Strona główna  |  Wiadomości  |  Co robić w sytuacji, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania?

Co robić w sytuacji, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania?

Data aktualizacji: 2020-10-01
Ubezpieczyciel odmawia wypłaty należnego odszkodowania? Jako klient masz prawo do pełnego zapoznania się z dowodami i argumentacją towarzystwa ubezpieczyciela. Od decyzji ubezpieczyciela możesz się również odwoływać. Zobacz, jak przygotować się na taką ewentualność.

Ubezpieczyciel odmawia wypłaty należnego odszkodowania? Jako klient masz prawo do pełnego zapoznania się z dowodami i argumentacją towarzystwa ubezpieczyciela. Od decyzji ubezpieczyciela możesz się również odwoływać. Zobacz, jak przygotować się na taką ewentualność.

W pierwszym kwartale 2014 roku towarzystwa ubezpieczeniowe wypłaciły 3,37 mld złotych odszkodowań tylko i wyłącznie z tytułu ubezpieczenia majątkowego w tym również ubezpieczenia OC,a sumę tą powiększają wypłaty z tytułu ubezpieczeń na życie. Jest to gigantyczna kwota, dlatego też towarzystwa ubezpieczeniowe nie mają oporów przed wykorzystaniem wszystkich możliwości, by obniżyć wysokość odszkodowania lub nawet odmówić jego wypłaty.

Spis treści:

  1. Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania?
  2. Czy poszkodowany może złożyć odwołanie do ubezpieczyciela?
  3. Niezależny rzeczoznawca - kiedy skorzystać z jego pomocy?

Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania?

Dokumentem, na który powołują się towarzystwa ubezpieczeniowe, argumentując decyzje odmowną jest najczęściej OWU, czyli Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Właściciele polis powinni dokładnie zapoznać się z treścią OWU i przestrzegać zaleceń wynikających z dokumentu, by nie dać ubezpieczycielowi szansy do zakwestionowania słuszności wypłaty odszkodowania.

Skorzystaj z kalkulatora ubezpieczeń ubea 

Odmowa odszkodowania Towarzystwa ubezpieczeniowe najczęściej argumentują swoją decyzję tak zwanym „rażącym niedbalstwem”, co jest pojęciem bardzo szerokim i często niedoprecyzowanym. Warto więc dołożyć starań, by przestrzegać wszystkich przepisów oraz dokumentować swoje działania w procesie dochodzenia odszkodowania. Towarzystwa ubezpieczeniowe mogą odmówić wypłaty odszkodowania również w sytuacji gdy:

  • ubezpieczony nie opłacił składki,
  • szkoda nie została wykazana prawidłowo,
  • poszkodowany zataił dane lub podał nieprawdziwe informacje,
  • szkoda została wyrządzona umyślnie,
  • ubezpieczony nie będzie miał wystarczających dowodów potwierdzających zaistnienie zdarzenia.

Oprócz zakwestionowania wypłaty odszkodowania, towarzystwa ubezpieczeniowe mogą również próbować obniżyć wysokość należnego zadośćuczynienia.

Czy poszkodowany może złożyć odwołanie do ubezpieczyciela?

Jeżeli nie zgadzamy się z decyzją towarzystwa ubezpieczeniowego, mamy pełne prawo dochodzić własnej racji. Pierwszym krokiem w tym celu jest zapoznanie się z pełną argumentacją ubezpieczyciela i odwołanie się od tej decyzji drogą pisemną. Reklamację można złożyć zarówno wtedy, kiedy ubezpieczyciel całkowicie odmówi wypłaty świadczenia, jak i wtedy, kiedy w Twojej ocenie odszkodowanie zostało zaniżone.

Poszkodowany może zażądać od towarzystwa dokumentów, na podstawie których ubezpieczyciel orzekł decyzję odmowną i są to między innymi opinie biegłych, protokoły oględzin, wyceny itp.). Odwołanie, w formie pisemnej, kieruje się do dyrektora jednostki, która wydała decyzję odmowną, a w dalszym kroku do nadrzędnej jednostki lub zarządu towarzystwa ubezpieczeń.

Odwołanie powinno zawierać:

  • numer polisy,
  • numer szkody,
  • przekonującą argumentację,
  • dowody (zdjęcia, wycena naprawy itp.).

