Spis treści:
- Proces likwidacji szkody w MTU24
- Zgłoszenie szkody w MTU24
- Wypłata odszkodowania w MTU24
- Złożenie reklamacji w MTU24
- Ile czasu ma MTU24 na rozpatrzenie reklamacji?
Proces likwidacji szkody w MTU24
Szanse na sprawną likwidację szkody znacząco się zwiększą, jeżeli zachowasz się odpowiednio od razu po zdarzeniu. Przede wszystkim, jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia, że szkoda mogła powstać w wyniku przestępstwa lub wykroczenia, powiadom niezwłocznie policję i uzyskaj potwierdzenie, że to zrobiłeś.
Poinformuj także od razu ubezpieczyciela o szkodzie i dostarcz wszelkie dokumenty niezbędne do rozpatrzenia wniosku. Staraj się jak najściślej stosować do zaleceń towarzystwa, udzielaj mu potrzebnych informacji oraz pełnomocnictw.
Zobacz, jak szybko wypowiedzieć OC w MTU24
Zgłoszenie szkody w MTU24
O szkodzie możesz zawiadomić MTU24:
pod numerem telefonu: 58 555 50 50
przez indywidualne konto dostępne po zalogowaniu się na portalu Polisa Online
przez formularz dostępny na stronie internetowej
ustnie lub pisemnie u przedstawiciela ubezpieczyciela
pisemnie pisząc pod adres ERGO Hestii:
STU ERGO Hestia SA
ul. Hestii 1
81-731 Sopotza pośrednictwem mobilnej aplikacji ubezpieczeniowej
Sprawdź, jak szybko skontaktować się z MTU w innych sprawach
Zgłoszenie szkody w MTU24 z ubezpieczenia samochodu
Aby otrzymać pełne odszkodowanie z AC o uszkodzeniu lub zniszczeniu samochodu powiadom ubezpieczyciela niezwłocznie po zajściu zdarzenia lub uzyskaniu o nim wiadomości. Pamiętaj, by nie zmieniać nic w pojeździe bez zgody towarzystwa. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy MTU24 zrezygnował z oględzin lub ich nie dokonał w ciągu 7 dni od zgłoszenia szkody. W takim przypadku możesz rozpocząć naprawę, nie czekając na ruch ubezpieczyciela.
W przypadku kradzieży pojazdu należy:
- okazać ubezpieczycielowi dokumenty potwierdzające pochodzenie pojazdu i umożliwiające jego identyfikację
- oraz dostarczyć zaświadczenie o sprawności zainstalowanych urządzeń zabezpieczających przed kradzieżą (ten warunek dotyczy jedynie zabezpieczeń innych niż fabryczne).
Dowiedz się więcej o warunkach AC w MTU24
Zgłoszenie szkody w MTU24 z ubezpieczenia turystycznego
W przypadku polisy turystycznej szczególnie ważne jest trzymanie się zasad obowiązujących w przypadku zgłaszania szkody z ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance. Niedopełnienie tych obowiązków może spowodować, że towarzystwo nie pokryje wszystkich kosztów usług medycznych.
W razie zdarzenia należy:
- poddać się leczeniu i stosować do zaleceń lekarza,
- udostępnić wykaz placówek medycznych, z których usług korzystało się w ciągu ostatnich 24 miesięcy,
- zwolnić z tajemnicy lekarskiej (w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia roszczenia) lekarzy, zakłady opieki zdrowotnej, ZUS i zgodzić się na udostępnienie ubezpieczycielowi dokumentacji z leczenia
Pamiętaj, że przed rozpoczęciem leczenia musisz koniecznie poinformować ubezpieczyciela, jeśli koszty pomocy przekraczają 2000 zł brutto. Aby uzyskać zwrot poniesionych kosztów, dostarcz następnie do MTU24 dokumenty uzasadniające i udowadniające poniesione koszty (np. orzeczenia i diagnozy lekarskie, rachunki lub dowody ich zapłaty).
Zgłoszenie szkody w MTU24 z ubezpieczenia mieszkania
W przypadku ubezpieczenia domu i mieszkania musisz oczywiście powiadomić niezwłocznie o szkodzie ubezpieczyciela oraz policję (jeśli zdarzenie mogło być wynikiem przestępstwa lub wykroczenia). Powiadom także administrację budynku o każdym przypadku zalania.
Miejsce zdarzenia należy pozostawić bez zmian do czasu dokonania oględzin przez ubezpieczyciela. Nie dotyczy to sytuacji, kiedy dana zmiana jest niezbędna w celu zabezpieczenia mienia. Jeśli jednak ubezpieczyciel nie rozpoczął likwidacji szkody w ciągu 7 dni od zawiadomienia o zdarzeniu, masz prawo zacząć naprawę.
Wypłata odszkodowania w MTU24
Jeśli odszkodowanie zostanie Ci przyznane, otrzymasz je w ciągu 30 dni od daty poinformowania ubezpieczyciela o szkodzie.
Jeżeli w tym terminie niemożliwe jest wyjaśnienie okoliczności koniecznych do ustalenia dokładnej wysokości odszkodowania, pieniądze powinny być wypłacone w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe. Bezsporna część odszkodowania powinna być jednak wypłacona w ciągu pierwszych 30 dni.
Sprawdź, jak wyliczyć składkę ubezpieczenia, korzystając z kalkulatora OC MTU24
Złożenie reklamacji w MTU24
Bardzo często zdarza się tak, że ubezpieczyciel wypłaca za niskie odszkodowanie. Pamiętaj, że w każdym takim przypadku masz prawo wnieść reklamację. Do MTU24 odwołanie możesz złożyć:
przez formularz dostępny na stronie grupy ERGO Hestia
telefonicznie:
801 107 107
58 55 55 555pisemnie:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA
ul. Hestii 1,
81-731 Sopotustnie lub pisemnie podczas wizyty w jednostce STU ERGO Hestia SA.
Ile czasu ma MTU24 na rozpatrzenie reklamacji?
MTU24 ma obowiązek wysłać odpowiedź na reklamację w ciągu 30 dni od momentu jej otrzymania przez ubezpieczyciela. W szczególnie skomplikowanych przypadkach termin może jednak zostać przedłużony do 60 dni.
Co zrobić, jeśli Twoja reklamacja nie zostanie uznana? W Grupie ERGO Hestia funkcjonuje stanowiska Rzecznika Klienta. Możesz poprosić go o pomoc, wypełniając formularz dostępny na stronie.
Jeśli i on nie pomoże, pozostaje Ci:
- zwrócenie się do Rzecznika Finansowego,
- skorzystanie z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR),
- złożenie roszczenia do sądu właściwego dla miejsca zamieszkania.
Pamiętaj, że skorzystanie z pomocy Rzecznika Finansowego nic nie kosztuje, więc warto zwrócić się do niego, zanim złożysz sprawę do sądu.
Sprawdź, jakie ubezpieczenia proponuje MTU24