Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Proama
  • PZU
  • Warta
  • You Can Drive

Zgłoszenie szkody w Generali

Data publikacji: 2018-02-06

Proces likwidacji szkody w Generali jest jednym z najprostszych na rynku. Zarówno zgłoszenie szkody, jak i późniejsze sprawdzanie jej statusu, jest możliwe przez Internet.

Oblicz ubezpieczenie

Oblicz moje OC/AC

Ubezpieczyciel powinien wypłacić odszkodowanie w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody. Między innymi dlatego warto jak najszybciej informować Generali o każdym zdarzeniu.

Jak można zgłosić szkodę w Generali?

Zgłoszenie szkody w domu Zgłoszenie szkody w Generali jest możliwe za pośrednictwem:

- formularza online:

Formularz do zgłoszenia szkody znajdziesz na stronie internetowej Generali

- telefonu:

913 913 913

- maila:

Zgłoszenie z ubezpieczenia na życie ">
Pozostałe ubezpieczenia ">

Sprawdź, jak najszybciej skontaktować się z Generali w innych sprawach

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia komunikacyjnego

Szkodę z ubezpieczenia komunikacyjnego powinieneś zgłosić w ciągu 7 dni.

Pamiętaj, by do czasu oględzin pojazdu przez przedstawiciela Generali, nie zmieniać nic w uszkodzonym pojeździe, chyba że jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Do rozpoczęcia naprawy masz także prawo wtedy, kiedy z winy ubezpieczyciela nie doszło do oględzin w ciągu 7 dni roboczych od momentu zawiadomienia towarzystwa.

Dowiedz się więcej o zgłoszeniu szkody z AC w Generali

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego

Jeżeli w trakcie podróży zagranicznej nagle zachorujesz lub ulegniesz nieszczęśliwemu wypadkowi, skontaktuj się od razu telefonicznie z Centrum Pomocy Generali. Najlepiej będzie poinformować ubezpieczyciela jeszcze przed podjęciem jakichkolwiek innych działań.

Przeczytaj więcej o zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia turystycznego

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania

O szkodzie w mieszkaniu powiadom Generali w ciągu 3 dni roboczych od wypadku lub dowiedzenia się o nim. Do czasu przybycia przedstawiciela ubezpieczyciela postaraj się nie naprawiać niczego, za wyjątkiem tego co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa. Jeśli jednak w ciągu 7 dni od zgłoszenia szkody Generali nie podejmie czynności mających na celu przeprowadzenie oględzin, możesz rozpocząć sprzątanie.

Sprawdź zalety i wady ubezpieczenia mieszkania Generali

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie

W przypadku śmierci ubezpieczonego osoba mająca prawo do świadczenia powinna dostarczyć do ubezpieczyciela:

  • wniosek o wypłatę świadczenia,
  • dokument stwierdzający tożsamość uprawnionego,
  • odpis skrócony aktu zgonu ubezpieczonego,
  • zaświadczenie lekarza lub inną dokumentację medyczną określającą przyczynę śmierci.

Proces likwidacji szkody w Generali

Po zgłoszeniu szkody ubezpieczyciel przystąpi do jej oceny. Generali z pewnością skontaktuje się z Tobą, jeśli będą potrzebne dodatkowe dokumenty lub dane, ale samemu także możesz kontrolować przebieg procesu likwidacji szkody.

Po zgłoszeniu szkody możesz się kontaktować z Generali:

- za pośrednictwem likwidatora

Kiedy poinformujesz ubezpieczyciela o zdarzeniu, Generali prześle do Ciebie dokumenty, w których znajdziesz m.in. dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za likwidację tej szkody.

- mailowo:

W sprawach związanych z ubezpieczeniem na życie pisz pod adres: ">
W przypadku pozostałych ubezpieczeń należy pisać pod: ">

Pamiętaj, by w temacie wiadomości zawsze wpisać numer szkody lub roszczenia.

Status sprawy można także sprawdzić online w strefie klienta.

Odszkodowanie z Generali

Jak wspominaliśmy na początku Generali ma 30 dni na wypłacenie odszkodowania od momentu otrzymania zawiadomienia o zdarzeniu. W szczególnych przypadkach termin ten może jednak ulec wydłużeniu.

Jeżeli bowiem w ciągu pierwszych 30 dni wyjaśnienie okoliczności było niemożliwe, odszkodowanie zostanie wypłacone w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe (bezsporna część odszkodowania powinna jednak zostać wypłacona w ciągu 30 dni).

Zobacz także, jak można zgłosić sprzedaż samochodu w Generali

Złożenie reklamacji w Generali

Kiedy otrzymasz odszkodowanie, masz zawsze prawo złożyć reklamację. Pamiętaj jednak, by przed jej przesłaniem do ubezpieczyciela przyjrzeć się uważnie warunkom polisy. Jeżeli w reklamacji powołasz się na konkretne zapisy w umowie, będziesz miał większe szanse na to, że Twoje odwołanie zostanie uznane.

Reklamację możesz złożyć:

- osobiście w placówce:

Najbliższy oddział możesz znaleźć przy pomocy wyszukiwarki dostępnej na stronie Generali.

- pocztą:

ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa

- telefonicznie:

913 913 913

Pamiętaj, że reklamacja musi zawierać numer polisy. Warto także poprosić Generali o potwierdzenie jej otrzymania.

Odpowiedź na Twoje odwołanie powinna nadejść w ciągu 30 dni od momentu otrzymania reklamacji przez ubezpieczyciela. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin ten może się wydłużyć, ale nie powinien przekroczyć 60 dni (Generali ma także obowiązek poinformować o opóźnieniu i jego przyczynach).

Co zrobić, jeśli Generali odrzuci reklamację?

Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, możesz poszukać pomocy na zewnątrz. Masz prawo złożyć:

  • pozew do sądu właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania,
  • skargę do Rzecznika Finansowego z prośbą o interwencję w Twojej sprawie.

Sprawdź, jakie ubezpieczenia oferuje Generali

Tagi:

Komentarze