Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Liberty Ubezpieczenia (dawniej: Liberty Direct) - assistance samochodowe

Ostatnia aktualizacja: 2016-10-05

Zastanawiasz się nad assistance w Liberty? Sprawdź co zyskasz kupując assistance Liberty sprzedawane przez towarzystwo AXA Ubezpieczenia.

Oblicz ubezpieczenie

SAMOCHÓD DOM TURYSTYCZNE ŻYCIE

Warunki ubezpieczenia Assistance w Liberty

  • 3 warianty: Mini Assistance, Premium Assistance, Assistance Prestiż i Opony Assistance
  • umowa ubezpieczenia zawierana jest wyłącznie razem z ubezpieczeniem OC lub z pakietem OC + AC
  • umowa w wariancie Premium i Opony może być zawarta jedynie łącznie z Mini Assistance
  • w takcie trwania umowy nie można zmienić wariantu ubezpieczenia
  • umowa Mini Assistance nie rozwiązuje się w przypadku przeniesienia prawa własności do ubezpieczonego pojazdu
  • po wystąpieniu zdarzenia należy niezwłocznie powiadomić telefoniczne centrum alarmowe (nie później niż do 48 godzin) i zapobiec powiększeniu się szkody

Zakres ochrony Assistance w Liberty

Mini Assistance:

1) Telefoniczna pomoc informacyjna:

  • sposób postępowania w przypadku konkretnego zdarzenia
  • procedura zgłaszania, wymagana dokumentacja, terminy, usługi najbliższych i współpracujących z ubezpieczycielem: pomocy drogowej, wypożyczalni pojazdów, hoteli, stacji paliw
  • warsztaty partnerskie i autoryzowane dla danej marki oraz warsztaty blacharsko-lakiernicze
  • poinformowanie o zdarzeniu wskazanej przez ubezpieczonego osoby zamieszkałej w Polsce

2) Pomoc serwisowa:

  • naprawa pojazdu na miejscu:
    • w przypadku unieruchomienia pojazdu na miejscu zdarzenia
    • wstępna diagnoza przyczyny i naprawa (do kwoty 300 zł, o ile nie zajmie więcej niż 1 godzinę)
    • nie obejmuje kosztów części zamiennych i płynów eksploatacyjnych
  • holowanie ubezpieczonego pojazdu:
    • w przypadku unieruchomienia pojazdu
    • holowanie do warsztatu partnerskiego lub najbliższego autoryzowanego warsztatu danej marki (według wyboru ubezpieczonego)
    • nie dalej niż 100 km od miejsca zdarzenia
    • ubezpieczony jest zobowiązany podpisać protokół przekazania pojazdu do holowania
    • jeśli ubezpieczony ustali z centrum alarmowym czas i miejsce, w którym będzie, a później się z niego oddali bez uzasadnionej przyczyny, ubezpieczyciel ma prawo żądać zwrotu kosztów wyjazdu holownika
  • holowanie pojazdu poszkodowanego:
    • w przypadku unieruchomienia pojazdu w wyniku wypadku spowodowanego przez ubezpieczonego
    • zorganizowanie i pokrycie faktycznych kosztów holowania
    • transport pojazdu do najbliższego uzgodnionego warsztatu, na parking strzeżony lub do miejsca zamieszkania poszkodowanego (zależnie od tego, które z tych miejsc jest bliżej)
    • poszkodowany jest zobowiązany podpisać protokół przekazania pojazdu do holowania

Premium Assistance:

1) Telefoniczna pomoc informacyjna:

  • sposób postępowania w przypadku konkretnego zdarzenia
  • procedura zgłaszania, wymagana dokumentacja, terminy, usługi najbliższych i współpracujących z ubezpieczycielem: pomocy drogowej, wypożyczalni pojazdów, hoteli, stacji paliw
  • warsztaty partnerskie i autoryzowane dla danej marki oraz warsztaty blacharsko-lakiernicze
  • poinformowanie o zdarzeniu wskazanej przez ubezpieczonego osoby zamieszkałej w Polsce

2) Pomoc serwisowa i medyczna:

  • pomoc przy wymianie koła
  • holowanie pojazdu poszkodowanego
  • naprawa ubezpieczonego pojazdu na miejscu lub holowanie
  • pomoc przy otworzeniu pojazdu
  • pomoc w razie zagubienia lub uszkodzenia kluczyków
  • pomoc w razie braku lub zatankowaniu złego paliwa
  • zorganizowanie parkingu
  • wynajem pojazdu zastępczego
  • dostarczenie pojazdu po naprawie
  • usługi kierowcy zastępczego
  • opłata za nocleg
  • transport osób

Wyłącznie poza terytorium Polski:

  • złomowanie pojazdu
  • dostarczenie części zamiennych
  • pomoc administracyjna
  • usługa tłumacza przez telefon
  • pomoc finansowa
  • pokrycie kosztów naprawy
  • pomoc prawna
  • informacja i natychmiastowa pomoc medyczna
  • natychmiastowa opieka
  • hospitalizacja
  • repatriacja
  • przewóz medyczny
  • wizyta osoby bliskiej
  • dostarczenie niezbędnych lekarstw
  • opieka nad dziećmi
  • transport zwłok

Assistance Prestiż

W zakres usług wchodzą wszystkie usługi z ubezpieczenia Premium Assistance z tą różnicą, że na terenie Polski holowanie jest bez limitu kilometrów a poza granicami do 500 km od miejsca awarii.

