgłosić w ciągu 7 dni.

Co jednak zrobić, jeżeli zewnętrzne okoliczności uniemożliwiają natychmiastowy kontakt z Generali? Możesz wtedy samodzielnie zorganizować usługi assistance, ale musisz pamiętać, że ubezpieczyciel zrefunduje koszty maksymalnie do takiej sumy, jaka jest dostępna w posiadanym przez Ciebie wariancie Assistance.

Oczywiście tylko niektóre okoliczności zostaną uznane przez Generali za faktycznie uniemożliwiające natychmiastowy kontakt. Takimi sytuacjami są:

  • stan chorobowy Ubezpieczonego,
  • działanie siły wyższej, rozumianej jako trzęsienie ziemi, powódź, huragan, pożar lasu, a także brak możliwości kontaktu telefonicznego z Centrum Pomocy Generali z przyczyn niezależnych od Ubezpieczonego (awaria lub brak zewnętrznych urządzeń telekomunikacyjnych w miejscu zdarzenia).

Sprawdź, jak przebiega proces likwidacji szkody w Generali

Czy warto kupić Assistance w Generali?

Jeśli chcesz rozszerzyć zakres ochrony poza to co, zapewnia Assistance Standard dodawane bezpłatnie do OC, wybierz wariant Komfort. Niewątpliwą zaletą tej opcji jest możliwość zakupu ubezpieczenia krótkoterminowego assistance na 15 lub 30 dni. Nad wariantem Lux warto zastanowić się natomiast jedynie wtedy, kiedy często jeździsz daleko po Polsce lub planujesz zagraniczny wyjazd. Limit holowania wynoszący 1000 km zapewni Ci wtedy pełen spokój.

Zobacz, jakie są warunki innych ubezpieczeń dostępnych w Generali

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-28

AC i assistance nie ochroni nas na Ukrainie?

Samochodowe polisy autocasco i assistance nie działają w całej Europie. Jakie ograniczenia ochrony dotyczą osób wybierających się na wschód naszego kontynentu?

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-20

Ubezpieczenie Assistance Compensa

Świadczenia oferowane w ramach ubezpieczenia Assistance są bardzo różnorodne. Compensa proponuje aż 5 wariantów tej polisy, dzięki czemu każdy kierowca znajdzie produkt odpowiedni dla siebie.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-15

Ubezpieczenie Assistance samochodu w MTU

Ubezpieczenie OC oraz AC w MTU można rozszerzyć o polisę Assistance. Pomoże Ci ona, jeśli Twoje auto ulegnie nagłej awarii w trakcie podróży.

Czytaj więcej
Komentarze