Strona główna  |  Wiadomości  |  Zgłoszenie szkody w Proama

Zgłoszenie szkody w Proama

Data aktualizacji: 2021-09-29
Ubezpieczyciele wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i starają się jak najbardziej ułatwić proces zgłaszania szkody. W Proamie możesz to zrobić online.

Szybkie zgłoszenie szkody i dostarczenie ubezpieczycielowi wszystkich potrzebnych dokumentów ułatwią otrzymanie odszkodowania. Jeśli masz ubezpieczenie w Proamie, szkodę możesz zgłosić w dowolnym momencie, ponieważ towarzystwo udostępnia internetowy formularz.

Spis treści:

  1. Jak zgłosić szkodę w Proamie?
  2. Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody w Proamie
  3. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w Proamie
  4. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego w Proamie
  5. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania w Proamie
  6. Przesłanie do Proamy dokumentów potrzebnych do wypłaty odszkodowania
  7. Wypłata odszkodowania w Proamie
  8. Złożenie reklamacji w Proamie
  9. Jak przesłać reklamację do Proamy?
  10. Co zrobić, jeśli Proama rozpatrzy reklamację negatywnie?

Jak zgłosić szkodę w Proamie?

Zgłoszenie wypadku za granicą W Proamie szkodę możesz zgłosić:

  • online

Odpowiedni formularz do zgłoszenia szkody znajdziesz na stronie Proamy

  • telefonicznie

Nr tel.: 815 815 815
Telefon dostępny od poniedziałku do piątku od 08:00 do 18:00

Dodatkowo dla zgłoszenia zdarzeń z Assistance Proama przygotowała specjalną stronę

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody w Proamie

To, jakich dokładnie dokumentów będziesz potrzebował do zgłoszenia szkody, zależy oczywiście od tego, co się stało i z jakiej polisy chcesz otrzymać odszkodowanie.

Jednak mówiąc ogólnie, mogą Ci się przydać następujące dokumenty i informacje:

  • numer polisy,
  • dowód osobisty,
  • prawo jazdy i dowód rejestracyjny / umowa kupna-sprzedaży pojazdu (w przypadku szkody komunikacyjnej),
  • dokumentacja medyczna (w przypadku szkody osobowej),
  • dokumenty uzasadniające wystąpienie z roszczeniem, np.: oświadczenie sprawcy, protokół policji z miejsca zdarzenia oraz dokumenty od innych służb porządkowych, zaświadczenie o poinformowaniu policji o szkodzie,
  • akt własności nieruchomości (w przypadku szkody z ubezpieczenia nieruchomości).

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w Proamie

Jeśli w wyniku stłuczki nikt nie został ranny, nie musisz wzywać policji na miejsce zdarzenia. W takim przypadku koniecznie wypełnij jednak z drugim kierowcą wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym.

Rzeczoznawca Proamy powinien się z Tobą skontaktować telefonicznie w ciągu 48 godzin (w dni robocze). Ustali on z Tobą dogodny termin i miejsce oględzin pojazdu. Pamiętaj, by nie naprawiać nic w aucie do czasu wizyty przedstawiciela Proamy.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu OC w Proamie

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego w Proamie

Jeżeli w czasie wakacji za granicą ulegniesz wypadkowi i będziesz potrzebować pomocy lekarza, skontaktu się z Centrum Pomocy Proama przed podjęciem jakichkolwiek innych działań. Ubezpieczyciel wskaże Ci, do jakiej placówki medycznej masz się udać i rozliczy się bezpośrednio ze szpitalem.

Jeśli z przyczyn niezależnych od Ciebie kontakt z Proamą od razu po zdarzeniu jest niemożliwy, zorganizuj samodzielnie pomoc lekarską. W ciągu 7 dni od momentu kiedy będzie to możliwe, powiadom Proamę o zdarzeniu i przedstaw rachunki dokumentujące poniesione koszty na leczenie.

Zobacz, jaką ochronę zapewnia ubezpieczenie turystyczne w Proamie

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania w Proamie

Rzeczoznawca Proamy powinien dokonać oględzin mieszkania w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia szkody. Jeżeli szkoda w nieruchomości spełnia określone warunki (m.in. jej wartość nie przekracza 2 tys. zł), ubezpieczyciel może zaproponować uproszczoną ścieżkę likwidacji szkody. Wystarczy wtedy, że telefonicznie opiszesz, co się stało i prześlesz zdjęcia zniszczeń.