Opony Assistance:

1) Telefoniczna pomoc informacyjna:

  • najbliższe zakłady wulkanizacyjne
  • sklepy z oponami
  • punkty przechowywania opon

2) Pomoc serwisowa:

  • zorganizowanie i pokrycie kosztów wymiany uszkodzonego koła na sprawne koło znajdujące się w wyposażeniu lub jego tymczasowa naprawa przy pomocy zestawu naprawczego będącego częścią wyposażenia pojazdu
  • jeśli naprawa na miejscu nie jest możliwa – odholowanie do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego, nie dalej niż 120 km
  • koszty pomocy technicznej do wysokości faktycznie poniesionych wydatków, maksymalnie 300 zł na terytorium Polski i 80 euro za granicą

Wyłączenia odpowiedzialności w Assistance Liberty

  • koszty poniesione przez ubezpieczonego bez uprzedniego powiadomienia i uzyskania autoryzacji centrum obsługi klienta
  • koszty poniesione bezpośrednio przez ubezpieczonego, w tym napraw w warsztatach
  • koszty skutków interwencji assistance w postaci utraconych korzyści lub strat handlowych
  • utrata lub uszkodzenie bagażu i innych przedmiotów osobistych
  • awaria wynikająca z nieodpowiedniej konserwacji pojazdu lub z jego złego stanu, o którym wiedziano przed wyjazdem
  • naruszenie przez użytkownika auta warunków gwarancji technicznej
  • wydarzenia wojenne, rozruchy, niepokoje społeczne
  • promieniowanie radioaktywne
  • strajk, rozruchy, akty terroryzmu lub sabotażu
  • powódź lub huragan
  • udział ubezpieczonego w zakładach, bójkach i przestępstwach (z wyjątkiem obrony własnej i ratowania życia)
  • udział w zawodach, wyścigach i rajdach oraz w ich próbach
  • umyślne działanie ubezpieczonego lub osób, z którymi pozostaje on w gospodarstwie domowym
  • rażące niedbalstwo
  • kierowanie samochodem przez osoby nie posiadające do tego odpowiednich uprawnień
  • kierowanie pod wpływem alkoholu, silnych leków, narkotyków lub innych środków odurzających
  • przebywanie pojazdu poza granicami Polski łącznie ponad 6 miesięcy w okresie ubezpieczenia
  • pojazdy (z wyjątkiem tych, których ubezpieczenie OC stanowi inaczej):
    • unieruchomione wskutek przeładowania
    • dopuszczalnej masie powyżej 3,5 T
    • używane jako rekwizyty, do nauki jazdy, do odpłatnego przewozu przesyłek, towaru lub osób
    • wynajmowane odpłatnie osobom trzecim (z wyjątkiem pojazdów będących zabezpieczeniem kredytu lub leasingowanych)
    • składane z części – tzw. składaki
    • których wiek przekracza określony przed zawarciem umowy
    • nieposiadające ważnego i udokumentowanego badania technicznego
    • specjalnego zastosowania (policji, straży miejskiej, pogotowia itd.)
    • oddane do komisu
    • używane do transportu towarów niebezpiecznych (np. toksycznych lub wybuchowych)
    • przeznaczone konstrukcyjnie do przewozu powyżej 9 osób wraz z kierowcą

Ponadto Liberty Ubezpieczenia nie ponosi odpowiedzialności za:

  • opóźnienie lub niemożność wykonania świadczenia z przyczyn od niego niezależnych (blokady dróg, efekty zjawisk meteorologicznych i kataklizmów, awarie sieci energetycznej itp.)
  • ograniczenie lub niemożność wykonania świadczenia w przypadku zdarzeń zaistniałych poza miejscami ogólnodostępnymi (np. bezdroża, zamknięty garaż, ogrodzony teren zakładu pracy, policyjny lub wojskowy) z wyjątkiem terenu należącego do ubezpieczonego i drogi dojazdowej
  • zbyt dużą liczbę przewożonych osób – świadczenie nie jest realizowane wobec żadnej z nich
  • awarie powtarzające się po pierwszej interwencji ubezpieczyciela, wynikające z braku całkowitego usunięcia usterki (np. nawracające awarie akumulatora czy systemu alarmowego)
  • osoby przewożone odpłatnie lub okazjonalnie (np. autostopowicze)

Dodatkowo, w wariancie Premium Assistance:

  • zakres pomocy medycznej nie obejmuje:
    • zdarzeń wynikających z ciąży lub wcześniej leczonych chorób psychicznych
    • obrażeń i chorób powierzchownych, które nie uniemożliwiają dalszej podróży ubezpieczonym pojazdem
    • efektów użycia toksyn, narkotyków, środków odurzających i leków nieprzepisanych przez lekarza
    • chorób chronicznych, które mogą wpłynąć na ważne funkcje życiowe, o których ubezpieczony wiedział przed rozpoczęciem podróży
    • nawrotów chorób, o których ubezpieczony wiedział przed wyruszeniem w drogę
    • rekonwalescencji
  • organizacja podróży ubezpieczonego i pasażerów (zgodnie z przysługującymi usługami) nie obejmuje:
    • zwierząt
    • płatnego nadbagażu
    • opłat celnych i drogowych
    • wyżywienia w trakcie podróży

W przypadku wariantu Opony Assistance:

  • zdarzenia, do których doszło na drogach nieutwardzonych lub objętych zakazem ruchu
  • uszkodzenia powstałe w wyniku zderzenia z innym pojazdem
  • koszty naprawy opon i dętek oraz zakupu nowych opon, dętek i zestawu naprawczego

Bonusy w Assistance Liberty

  • ubezpieczenie obowiązuje na terenie Polski i Europy (poza wariantem Mini Assistance, które działa tylko w Polsce)
  • bogaty pakiet usług w ramach Premium Assistance
Tagi:

Komentarze