O sprzedaży samochodu powinno się poinformować ubezpieczyciela w ciągu 14 dni. Pamiętaj, że dopóki nie zgłosisz zbycia pojazdu, ponosisz razem z nowym właścicielem odpowiedzialność solidarną m.in. za zapłatę kolejnych rat. Dlatego najlepiej od razu po sprzedaży auta skontaktować się z Generali.
Spis treści:
Zgłoszenie sprzedaży samochodu w Generali
Jakie informacje należy przekazać ubezpieczycielowi? Oprócz zgłoszenia samego faktu sprzedaży, trzeba także podać dane nowego właściciela. Możesz sam napisać takie zgłoszenie albo skorzystać z gotowych formularzy zgłoszenia sprzedaży dostępnych na stronie Generali.
Gotowy wniosek informujący o sprzedaży można:
przekazać osobiście agentowi Generali (ta wyszukiwarka pokaże Ci, gdzie znajdziesz najbliższy oddział ubezpieczyciela)
przesłać online przy pomocy formularzy interenetowych
przesłać mailem pod adres centrumklienta@generali.pl
wysłać pocztą pod adres:
Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa
Do formularza warto dołączyć jako załącznik skan lub zdjęcie umowy kupna-sprzedaży / darowizny / innego dokumentu potwierdzającego zbycie pojazdu. Przyspieszy to proces rejestracji wniosku przez ubezpieczyciela.
Zobacz, jak wypowiedzieć OC w Generali
Zwrot składki z ubezpieczenia OC i AC
Naturalnym jest, że po sprzedaży samochodu chciałbyś otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia. Pamiętaj jednak, że zwrot z ubezpieczenia OC możesz otrzymać tylko wtedy, jeżeli nabywca zdecyduje się wypowiedzieć umowę polisy kupionej przez Ciebie.
Od razu masz natomiast prawo otrzymać zwrot niewykorzystanej składki za dobrowolne ubezpieczenia. Jeżeli kupiłeś AC, Assistance lub inną nieobowiązkową polisę komunikacyjną w Generali, do zgłoszenia sprzedaży dołącz wniosek o zwrot składki, w którym podasz numer swojego konta bankowego.