Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Proama
  • PZU
  • Warta
  • You Can Drive

Aviva - jak otrzymać odszkodowanie?

Data publikacji: 2017-12-12

Poszkodowani często narzekają na zbyt małe kwoty wypłacanych odszkodowań. Wysokość świadczenia w dużej mierze zależy jednak także od naszych działań. O jakich czynnościach nie można zapomnieć, jeżeli chce się otrzymać duże odszkodowanie z Avivy?

Oblicz ubezpieczenie

Oblicz moje OC/AC

Odszkodowanie z ubezpieczenia Mało kto lubi formalności i zawiłe procedury. Zgłoszenie szkody w Avivie nie powinno jednak zająć dużo czasu, a poniższy poradnik pokaże krok po kroku, co należy zrobić, by dostać wysokie świadczenie.

Proces likwidacji szkody w Aviva

Do zgłoszenia szkody warto się odpowiednio przygotować. Dzięki temu już sam proces zajmie o wiele mniej czasu.

Zanim więc zgłosisz szkodę do Avivy:

  • sprawdź Ogólne Warunki Ubezpieczenia, z tytułu którego chcesz zgłosić roszczenie (dowiedz się, o co dokładnie możesz się ubiegać),
  • wypełnij oraz podpisz czytelnie formularze zgłoszenia roszczenia,
  • przygotuj wymagane dokumenty (poniżej radzimy, co będzie potrzebne w zależności od tego z jakiego ubezpieczenia zgłaszasz szkodę).

Zgłoszenie szkody w Aviva

Szukasz najszybszego sposobu na zgłoszenie szkody w Avivie? Ubezpieczyciel udostępnia następujące możliwości:

  • on-line:

przez formularz internetowy dostępny na stronie ubezpieczyciela

  • telefonicznie:

+48 22 557 44 44
w godzinach od 8:00 do 20:00

Centrum Alarmowe dla ubezpieczenia turystycznego dostępne jest natomiast pod numerem:
+48 22 205 50 11

  • mailowo:

Ubezpieczenie komunikacyjne:

Ubezpieczenie domu i mieszkania:

Ubezpieczenie turystyczne:

Ubezpieczenie na życie:
(w tytule należy wpisać: „Dział Obsługi Roszczeń”)

  • listownie:

Ubezpieczenie komunikacyjne:

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Dział Likwidacji Szkód Komunikacyjnych
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa

Ubezpieczenie domu i mieszkania:

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Dział Likwidacji Szkód Gospodarczych i Mieszkaniowych
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa

Ubezpieczenie turystyczne oraz na życie:

Aviva
Dział Obsługi Roszczeń
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa

Zobacz także

Jak skontaktować się z Avivą w innych sprawach

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia komunikacyjnego

Jeżeli doszło do wypadku samochodowego, czyli w zdarzeniu ktoś został ranny lub zginął, musisz wezwać na miejsce służby medyczne oraz policję. Jeśli natomiast uszkodzone zostały jedynie auta i jasne jest, kto spowodował kolizję, wystarczy, by poszkodowany oraz winny spisali razem oświadczenie o przebiegu zdarzeniu. Ten dokument będziesz mógł potem okazać ubezpieczycielowi.

Jeżeli z kolei posiadasz polisę AC i ktoś ukradnie Twój pojazd, koniecznie jak najszybciej powiadom policję. Jeżeli nie zgłosisz zdarzenia służbom, Aviva odmówi wypłaty odszkodowania.

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego

W razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku za granicą należy niezwłocznie skontaktować się z Centrum Alarmowym. Najlepiej zrobić to, zanim skorzystasz z pomocy lekarskiej. Jeżeli jednak zewnętrzne przyczyny uniemożliwiają natychmiastowy kontakt z Avivą, udaj się do placówki medycznej, a ubezpieczyciela powiadom tak szybko, jak to będzie możliwe.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu turystycznym Aviva

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania

Jeżeli dojdzie do szkody w ubezpieczonym mieszkaniu niezwłocznie powiadom odpowiednie służby. Do Avivy musisz natomiast zgłosić zdarzenie nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dowiedzenia się o szkodzie.

Postaraj się nie naprawiać nic w mieszkaniu do momentu przybycia przedstawiciela Avivy (oprócz tego co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa). Jeżeli jednak w ciągu 3 dni roboczych od chwili zawiadomienia ubezpieczyciel nie skontaktuje się z Tobą, możesz zacząć sprzątać miejsce zdarzenia.

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie

W razie śmierci ubezpieczonego osoba, której przysługuje świadczenie powinna powiadomić Avivę, dołączając:

  • odpis aktu zgonu,
  • lub odpis sądowego postanowienia stwierdzającego zgon,
  • lub odpis sądowego postanowienia o uznaniu za zmarłego.

Wypłata odszkodowania w Avivie

Aviva wypłaci Ci odszkodowanie w ciągu 30 dni od zawiadomienia o szkodzie. Jeśli ten termin nie wystarczy, ubezpieczyciel powinien przekazać świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe (wcześniej Aviva ma jednak obowiązek poinformować Cię o przyczynach opóźnienia).

Złożenie reklamacji w Avivie

Nie zgadzasz się z wysokością wypłaconego odszkodowania? Pamiętaj, że zawsze masz prawo złożyć reklamację. Żeby zwiększyć szanse na jej uznanie, zawrzyj w odwołaniu rzeczowe argumenty wskazujące, dlaczego powinieneś otrzymać większe świadczenie.

Gotową reklamację możesz:

  • złożyć osobiście w jednym z oddziałów Avivy

  • przesłać do ubezpieczyciela pocztą:
    ul. Inflacka 4b
    00-189 Warszawa

  • przekazać ustnie przez telefon:
    +48 22 557 44 44

  • przesłać mailem:


Zgodnie z prawem odpowiedź na reklamację powinna zostać wysłana w ciągu 30 dni od momentu, kiedy Aviva otrzyma odwołanie. Jeśli w tym czasie wyjaśnienie okoliczności było niemożliwe, ubezpieczyciel powinien poinformować Cię o przyczynie opóźnienia. Ostateczny termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien przekroczyć 60 dni.

Odrzucona reklamacja

Nawet jeśli Twoja reklamacja zostanie odrzucona, nadal masz szansę uzyskać większe odszkodowanie. Możesz:

  • złożyć skargę do Rzecznika Finansowego,
  • zwrócić się do Miejskiego / Powiatowego Rzecznika Konsumenta,
  • wytoczyć postępowanie przed sądem właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania.

Dowiedz się więcej:

Oferta ubezpieczeń Aviva - warunki i opinie

Tagi:

Komentarze