W wydarzeniu udział brało ponad 80 przedstawicieli banków i ekspertów rynku. Starali się oni odpowiadać na pytania czy polskie banki idą z duchem czasu i korzystają z technik design thinking przy projektowaniu innowacji i nowych produktów? Zastanawiali się również jak duży wpływ będą miały na upowszechnianie usług bankowych i bancassurance zmiany bankowości: internet, mobilność, aplikacje finansowe na komórkę oraz tablety.
Oficjalnego otwarcia Forum Assistance dokonali Ryszard Grzelak - Prezes Europ Assistance Polska oraz Norbert Jeziolowicz - Dyrektor Związku Banków Polskich. Prezentację otwierającą przedstawił Krzysztof Pietraszkiewicz - Prezes Związku Banków Polskich, który przybliżył uczestnikom spotkania stan polskiego sektora bankowego w Polsce oraz najważniejsze wyzwania stojące przed bankami w odniesieniu do państw Unii Europejskiej.
W trakcie V Forum Assistance goście mogli zapoznać się z pełnymi wynikami III ogólnopolskiego Badania Assistance, które zaprezentował Krzysztof Szczerbacz z firmy ARC Rynek i Opinia, która przeprowadziła badanie. Wyniki pokazały, że systematycznie rośnie liczba osób posiadających i korzystających z posiadanych pakietów assistance.
Kolejna prezentacja Bartosza Sawickiego z Banku Millenium przedstawiała case study stworzonej z myślą o kobietach karty Impresja. Sukces produktu zapewnił m.in. bogaty, dopasowany do indywidualnych potrzeb kobiet pakiet assistance stworzony we współpracy Millenium Banku i Europ Assistance Polska. Zawierał on rozbudowany pakiet concierge, usługę osobistego terminarza, infolinię medyczną i baby assistance.
Następne prezentacje były wprowadzeniem do panelu dyskusyjnego. Maciej Rekosz (firma Accenture) przedstawił najnowsze innowacje technologiczne z pogranicza bankowości i ubezpieczeń, a Bartłomiej Serafiński (Touch Ideas) przybliżył ideę design thinking.
Spotkanie zwieńczył panel dyskusyjny, który poprowadziła Małgorzata Knut - Członek Zarządu BRE Ubezpieczenia. W panelu udział wzięli: Mirosława Olszewska-Karatoprakliew, Dyrektor Dep. Bancassurance, Polbank EFG; Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu, Europ Assistance Polska; Norbert Jeziolowicz, Dyrektor, Związek Banków Polskich; Marat Nevretdinov, Managing Director, Genworth Financial Sp z o.o.; Bartłomiej Serafiński, Managing Partner, Touch Ideas oraz Artur Mojecki, Dyrektor ds. Sprzedaży, Raiffeisen Bank S.A. Tematem przewodnim dyskusji był poziom innowacyjności polskich banków i ubezpieczycieli oraz zastosowaniu design thinking w bankowości.
Patronami medialnymi V Forum Assistance byli: Rzeczpospolita, RP.pl, Bank, Kurier Finansowy, Gazeta Finansowa, The Warsaw Voice, Centrum Informacji Gospodarczej, MBA Manager, portal BANKIER.PL, serwis PRNews oraz wydawany przez Europ Assistance Polska Assistance Newsletter.