Strona główna  |  Wiadomości  |  Wyniki Concordii za I półrocze 2011 roku

Wyniki Concordii za I półrocze 2011 roku

Wyniki Concordii za I półrocze 2011 roku

Data aktualizacji: 2013-09-23
Po pierwszych sześciu miesiącach 2011 roku wyniki finansowe Concordii wskazują na konsekwentnie realizowaną strategię w zakresie budowania nowych specjalizacji i nowych technologii.

Składka przypisana Concordia Ubezpieczenia w I półroczu 2011 roku wyniosła 137, 28 mln zł brutto, co oznacza wzrost w porównaniu z tym samym okresem 2010 roku, kiedy kształtowała się na poziomie 128,17 mln zł brutto.

Sukces finansowy Concordia Polska TUW odnotowała zwiększenie wartości wypłaconych odszkodowań brutto z 45,09 mln zł w I półroczu 2010 r. do 119,27 mln zł w I półroczu 2011 roku głównie ze względu na dużą ilość szkód w ubezpieczeniach upraw. Statystyki Rzecznika Ubezpieczonych pokazują, że Concordia ma jeden z najniższych wskaźników składanych na nią skarg do Rzecznika Ubezpieczonych - za I półrocze było to: 11 skarg na Concordia Polska TUW oraz 5 skarg na CC S.A.

Concordia Polska TUW zebrała w I półroczu 2011 roku 117,91 mln zł składki przypisanej brutto, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku 2010 o ponad 5,2%. Duży wzrost w ubezpieczeniach komunikacyjnych w autocasco (z 7,87 mln zł do 16,01 mln zł) oraz w OC (z 8,93 mln zł do 34,01 mln zł) zapewniło Concordii skierowanie oferty do MSP oraz klienta indywidualnego spoza dużych aglomeracji miejskich.

Składka przypisana w spółce życiowej w I półroczu 2011 roku wyniosła 19,37 mln zł brutto, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 21%. Wzrósł zysk netto, który wyniósł 2,55 mln zł wobec 1,40 mln zł w I półroczu roku ubiegłego. Znaczne ożywienie widać w zainteresowaniu ofertą nowych produktów ubezpieczeń na życie, w których Concordia upatruje duży potencjał do wzrostu przy zachowaniu odpowiednich wskaźników rentowności.

"Rozwijamy się poprzez nowe specjalizacje" – mówi Piotr Narloch, Prezes Zarządu Concordia Ubezpieczenia. "Można w nich osiągnąć lepszy wynik i wykazać przewagę konkurencyjną. Przykładem może być wprowadzenie przez Concordię w minionym czasie pierwszej tego typu oferty na rynku w zakresie OC szkód w środowisku. Nowe wyzwania to również technologia IT, która odrywa się od wielkości oferenta. Najlepsze warunki IT (nowoczesnej współpracy) może mieć np. CONCORDIA i w tym zakresie chcemy być liderem rynku dla Pośredników i Klientów" – dodaje prezes Piotr Narloch.

Źródło: Concordia

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2020-11-27

Przebieg aut - polscy kierowcy jeżdżą niewiele?

Średni wiek polskich aut wciąż jest problemem. Warto sprawdzić, czy kłopotliwe są też duże roczne przebiegi wpływające na stan techniczny samochodów.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-06-25

Czym zaskoczyły wyniki ze sprzedaży OC w I kwartale 2019?

Znamy wyniki sprzedaży OC komunikacyjnego na początku 2019 r. Są one dość zaskakujące.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2011-03-23

Wyniki Concordii w 2010 roku

Znaczny przypis składki w zestawieniu z rokiem 2009, rosnąca liczba Klientów, niewielka liczba reklamacji i skarg do Rzecznika Ubezpieczonych - Concordia pozytywnie podsumowuje rok 2010.

Czytaj więcej
Komentarze