Sprawdź, kiedy Proama wypłaci odszkodowanie z ubezpieczenia mieszkania

Przesłanie do Proamy dokumentów potrzebnych do wypłaty odszkodowania

Po zgłoszeniu szkody Proama poinformuje Cię, jakie dokumenty są jeszcze potrzebne do wyceny szkody. Możesz je przekazać:

  • osobiście do rzeczoznawcy Proamy

  • mailem pod adres:

szkody@proama.pl

  • tradycyjną pocztą:

Proama
ul. Senatorska 18
00-082 Warszawa

Wypłata odszkodowania w Proamie

Standardowo odszkodowanie powinno zostać wypłacone w ciągu 30 dni od momentu zgłoszenia szkody. Jeśli jednak wyjaśnienie okoliczności w tym terminie nie było możliwe, Proama wypłaci świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wycena wielkości szkody była możliwa.

Uwaga! Bezsporną część odszkodowania Proama powinna wypłacić w ciągu 30 pierwszych dni. Ubezpieczyciel ma także obowiązek wyjaśnić na piśmie, skąd wynika opóźnienie w wypłacie odszkodowania.

Złożenie reklamacji w Proamie

Uważasz, że wypłacone odszkodowanie jest za niskie? Złóż reklamację do Proamy. W treści odwołania powinieneś podać:

  • dane swoje i Proamy,
  • numer szkody,
  • numer polisy (opcjonalnie),
  • informację, od jakiej decyzji się odwołujesz,
  • wyjaśnienie czego oczekujesz od ubezpieczyciela,
  • merytoryczne argumenty i dane uzasadniające, że należy Ci się większe odszkodowanie,
  • nazwę banku i numer rachunku, na który Proama ma przelać pieniądze, jeśli rozpatrzy odwołanie pozytywnie.

Uwaga! Dokument reklamacji powinien być podpisany własnoręcznie.

Jak przesłać reklamację do Proamy?

Gotowe odwołanie możesz przekazać do Proamy:

  • pocztą:

Proama
ul. Senatorska 18
00-082 Warszawa

(z dopiskiem „reklamacja”)

  • telefonicznie:

815 815 815

  • osobiście w dowolnej jednostce Proamy

Proama powinna rozpatrzyć reklamację w ciągu 30 dni, ale w szczególnie skomplikowanych sprawach może wydłużyć ten termin do 60 dni.

Co zrobić, jeśli Proama rozpatrzy reklamację negatywnie?

Właściciel Proamy – Generali – preferuje polubowne rozwiązywanie ewentualnych sporów z klientami. Dlatego jeśli ubezpieczyciel odrzuci Twoją reklamację, możesz spróbować przekonać towarzystwo do swoich racji za pośrednictwem postępowania mediacyjnego w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).

Spór można także rozwiązać w drodze pozasądowego postępowania przed Rzecznikiem Finansowym.

Masz także prawo złożyć skargę na Proamę do:

  • Komisji Nadzoru Finansowego,
  • Rzecznika Finansowego,
  • miejskiego lub powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Oczywiście możesz też złożyć roszczenie do sądu właściwego ze względu na Twoje miejsce zamieszkania.

Sprawdź warunki ubezpieczeń w Proama

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-30

Zgłoszenie szkody w HDI

Szybkie zgłoszenie szkody zwiększa szanse na sprawną wypłatę odszkodowania przez ubezpieczyciela. Sprawdź, jak wygląda proces likwidacji szkody w HDI.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-29

Zgłoszenie szkody w MTU24

MTU24 zapewnia nie tylko prostą sprzedaż ubezpieczeń. Także zgłoszenie szkody w tym towarzystwie nie powinno Ci sprawić żadnych problemów. Sprawdź, jak to zrobić najszybciej.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-29

Zgłoszenie szkody w Wiener (dawniej Gothaer)

Od pewnego czasu Wiener coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie w obsłudze klienta. Zgłoszenie szkody także jest już możliwe za pośrednictwem Internetu.

Czytaj więcej
Komentarze
HUZAREK
2019-04-09 12:24
IP: 83.25.x.x
PROSZE O PILNY KONTAKT 512 281222 DZWONIE I DZWONIE ALE TRUDNO SIE DODZWONIC
odpowiedz
Ubea.pl
2019-04-09 15:38
IP: 81.190.x.x
Dzień dobry, czy chce Pan skontaktować się z Proamą czy z porównywarką Ubea.pl?
odpowiedz