Na złożenie odwołania mamy 3 lata, a po przekroczeniu tego terminu roszczenia ulegają przedawnieniu.

Niezależny rzeczoznawca - kiedy skorzystać z jego pomocy?

Jeżeli ubezpieczyciel nie powołał rzeczoznawcy w celu wykonania ekspertyzy lub nie zgadzamy się z przygotowanym raportem bądź proponowaną wyceną, możemy zażądać powołania niezależnego eksperta w celu wyjaśnienia sprawy lub też sami zlecić dokonanie ekspertyzy przez wybranego przez nas eksperta. Można również poprosić o pomoc rzecznika finansowego.

Jeżeli podjęte przez nas kroki nie doprowadziły do zmiany decyzji ubezpieczyciela, zostaje nam walczyć o swoje prawa na drodze sądowej.

Najczęściej zadawane pytania
Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania?

Dokumentem, na który powołują się towarzystwa ubezpieczeniowe, argumentując decyzje odmowną jest najczęściej OWU, czyli Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Właściciele polis powinni dokładnie zapoznać się z treścią OWU i przestrzegać zaleceń wynikających z dokumentu, by nie dać ubezpieczycielowi szansy do zakwestionowania słuszności wypłaty odszkodowania.

Czy poszkodowany może złożyć odwołanie do ubezpieczyciela?

Jeżeli nie zgadzamy się z decyzją towarzystwa ubezpieczeniowego, mamy pełne prawo dochodzić własnej racji. Pierwszym krokiem w tym celu jest zapoznanie się z pełną argumentacją ubezpieczyciela i odwołanie się od tej decyzji drogą pisemną. Reklamację można złożyć zarówno wtedy, kiedy ubezpieczyciel całkowicie odmówi wypłaty świadczenia, jak i wtedy, kiedy w Twojej ocenie odszkodowanie zostało zaniżone.

Niezależny rzeczoznawca - kiedy skorzystać z jego pomocy?

Jeżeli ubezpieczyciel nie powołał rzeczoznawcy w celu wykonania ekspertyzy lub nie zgadzamy się z przygotowanym raportem bądź proponowaną wyceną, możemy zażądać powołania niezależnego eksperta w celu wyjaśnienia sprawy lub też sami zlecić dokonanie ekspertyzy przez wybranego przez nas eksperta. Można również poprosić o pomoc rzecznika finansowego.

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2022-06-17

Rzeczoznawca samochodowy - kim jest i jak może nam pomóc?

Rzeczoznawca samochodowy to ekspert, który może wspierać kierowcę w sporze z ubezpieczycielem. Nasz artykuł wyjaśnia, kim dokładnie jest taki fachowiec.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-06-28

Mamy już 25 mln polis komunikacyjnych OC

OC dla posiadaczy pojazdów to najpopularniejsze ubezpieczenie w Polsce. Sprawdziliśmy, jak zmieniała się liczba tych polis i średnia wartość szkód likwidowanych przy ich pomocy.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2021-09-27

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej mobilnie i online – jak to działa?

Nowoczesne technologie coraz śmielej wkraczają w obszar zgłaszania i wyceny szkód komunikacyjnych. Sprawdzamy, w których towarzystwach mobilny proces likwidacji szkody samochodu jest już możliwy.

