Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Proama
  • PZU
  • Warta
  • You Can Drive

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej mobilnie i online – jak to działa?

Data publikacji: 2018-06-13

Nowoczesne technologie coraz śmielej wkraczają w obszar zgłaszania i wyceny szkód komunikacyjnych. Sprawdzamy, w których towarzystwach mobilny proces likwidacji szkody samochodu jest już możliwy.

Oblicz ubezpieczenie

Oblicz moje OC/AC

Zgłaszanie szkody z ubezpieczenia majątkowego czy osobowego przy pomocy formularzy internetowych już nikogo nie dziwi. Niektórzy ubezpieczyciele korzystają jednak śmielej z możliwości dawanych przez nowoczesne technologie. W których towarzystwach do zgłoszenia szkody i wyliczenia odszkodowania za uszkodzone auto wystarczy smartfon?

Warta Mobile i zgłaszanie szkody przez Messengera

Zdalna likwidacja szkody samochodu Warta przez długi czas wstrzymywała się z założeniem konta na Facebooku. Kiedy jednak w końcu pojawiła się w tym medium społecznościowym, od razu umożliwiła klientom zgłoszenie szkody za pośrednictwem Messengera. W połączeniu z aplikacją Warta Mobile oznacza to, że w tym towarzystwie cały proces likwidacji szkody można już przeprowadzić mobilnie.

Messenger w Warcie pozwala na uzyskanie naprawdę szybkiej odpowiedzi od towarzystwa w wielu kwestiach. Na podstawowe, często pojawiające się pytania, odpowiedzi udziela chatbot. Jeśli sprawa jest zbyt skomplikowana, robot przełącza automatycznie rozmowę do konsultanta Warty. Dodatkowo ubezpieczyciel umożliwił zgłoszenie szkody za pośrednictwem Messengera.

Proces zgłoszenia szkody majątkowej ograniczono do minimum. Klient musi jedynie podać kilka podstawowych informacji. Następnie ubezpieczyciel wysyła potwierdzenie zgłoszenia. Kolejne kroki można wykonać przy pomocy aplikacji Warta Mobile.

Umożliwia ona m.in.:

  • sprawdzanie na bieżąco statusu szkody,
  • przesłanie dodatkowych informacji o zdarzeniu,
  • załączenie dokumentów potrzebnych przy wycenie szkody,
  • przeprowadzenie zdalnych oględzin.

Jak wyglądają zdalne oględziny oraz wyliczenie odszkodowania? Te opcje dostępne są dzięki rozwiązaniu Audasmart, które jest oparte na systemie Audatex. To z niego od wielu lat korzystają tysiące likwidatorów szkód, by wycenić uszkodzenia samochodu.

Aplikacja Audasmart dostępna jest w ramach Warta Mobile dla osób, które zdecydują się na gotówkową likwidację szkody. Klient przesyła najpierw zdjęcia dokumentujące zniszczenia samochodu i na schemacie pojazdu zaznacza zniszczone części oraz stopień ich uszkodzenia. Ubezpieczyciel sprawdza, czy wszystko się zgadza oraz szacuje, ile będzie kosztowała naprawa. Następnie przesyła propozycję odszkodowania do klienta. Jeśli zaakceptuje on wysokość kwoty, to już po kilku godzinach otrzyma pieniądze na wskazane konto.

Portal iHestia do zarządzania polisą

ERGO Hestia zdecydowała się na stworzenie całego nowego portalu iHestia pozwalającego klientom oraz agentom na internetowe zarządzanie polisą. Każda osoba mająca polisę w Hestii otrzymuje tam swoje osobiste konto. Na profilu znajdzie informacje o zawartych umowach oraz płatnościach. Konto na iHestii pozwala klientom m.in.:

  • zaktualizować dane na polisie,
  • wydrukować dokument polisy,
  • skontaktować się z opiekunem klienta w celu poznania nowej oferty,
  • sprawdzić termin płatności kolejnej raty,
  • zgłosić sprzedaż samochodu i poprosić o zwrot składki.

