Ubezpieczyciel powinien wypłacić odszkodowanie w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody. Między innymi dlatego warto jak najszybciej informować Generali o każdym zdarzeniu.
Spis treści:
- Jak można zgłosić szkodę w Generali?
- Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia komunikacyjnego
- Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego
- Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania
- Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie
- Proces likwidacji szkody w Generali
- Odszkodowanie z Generali
- Złożenie reklamacji w Generali
- Co zrobić, jeśli Generali odrzuci reklamację?
Jak można zgłosić szkodę w Generali?
Zgłoszenie szkody w Generali jest możliwe za pośrednictwem:
- formularza online:
Formularz do zgłoszenia szkody znajdziesz na stronie internetowej Generali
- telefonu:
913 913 913
- maila:
Zgłoszenie z ubezpieczenia na życie: szkody.zycie@generali.pl
Pozostałe ubezpieczenia: szkody@generali.pl
Sprawdź, jak najszybciej skontaktować się z Generali w innych sprawach
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia komunikacyjnego
Szkodę z ubezpieczenia komunikacyjnego powinieneś zgłosić w ciągu 7 dni.
Pamiętaj, by do czasu oględzin pojazdu przez przedstawiciela Generali, nie zmieniać nic w uszkodzonym pojeździe, chyba że jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Do rozpoczęcia naprawy masz także prawo wtedy, kiedy z winy ubezpieczyciela nie doszło do oględzin w ciągu 7 dni roboczych od momentu zawiadomienia towarzystwa.
Dowiedz się więcej o zgłoszeniu szkody z AC w Generali
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego
Jeżeli w trakcie podróży zagranicznej nagle zachorujesz lub ulegniesz nieszczęśliwemu wypadkowi, skontaktuj się od razu telefonicznie z Centrum Pomocy Generali. Najlepiej będzie poinformować ubezpieczyciela jeszcze przed podjęciem jakichkolwiek innych działań.
Przeczytaj więcej o zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia turystycznego
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania
O szkodzie w mieszkaniu powiadom Generali w ciągu 3 dni roboczych od wypadku lub dowiedzenia się o nim. Do czasu przybycia przedstawiciela ubezpieczyciela postaraj się nie naprawiać niczego, za wyjątkiem tego co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa. Jeśli jednak w ciągu 7 dni od zgłoszenia szkody Generali nie podejmie czynności mających na celu przeprowadzenie oględzin, możesz rozpocząć sprzątanie.
Sprawdź zalety i wady ubezpieczenia mieszkania Generali
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie
W przypadku śmierci ubezpieczonego osoba mająca prawo do świadczenia powinna dostarczyć do ubezpieczyciela:
- wniosek o wypłatę świadczenia,
- dokument stwierdzający tożsamość uprawnionego,
- odpis skrócony aktu zgonu ubezpieczonego,
- zaświadczenie lekarza lub inną dokumentację medyczną określającą przyczynę śmierci.
Proces likwidacji szkody w Generali
Po zgłoszeniu szkody ubezpieczyciel przystąpi do jej oceny. Generali z pewnością skontaktuje się z Tobą, jeśli będą potrzebne dodatkowe dokumenty lub dane, ale samemu także możesz kontrolować przebieg procesu likwidacji szkody.
Po zgłoszeniu szkody możesz się kontaktować z Generali:
- za pośrednictwem likwidatora
Kiedy poinformujesz ubezpieczyciela o zdarzeniu, Generali prześle do Ciebie dokumenty, w których znajdziesz m.in. dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za likwidację tej szkody.
- mailowo:
W sprawach związanych z ubezpieczeniem na życie pisz pod adres: szkody.zycie@generali.pl
W przypadku pozostałych ubezpieczeń należy pisać pod: szkody@generali.pl
Pamiętaj, by w temacie wiadomości zawsze wpisać numer szkody lub roszczenia.
Status sprawy można także sprawdzić online w strefie klienta.
Odszkodowanie z Generali
Jak wspominaliśmy na początku Generali ma 30 dni na wypłacenie odszkodowania od momentu otrzymania zawiadomienia o zdarzeniu. W szczególnych przypadkach termin ten może jednak ulec wydłużeniu.
Jeżeli bowiem w ciągu pierwszych 30 dni wyjaśnienie okoliczności było niemożliwe, odszkodowanie zostanie wypłacone w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe (bezsporna część odszkodowania powinna jednak zostać wypłacona w ciągu 30 dni).
Zobacz także, jak można zgłosić sprzedaż samochodu w Generali
Złożenie reklamacji w Generali
Kiedy otrzymasz odszkodowanie, masz zawsze prawo złożyć reklamację. Pamiętaj jednak, by przed jej przesłaniem do ubezpieczyciela przyjrzeć się uważnie warunkom polisy. Jeżeli w reklamacji powołasz się na konkretne zapisy w umowie, będziesz miał większe szanse na to, że Twoje odwołanie zostanie uznane.
Reklamację możesz złożyć:
- osobiście w placówce:
Najbliższy oddział możesz znaleźć przy pomocy wyszukiwarki dostępnej na stronie Generali.
- pocztą:
ul. Senatorska 18
00-082 Warszawa
- telefonicznie:
913 913 913
Pamiętaj, że reklamacja musi zawierać numer polisy. Warto także poprosić Generali o potwierdzenie jej otrzymania.
Odpowiedź na Twoje odwołanie powinna nadejść w ciągu 30 dni od momentu otrzymania reklamacji przez ubezpieczyciela. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin ten może się wydłużyć, ale nie powinien przekroczyć 60 dni (Generali ma także obowiązek poinformować o opóźnieniu i jego przyczynach).
Co zrobić, jeśli Generali odrzuci reklamację?
Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, możesz poszukać pomocy na zewnątrz. Masz prawo złożyć:
- pozew do sądu właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania,
- skargę do Rzecznika Finansowego z prośbą o interwencję w Twojej sprawie.
Sprawdź, jakie ubezpieczenia oferuje Generali