Czytaj więcej
Komentarze
Anna
2021-05-25 17:40
IP: 81.161.x.x
Witam, Mąż ubezpieczony był w PZU w grupowym ubezpieczeniu typu P Plus przez wszystkie 34 lata pracy. W momencie zachorowania na raka płuc i niezdolności do pracy został zwolniony a wypłacona została polisa od poważnego zachorowania. Następnie ubezpieczenia grupowego już mu nie przedłużyli. Tak wiec opłaciliśmy nowe zaproponowane przez PZU ubezpieczenie na życie. Zostało opłacane przez 7 miesięcy. W momencie śmierci męża nie dostałam Ani grosza gdyż w przypadku takiej choroby nie należy mu się wypalają pieniędzy.. ale ubezpieczenie ktoś zaproponował. Co zrobić w takim przypadku
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-26 07:41
IP: 178.36.x.x
Dzień dobry, wyrazy współczucia z powodu śmierci męża. Niestety, jeśli w warunkach ubezpieczenia jest mowa o tym, że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, jeśli śmierć jest wynikiem choroby wykrytej przed podpisaniem umowy ubezpieczenia albo jeśli w wyłączeniach odpowiedzialności wypisano chorobę Pani męża, to będzie ciężko o wypłatę pieniędzy.
odpowiedz
Mariusz
2021-05-25 16:37
IP: 31.60.x.x
Witam brat zmarł na Covid był ubezpieczony grupowo w Allianz na 25000 wypłacili 15000 żonie brata moje pytanie dlaczego nie wypłacono całości i co trzeba ewentualnie zrobić żeby wypłacili całość
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-26 07:38
IP: 178.36.x.x
Dzień dobry, bez znajomości dokładnych warunków ubezpieczenia trudno nam odpowiedzieć precyzyjnie na to pytanie. Na pewno warto sprawdzić, czy w umowie ubezpieczenia była mowa o możliwości zmniejszenia odszkodowania w określonych sytuacjach.
odpowiedz
Magdalena
2021-05-24 16:29
IP: 5.173.x.x
Dzień dobry . Mam problem typu odmowy wypłaty odszkodowania z mojej polisy sąsiadce którą zapalam. W odpowiedzi ubezpieczyciel napisał że skoro nie mogłam przewidzieć pęknięcia to nie moja wina i nie należy się wypłata odszkodowania. Czy mogę się odwołać i jak uzasadnić?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-25 09:38
IP: 178.36.x.x
Dzień dobry, rozumiem, że posiada Pani ubezpieczenie OC w życiu prywatnym? Tego typu ubezpieczenie powinno działać również w przypadku takich szkód, jak w Pani przypadku. W odwołaniu proszę podkreślić, że OC w życiu prywatnym ma chronić właśnie w przypadku szkód spowodowanych nieumyślnymi działaniami i zaniedbaniami.
odpowiedz
Anna
2021-05-23 22:39
IP: 37.30.x.x
Witam córka w pracy doznała urazu kręgosłupa szyjnego (spadła jej na głowę metalowa kotara od maszyny). Była na zwolnieniu 2,5 miesiąca. Boli ja głową, ma zawroty, szumy w uszach i ból szyi. PZU odmówiło wypłaty odszkodowania bo lekarz orzecznik stwierdził, że nie ma trwałego uszczerbku na zdrowiu. Czy mogę coś z tym zrobić?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-25 09:28
IP: 178.36.x.x
Warto zwrócić się do innego lekarza z prośbą o wystawienie opinii. Utrzymujące się objawy wskazują bowiem, że jednak do pewnego trwałego uszczerbku doszło.
odpowiedz
Gunia
2021-05-23 20:19
IP: 83.28.x.x
Witam, mieszkam w bloku na ostatnim piętrze, w listopadzie zeszłego roku zaczęła się łuszczyć farba na glifach okiennych oraz pojawił się zaciek na ścianie przy tym oknie. Zgłosiłam to do wspólnoty osiedla, przyszedł administrator i orzekła, że mogę to zgłosić do ubezpieczyciela. Zgłosiłam szkodę do ubezpieczyciela, przyjechał rzeczoznawca wszystko ładnie opisał, powiedział, że muszą być gdzieś nieszczelności i dlatego zalewa mi tę ścianę. W maju bieżącego roku otrzymałam decyzję, iż nie wypłacą mi odszkodowania, gdyż administracja osiedla w oświadczeniu napisała, że przyczyna szkody jest jej nieznana oraz ich zdaniem nikt nie ponosi za to odpowiedzialności. Dodam, że taka sama sytuacja miała miejsce w 2016 r. i inny ubezpieczyciel bez problemu wypłacił mi odszkodowanie za które mogłam dokonać naprawy i odnowienia ścian w mieszkaniu. Nie wiem co mam robić, co napisać w odwołaniu. Przecież to nie stało się z mojej winy. Bardzo proszę o pomoc.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-25 09:24
