Zasady Dobrych Praktyk stworzone w czerwcu 2010 roku we współpracy z organizacjami z branży bankowo - ubezpieczeniowej oraz etykami, to pierwszy tego typu dokument na polskim rynku assistance. Określa on reguły postępowania firmy assistance w stosunku do klienta indywidualnego, partnera biznesowego, firm podwykonawczych, konkurencji oraz mediów. Zasady postępowania w stosunku do klienta dotyczą przede wszystkim poszanowania jego godności osobistej oraz ochrony danych osobowych. Ponadto firma assistance akceptująca Zasady Dobrych Praktyk Assistance jest zobligowana do świadczenia usług profesjonalnie, z najwyższą dbałością o zadowolenie klienta. Europ Assistance Polska odniosła się także do transparentnej komunikacji z klientami, rozpatrywania ich wniosków i równego traktowania.
"Wyróżnienie w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011” jest dla nas niezmiernie cenne. Od lat podejmujemy inicjatywy, które mają pozytywny wpływ nie tylko na rozwój rynku assistance w Polsce, ale również na jego wizerunek. Cieszymy się, że inicjatywy te są dostrzegane i cenione. Chcemy też pokazać, że można skutecznie łączyć osiąganie celów biznesowych z odpowiedzialnością społeczną. Przykładem może być nasz produkt EKO Assistance, ale również specjalny program dla osób dotkniętych skutkami ostatnich powodzi w Polsce. Obie te inicjatywy zostały bardzo pozytywnie odebrane przez naszych klientów i partnerów biznesowych" – powiedział Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Program dla osób dotkniętych powodziami powstał w maju 2010 roku w odpowiedzi na trudną sytuację powodziową w kraju. Europ Assistance Polska zdecydowała się na uruchomienie specjalnego programu, obejmującego organizację zakwaterowania zastępczego, transportu dobytku i zwierząt domowych do schronisk, wizyt lekarza, pojazdu zastępczego, a także nieodpłatną dostawę leków. Program gwarantował również całodobowy dostęp do infolinii. Dzięki tym usługom udało się pomóc wielu osobom, które ucierpiały w wyniku powodzi.
W raporcie wyróżniono również stworzony przez Europ Assistance Polska program usług informacyjnych i organizacyjnych EKO Assistance. Pomaga on klientom żyć w zgodzie ze środowiskiem i chronić je. Umożliwia całodobowy dostęp do informacji m.in. o sklepach prowadzących sprzedaż żywności i artykułów ekologicznych, szkółkach leśnych, a także o gospodarstwach agroturystycznych i biohotelach. Klienci mogą również zdobyć informacje na temat zbiórek zużytych baterii i akumulatorów, przeterminowanych lekarstw, surowców wtórnych, budownictwa energooszczędnego, czy szkoleń i instytucji promujących ekologię. Europ Assistance Polska w ramach ekologicznej misji przygotowała również Dekalog EKO, który w przejrzysty sposób przypomina o zasadach dbania o środowisko.