Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Proama
  • PZU
  • Warta
  • You Can Drive

Warta – zgłoszenie szkody

Data publikacji: 2017-10-31

Ubezpieczyciele nadal niestety dość często zaniżają wypłacane odszkodowanie. Szanse na wysokie świadczenie wzrastają, jeśli nie będziemy zwlekać ze zgłoszeniem szkody i prześlemy ubezpieczycielowi wszystkie wymagane dokumenty. Jak przebiega proces likwidacji szkody w Warcie?

Oblicz ubezpieczenie

Oblicz moje OC/AC

Szkoda z ubezpieczenia mieszkania Niezależnie od tego, czy byłeś uczestnikiem wypadku samochodowego czy też złamałeś nogę w czasie wyjazdu na narty, po takim zdarzeniu będziesz w dużym stresie. Mimo to lepiej nie czekać ze zgłoszeniem szkody. Po zdarzeniu skontaktuj się z Wartą tak szybko, jak to tylko możliwe. Dzięki temu od samego początku będziesz mógł liczyć na pomoc ubezpieczyciela.

Proces likwidacji szkody w Warcie

Likwidacja szkody wygląda nieco inaczej w przypadku każdego ubezpieczenia, ale podstawowe kroki są zawsze te same:

1) Zapobiegnij powiększeniu się szkody – zrób to, co jest konieczne, by nie doszło do powiększenia się uszkodzenia. Pamiętaj jednak o wykonaniu dokumentacji fotograficznej, jeżeli ze względów bezpieczeństwa musisz coś od razu naprawić. Dzięki temu pracownik Warty, który przyjedzie na oględziny, będzie wiedział, jak wyglądało auto czy mieszkanie tuż po szkodzie.

2) Zgłoś szkodę do Warty.

3) Przekaż pracownikom Warty wszystkie potrzebne dokumenty.

4) Umów się z przedstawicielem Warty na oględziny w celu ustalenia rozmiarów szkody.

5) Przejrzyj przysłaną przez Wartę propozycję wyceny szkody. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, złoż odwołanie do ubezpieczyciela.

Jak można zgłosić szkodę w Warcie?

Zgłoszenie szkody w Warcie jest możliwe w następujący sposób:

- telefonicznie

+48 502 308 308
(z Polski lub z zagranicy)

lub

801 308 308
(z Polski)

- SMS-em

Należy wysłać SMS o treści SZKODA na numer 661 001 581
Przedstawiciel Warty oddzwoni do Ciebie.

- online

Wejdź na stronę https://www.warta.pl/zgloszenie-szkody

- listownie

TUiR Warta S.A.
Skrytka Pocztowa nr 1020
00-950 Warszawa 1

Na stronie Warty znajduje się także formularz pozwalający:

  • spytać o status zgłoszonej szkody,
  • przekazać dodatkowe informacje o szkodzie,
  • dosłać dokumenty potrzebne do likwidacji szkody.

Aplikacja Warta Mobile

Warta swoim klientom udostępnia też bezpłatną aplikację Warta Mobile, dzięki której można na bieżąco sprawdzać status zgłoszonej szkody.

Aplikacja umożliwia także:

  • szybkę komunikację z Wartą,
  • przesłanie dodatkowych informacji o szkodzie,
  • załączenie dokumentów potrzebnych przy wycenie szkody,
  • przeprowadzenie zdalnych oględzin.

Warta Mobile jest dostępna na urządzeniach z systemem Android oraz iOS.

Zgłoszenie szkody w Warcie z ubezpieczenia samochodu

Do zgłoszenia kolizji potrzebne jest przede wszystkim oświadczenie kierowców o przebiegu zdarzenia. Jeśli w wypadku ktoś został ranny lub były ofiary śmiertelne, Warcie trzeba przekazać także notatkę policyjną.

Na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia AC masz 7 dni od momentu zdarzenia. Wyjątkiem jest kradzież pojazdu – w tej sytuacji Warta musi zostać powiadomiona nie później niż w ciągu następnego dnia roboczego od chwili kiedy dowiesz się o utracie samochodu.

Zgłoszenie szkody w Warcie z ubezpieczenia turystycznego

Jeżeli doznasz wypadku w czasie podróży, jak najszybciej skontaktuj się z Centrum Alarmowym Warty działającym przez całą dobę 7 dni w tygodniu. Dzięki temu ubezpieczyciel będzie mógł Ci od razu wskazać, do jakiej placówki medycznej masz się udać po pomoc.

Kiedy już wrócisz z podróży, przekaż Warcie:

  • dokumentację medyczną,
  • rachunki i dowody wpłat,
  • spis utraconych rzeczy wraz z określeniem ich wartości, jeżeli zgłaszasz kradzież bagażu.

Zgłoszenie szkody w Warcie z ubezpieczenia mieszkania

Szkodę w mieszkaniu trzeba zgłosić Warcie niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni od jej zaistnienia / dowiedzenia się o niej.

Jeżeli w ciągu 7 dni od zawiadomienia Warty o szkodzie nie przybędzie do Ciebie przedstawiciel ubezpieczyciela w celu dokonania oględzin, możesz zacząć porządkować mejsce zdarzenia (najpierw zrób jednak zdjęcia dokumentujące stan nieruchomości).

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu mieszkania Warty

Zgłoszenie szkody w Warcie z ubezpieczenia na życie

W przypadku śmierci ubezpieczonego, upoważniona osoba musi dostarczyć do Warty akt zgonu. Jeśli ubezpieczony zmarł w ciągu 3 lat od momentu zawarcia umowy, należy także okazać kartę zgonu lub dokumentację medyczną stwierdzającą przyczynę śmierci.

Wypłata odszkodowania w Warcie

Od momentu kiedy poinformujesz Wartę o szkodzie, ma ona 30 dni na wypłatę odszkodowania lub odmówienie zaspokojenia roszczeń. Nawet jeśli ubezpieczyciel stwierdzi, że potrzebne jest więcej czasu na ocenienie zasadności zgłoszenia, w ciągu 30 pierwszych dni powinieneś otrzymać kwotę bezsporną.

Jeżeli natomiast przez 30 dni Warta nie skontaktuje się z Tobą, zyskujesz prawo do otrzymania odsetek za każdy dzień zwłoki.

Jak złożyć reklamację w Warcie?

Reklamację możesz złożyć:

- pisemnie

TUiR Warta S.A.,
skr. pocztowa 1020,
00-950 Warszawa

lub

TUnŻ Warta S.A.,
skr. Pocztowa 1013,
00-950 Warszawa 1

- elektronicznie

za pomocą formularza dostępnego na stronie https://www.warta.pl/reklamacje

- telefonicznie

502 308 308

- osobiście

W dowolnej jednostce Warty

Ile czasu ma Warta na rozpatrzenie reklamacji?

Warta powinna rozpatrzyć reklamację w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Jeśli nie będzie to możliwe, ubezpieczyciel ma obowiązek przysłać pismo informujące o przyczynach opóźnienia i nowym terminie (nie może on jednak przekroczyć 60 dni od daty otrzymania reklamacji).

Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie, a Ty nadal uważasz, że należy Ci się większe odszkodowanie, możesz poprosić Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie Twojej sprawy lub złożyć pozew do sądu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania.

Dowiedz się więcej:

Jakie ubezpieczenia samochodu, mieszkania, turystyczne i na życie oferuje Warta?

Tagi:

Komentarze