Strona główna  |  Wiadomości  |  Zgłoszenie szkody w PZU

Zgłoszenie szkody w PZU

Data aktualizacji: 2021-09-29
Nie wystarczy wykupić odpowiednie ubezpieczenie. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak z niego korzystać i w jaki sposób zgłosić szkodę, by mieć jak największe szanse na duże odszkodowanie. Zobacz, jak przebiega zgłoszenie szkody w PZU

Spis treści:

  1. Zgłoś szkodę jak najszybciej
  2. Jak zgłosić szkodę w PZU?
  3. Skompletuj dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody
  4. Ile czasu ma PZU na wypłatę odszkodowania?
  5. Jak złożyć reklamację w PZU?
  6. Ile czasu ma PZU na rozpatrzenie reklamacji?

Zgłoś szkodę jak najszybciej

Zniszczony dom - żywioł Czas na zgłoszenie szkody jest różny zależnie od polisy. Dokładną informację na ten temat znajdziesz zawsze w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. Zazwyczaj w przypadku dobrowolnych ubezpieczeń ten czas jest nieco krótszy niż w przypadku zgłaszania szkody np. z OC.

Niezależnie jednak od tego, ile czasu daje Ci PZU na zgłoszenie szkody, najlepiej zrobić to jak najszybciej. Łatwiej będzie Ci wtedy zebrać wszystkie potrzebne dokumenty oraz przypomnieć sobie ważne szczegóły dotyczące przebiegu wypadku.

Jak zgłosić szkodę w PZU?

PZU udostępnia swoim klientom różne sposoby zgłoszenia szkody. Zobacz, który będzie dla Ciebie najwygodniejszy:

- online
Za pomocą dostępnego na stronie PZU.

- za pośrednictwem Czata Video
Czat jest dostępny na stronie PZU

- telefonicznie:
801 102 102
lub (22) 566 55 55

- za pośrednictwem SMS-a
SMS o treści SZKODA pod numer 4102
Konsultant PZU oddzwoni do Ciebie i przyjmie zgłoszenie

- osobiście
W wybranym Oddziale Grupy PZU lub u agenta

- za pośrednictwem osoby zajmującej się w Twojej firmie ubezpieczeniami grupowymi
W przypadku zgłaszania szkody z grupowego ubezpieczenia na życie

- mailem:
kontakt@pzu.pl

- pocztą:
PZU
ul. Postępu 18a
02-676 Warszawa

Zobacz, jak skontaktować się z PZU w innych sprawach

Skompletuj dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody

Im szybciej PZU otrzyma wszystkie potrzebne dokumenty, tym szybciej będzie mógł się rozpocząć proces likwidacji szkody. Dlatego od razu po zgłoszeniu zdarzenia skompletuj wymagane dokumenty i prześlij do ubezpieczyciela.

To jakie dokładnie dokumenty są potrzebne, zależy od rodzaju zgłaszanej szkody

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w PZU

Przy zgłoszeniu kolizji pojazdów niezbędne jest posiadanie oświadczenia kierowców o przebiegu zdarzenia lub notatki policyjnej.

Jeśli zgłaszasz kradzież pojazdu, potrzebne Ci będzie potwierdzenie policji, że zawiadomiłeś ją o zdarzeniu.

Uwaga! kradzież pojazdu musisz zgłosić ubezpieczycielowi nie później niż w najbliższym dniu roboczym po dowiedzeniu się o kradzieży.

Jeśli ukradziono Ci także bagaż, musisz okazać ubezpieczycielowi dowody potwierdzające fakt jego utraty.

Zgłaszając szkodę z ubezpieczenia NNW, okaż ubezpieczycielowi dokumentację medyczną, rachunki i dowody ich zapłaty.

Dowiedz się więcej o warunkach ubezpieczenia AC w PZU

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego w PZU

Jeżeli dojdzie do wypadku za granicą, najlepiej od razu, jeszcze przed wizytą u lekarza, skontaktować się z Centrum Alarmowym PZU pod numerem telefonu:

  • za granicą: +48 22 566 55 44
  • w Polsce: 801 102 102 lub 22 566 55 55

Jeżeli nie możesz od razu skontaktować się z PZU, rozpocznij niezbędne leczenie, a ubezpieczyciela poinformuj tak szybko jak będzie to możliwe.

Kiedy powiadomisz ubezpieczyciela o zdarzeniu, PZU skieruje Cię do odpowiedniej placówki. Pamiętaj, że im ściślej będziesz się trzymał zaleceń towarzystwa ubezpieczeniowego, tym większe są Twoje szanse na to, że PZU wypłaci Ci pełne odszkodowanie.

Po powrocie do kraju, prześlij do PZU potrzebne dokumenty:

  • dokumentację medyczną,
  • rachunki i dowody zapłaty w razie pokrycia kosztów przez Ciebie,
  • jeśli zgłaszasz kradzież bagażu, okaż spis utraconych rzeczy z określeniem ich wartości.

