Każdy wypadek wywołuje wiele stresu. Dzięki prostemu i szybkiemu procesowi zgłoszenia szkody oraz jej likwidacji przynajmniej część z tych zmartwień będzie zupełnie niepotrzebna. Sprawdź, jak proces wypłaty odszkodowania wygląda w MTU.
Spis treści:
- Zgłoszenie szkody w MTU
- Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w MTU
- Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania w MTU
- Proces likwidacji szkody w MTU
- Wypłata odszkodowania z MTU
- Złożenie reklamacji w MTU
- Rzecznik Klienta w MTU
- Odrzucenie reklamacji przez MTU
Zgłoszenie szkody w MTU
Niezależnie od tego, co się dokładnie stało, zawsze najlepiej jest zgłosić szkodę do ubezpieczyciela tak szybko, jak to tylko możliwe. W MTU można to zrobić:
- przy pomocy formularza online
Formularz jest dostępny na stronie MTU
- telefonicznie
58 555 62 22
lub
801 107 108
- pisemnie
ul. Hestii 1
81-731 Sopot
- osobiście
Szkodę można zgłosić u każdego agenta lub w oddziale MTU.
Sprawdź, jak skontaktować się z MTU w innych sprawach związanych z ubezpieczeniem
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w MTU
Po stłuczce zadbaj przede wszystkim o zabezpieczenie miejsca zdarzenia oraz o bezpieczeństwo ludzi biorących udział w wypadku. Jeśli w zdarzeniu ktoś został ranny lub zginął, koniecznie wezwij odpowiednie służby (pogotowie, policja, straż). Jeżeli natomiast skutkiem stłuczki jest jedynie uszkodzenie auta i nie ma wątpliwości co do tego, kto jest winny, wystarczy, że spiszesz wspólnie z drugim kierowcą oświadczenie o przebiegu zdarzenia.
Jeżeli chcesz otrzymać odszkodowanie za wypadek komunikacyjny z MTU, zgłoś szkodę niezwłocznie do ubezpieczyciela.
Sprawdź warunki ubezpieczenia AC w MTU
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania w MTU
Od razu powiadom MTU także wtedy, kiedy tylko dojdzie do jakiegokolwiek wypadku w mieszkaniu. Postaraj się nie zmieniać nic na miejscu zdarzenia, aż do chwili kiedy przedstawiciel MTU dokona oględzin szkody (chyba że zmiana jest niezbędna ze względów bezpieczeństwa). Ta zasada nie obowiązuje, jeżeli ubezpieczyciel, z przyczyn leżących po jego stronie, nie rozpoczął likwidacji szkody w ciągu 7 dni od otrzymania zawiadomienia o wypadku.
Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu mieszkania w MTU
Proces likwidacji szkody w MTU
Likwidator mobilny MTU powinien skontaktować się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych od chwili zgłoszenia zdarzenia do ubezpieczyciela. Ustalisz z nim dogodny termin oględzin auta lub mieszkania.
W przypadku mniejszych szkód MTU może zaproponować Ci uproszczoną procedurę likwidacji szkody. Wtedy wycena zostanie dokonana jedynie na podstawie Twojego opisu zdarzenia oraz zdjęć.
Przedstawiciel MTU skompletuje i zweryfikuje wszystkie niezbędne dokumenty, a następnie na ich podstawie ustali wartość przysługującego Ci odszkodowania.
Proces likwidacji szkody możesz monitorować na bieżąco przy pomocy panelu obsługi online dostępnego na stronie internetowej MTU.
Powyższy portal umożliwia:
- przesłanie dodatkowych dokumentów potrzebnych do wyceny szkody,
- złożenie wniosku o dodatkowe oględziny,
- zadanie pytania o likwidowaną szkodę.
Dodatkowe dokumenty niezbędne do oceny szkody można także przesłać do MTU pocztą.
Zobacz, jak wypowiedzieć OC w MTU przez Internet
Wypłata odszkodowania z MTU
Decyzję na temat kwoty przysługującego odszkodowania MTU przyśle drogą pisemną. Powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody.
Jeśli jednak nie uda się wyjaśnić okoliczności w tym terminie, pieniądze zostaną wypłacone w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności rozpatrzenie sytuacji było możliwe.
Uwaga! MTU musi Cię pisemnie poinformować o przyczynach opóźnienia oraz spodziewanym terminie wypłaty pieniędzy.
Złożenie reklamacji w MTU
Uważasz, że MTU wypłaciło Ci za małe odszkodowanie? Pamiętaj, że zawsze masz prawo złożyć reklamację (odwołanie). Możesz to uczynić:
- online
Przy pomocy formularza zgłoszenia reklamacji
- telefonicznie:
801 107 108
lub
58 555 62 22
- pocztą
ul. Hestii 1,
81-731 Sopot
- osobiście
Reklamację można złożyć w każdym oddziale MTU
MTU powinno odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni. W szczególnie skomplikowanych przypadkach ten termin może zostać wydłużony do 60 dni.
Rzecznik Klienta w MTU
ERGO Hestia, właściciel MTU, powołała niedawno nową instytucję Rzecznika Klienta. Zajmuje się on niestandardowymi oraz skomplikowanymi przypadkami szkód i ma być mediatorem w sporach klientów z ubezpieczycielem. Rzecznik jest dostępny także dla osób mających ubezpieczenie w MTU.
Jeżeli Twój przypadek jest bardziej skomplikowany, zgłoś się do Rzecznika Klienta i poproś go o interwencję. Kontakt do niego znajdziesz na stronie ERGO Hestii.
Odrzucenie reklamacji przez MTU
Co zrobić, jeśli MTU odrzuci Twoją reklamację lub nie uzna jej w całości? Możesz:
- poprosić o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego,
- złożyć roszczenie do sądu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania.
Zanim jednak to zrobisz, przemyśl dokładnie, jakie masz argumenty na udowodnienie tezy, że wypłacone odszkodowanie jest zbyt niskie. Nie masz szans wywalczyć większej kwoty, jeżeli Twoim jedynym argumentem będzie subiektywne poczucie, że otrzymałeś za mało pieniędzy.
Dowiedz się więcej o ubezpieczeniach MTU