Co ważne na portalu iHestia można także zgłosić szkodę oraz sprawdzać na bieżąco, na jakim etapie znajduje się proces jej likwidacji.

Aby zgłosić zdarzenie, wystarczy zalogować się na portal (jeśli wcześniej nie aktywowało się swojego osobistego konta, to teraz trzeba będzie to zrobić) i kliknąć w ikonę „zgłoszenie szkody”. Od razu otrzyma się informację o:

  • numerze zgłoszonej sprawy,
  • sposobie likwidacji szkody,
  • dokumentach niezbędnych do zakończenia sprawy.

Konto pozwala także na skontaktowanie się z opiekunem szkody i przesłanie dodatkowych informacji. Zdalna wycena szkody jest jednak w iHestii, przynajmniej na razie, niemożliwa.

Sprawdź, którzy ubezpieczyciele korzystają z telematyki przy wyliczaniu OC

Czat Video z PZU

Najstarszy polski ubezpieczyciel - PZU - nie zamyka się na nowoczesne technologie. Swoim klientom pozwala na skontaktowanie się m.in. przy pomocy:

  • czatu,
  • wideoczatu,
  • messengera.

Za pośrednictwem Czatu Video możliwe jest nawet zgłoszenie szkody lub roszczenia oraz sprawdzenie ich statusu.

Aby skontaktować się przy pomocy Czatu Video należy używać przeglądarki Google Chrome. Nie trzeba natomiast posiadać kamery internetowej. Jeśli się ją ma, to po połączeniu można zadecydować, czy konsultant PZU ma widzieć obraz z Twojej kamery.

W 2018 r. PZU uruchomił także w pełni mobilny serwis do zgłaszania szkód. Aby zgłosić szkodę majątkową wystarczy teraz odpowiedzieć na kilka pytań, co nie powinno zająć więcej niż 5 minut. Na podstawie przesłanych informacji i zdjęć PZU wylicza proponowane odszkodowanie. Jeśli klient zgodzi się na ofertę, pieniądze trafią od razu na jego konto.

Zdalne oględziny w AXA Direct

Aplikację umożliwiającą dokonanie zdalnych oględzin uszkodzonego samochodu udostępnia także AXA Direct Skorzystanie z takiego rozwiązania AXA Direct proponuje każdej osobie zgłaszającej szkodę z ubezpieczenia komunikacyjnego w tym towarzystwie.

Dzięki aplikacji klient uzyska dostęp do systemu umożliwiającego przyspieszoną komunikację z likwidatorem szkody, przesłanie dokumentów potrzebnych do wyliczenia odszkodowania, a także zdalne oględziny. Konsultant AXA instruuje wtedy klienta, w jaki sposób ma pokazać uszkodzone miejsca w aucie. Na tej podstawie pracownik ubezpieczyciela oszacuje stratę.

Zobacz, jak będzie działało ubezpieczenie aut autonomicznych

Czy zdalne oględziny są korzystne dla klienta?

Zdalne oględziny samochodu oraz wyliczenie odszkodowania niewątpliwie skracają proces likwidacji szkody. Ceną za szybkość jest jednak niestety często zaniżone odszkodowanie. W trakcie zdalnych oględzin bardzo łatwo przeoczyć przecież jakieś uszkodzenie. Dodatkowo ubezpieczyciele mogą niestety niekiedy specjalnie proponować odszkodowania z dolnego pułapu cen, licząc na to, że pokusa otrzymania pieniędzy już w ciągu kilku godzin będzie tak silna dla klienta, że zgodzi się na nie do końca korzystną propozycję.

Z nowoczesnych rozwiązań należy więc korzystać rozsądnie. Na pewno nie warto decydować się na taki sposób likwidacji szkody w przypadku poważniejszych uszkodzeń. Zdalne oględziny są jednak dobrą opcją w przypadku drobnych zarysowań auta.

Tagi:

Komentarze