Sprawdź, czy ubezpieczenie turystyczne PZU zapewni pełną ochronę

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia domu w PZU

Jeżeli dojdzie do szkody w mieszkaniu, zrób to, co potrzebne, by zapobiec jej powiększaniu oraz zabezpieczyć pozostałe przedmioty. Z naprawami, które nie są niezbędne ze względów bezpieczeństwa, poczekaj jednak aż do przeprowadzenia oględzin przez PZU.

Przedstawiciel ubezpieczyciela ma na to 7 dni (od momentu zawiadomienia towarzystwa o szkodzie) lub 14 (jeśli trzeba powołać rzeczoznawców).

Ubezpieczycielowi warto przekazać spis zniszczonych rzeczy, najlepiej z dowodami ich zakupu.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu mieszkania w PZU

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie w PZU

Aby otrzymać odszkodowanie z ubezpieczenia na życie, należy złożyć do PZU:

  • akt zgonu ubezpieczonego,
  • kartę zgonu ubezpieczonego lub dokumentację medyczną stwierdzającą przyczynę śmierci, jeśli nastąpiła ona w pierwszych trzech latach od momentu zawarcia umowy.

Ile czasu ma PZU na wypłatę odszkodowania?

Od momentu zgłoszenia zdarzenia PZU ma 30 dni na wypłatę odszkodowania lub zawiadomienie osoby ubiegającej się o świadczenie o przyczynach niemożności zaspokojenia roszczeń. Nawet jeśli jednak ubezpieczyciel stwierdzi, że potrzebuje więcej niż 30 dni na ocenienie zasadności roszczenia, powinien w tym terminie wypłacić kwotę bezsporną odszkodowania.

Jeżeli w ciągu 30 dni PZU nie skontaktuje się w sprawie wypłaty świadczenia, zyskujesz prawo do otrzymania odsetek za każdy dzień zwłoki.

Jak złożyć reklamację w PZU?

Jeżeli uważasz, że kwota przyznanego odszkodowania jest za mała, nie wahaj się złożyć reklamacji do PZU. Możesz to zrobić w następujący sposób:

- online
Za pomocą specjalnego formularza dostępnego na stronie pzu.pl

- pocztą:
PZU
ul. Postępu 18a
02-676 Warszawa

Pamiętaj o złożeniu własnoręcznego podpisu pod formularzem reklamacji

- mailem:
reklamacje@pzu.pl

- osobiście
W wybranym Oddziale Grupy PZU lub u agenta

- telefonicznie:
801 102 102

Zgłaszając reklamację, podaj swoje dane oraz numer polisy i szkody, aby PZU mogło bez problemu zidentyfikować, o jakie zdarzenie chodzi. Podaj także swoje argumenty udowadniające, że należy Ci się większe odszkodowanie. Warto w takiej sytuacji poprosić o oceną niezależnego rzeczoznawcę.

Zobacz, czy PZU należy do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód

Ile czasu ma PZU na rozpatrzenie reklamacji?

PZU powinno rozpatrzyć reklamację w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Jeśli nie będzie to możliwe, ubezpieczyciel przyśle pismo informujące o przyczynach opóźnienia i nowym terminie (nie może on jednak przekroczyć 60 dni od daty otrzymania reklamacji).

Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie, a Ty nadal uważasz, że należy Ci się większe odszkodowanie, możesz poprosić Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie Twojej sprawy lub złożyć pozew do sądu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania.

Sprawdź pełną ofertę ubezpieczeń w PZU

Najczęściej zadawane pytania
Jak zgłosić szkodę w PZU?

1. Poprzez portal mojePZU. 2. SMS o treści SZKODA na numer 4102. 3. Zadzwonić pod numer 801 102 102, 22 566 55 55.

Jak długo czeka się na pieniądze z PZU?

Do 30 dni. W większości przypadków pieniądze są szybciej (ok. 4 dni).

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-28

Jak Rzecznik Finansowy (dawniej Rzecznik Ubezpieczonych) pomaga kierowcom?

Jesienią 2015 r. Rzecznik Ubezpieczonych zamienił się w Rzecznika Finansowego. Jaką pomoc i ochronę może zapewnić Rzecznik Finansowy kierowcom?

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2022-10-18

Zgłoszenie szkody w Generali

Proces likwidacji szkody w Generali jest jednym z najprostszych na rynku. Zarówno zgłoszenie szkody, jak i późniejsze sprawdzanie jej statusu, jest możliwe przez Internet.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-29

Warta – zgłoszenie szkody

Ubezpieczyciele nadal niestety dość często zaniżają wypłacane odszkodowanie. Szanse na wysokie świadczenie wzrastają, jeśli nie będziemy zwlekać ze zgłoszeniem szkody i prześlemy ubezpieczycielowi...

Czytaj więcej
Komentarze