IP: 178.36.x.x
W tej sytuacji na pewno warto napisać odwołanie do ubezpieczyciela. Proszę podkreślić, że sam rzeczoznawca orzekł, że gdzieś muszą być nieszczelności, więc jest to kwestia, za którą administracja osiedla powinna być odpowiedzialna.
odpowiedz
Darek
2021-05-22 11:42
IP: 31.60.x.x
Witam. Nie zgadzam się z decyzją odszkodowawczą dotyczącą szkody z tytułu uszczerbku na zdrowiu. Przedstawiłem wszelkie możliwe dokumenty i AXA zaniżyło, wg mnie, odszkodowanie. Napisałem odwołanie i poprosiłem również o udostępnienie mi opinii lekarza orzecznika. Niestety pomimo kilku prób kontaktu takiego dokumentu nie otrzymałem. Dostałem tylko takie wyjaśnienie, cytuję- "Potwierdzamy, iż w piśmie z dnia 24 marca b.r. zawarł Pan prośbę o przedłożenie opinii i argumentacji Lekarza Orzecznika. W odpowiedzi na wspomniany wniosek osoba rozpatrująca przemiotowe zgłoszenie wyjaśniła, iż treść opinii lekarza Centrum Pomocy Assistance została przekazana w decyzji Działu Likwidacji Szkód. Podkreśliła również, iż przedstawiona informacja pokrywa się z wpisem w wewnętrznym systemie operacyjnym naszej firmy, w związku z czym Ubezpieczyciel wypełnił swój obowiązek. Wskazała także, że wewnętrzny wpis w systemie operacyjnym nie jest dokumentem szkodowym". O co chodzi?! Ja jako strona postępowania mam prawo zapoznać się z dokumentacją sprawy. Pisać jeszcze do nich czy od razu do Rzecznika Ubezpieczonych? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-25 09:18
IP: 178.36.x.x
Czy otrzymał Pan już odmowną odpowiedź na Pana odwołania? Jeśli tak, to sprawę najlepiej zgłaszać już do Rzecznika Finansowego (kiedyś ten urząd funkcjonował on pod nazwą Rzecznika Ubezpieczonych).
odpowiedz
Bobi
2021-05-21 07:38
IP: 178.36.x.x
W pzu to mają taki bajzel że szkoda gadać. Najpierw mówią że jestem uposazona A później żeby nie wypłacić wymyślają.nie warto się ubezpieczac bo płacisz całe życie A potem dzieci nic nie dostaną. (post edytowany ze względu na użyte słownictwo)
odpowiedz
Kamil
2021-05-20 00:44
IP: 95.160.x.x
Dzień dobry Posiadam ubezpieczenie na życie w PZU typu P Plus dla pracowników. Rok temu złamałem rękę podczas amatorskiej gry w badmintona (straciłem równowagę i chcąc się podeprzeć upadłem na dłoń). Wystąpiłem do ubezpieczalni o wypłatę odszkodowania, zaproponowano mi pewną kwotę, skierowałem sprawę dalej do lekarza orzecznika, który podwyższył trwały uszczerbek na zdrowiu. Tego samego dnia PZU wysłało jednak kolejny dokument, w którym poinformowano mnie, że ręka nie była złamana podczas: sportu na kółkach, joggingu, gry w piłkę, w związku z czym odszkodowanie mnie się nie należy. Powołuje się przy tym na OWU zatwierdzone uchwałą UZ/116/2017 pkt. 6, który dotyczy stricte ww. aktywności fizycznych. Jednak zgodnie ze słowniczkiem nieszczęśliwy wypadek oznacza również: wypadek wskutek uprawiania sportu, a to dalej oznacza: rekreacyjna aktywność fizyczna w czasie wolnym. Jest to w moim rozumieniu otwarty katalog, a ww. aktywności są dodatkowo oznaczone jako aktywności wyższego ryzyka (stąd tez mają niższe procenty SU) Proszę o opinię
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-20 07:41
IP: 178.36.x.x
Dzień dobry, jeśli w wyłączeniach odpowiedzialności PZU nie wymienia badmintona tudzież nie zaznacza, że w przypadku innych aktywności fizycznych niż wcześniej wymienione polisa nie działa, powinien Pan otrzymać świadczenie za uszczerbek na zdrowiu. Radzimy złożyć reklamację do PZU.
odpowiedz
Kamil
2021-05-20 10:22
IP: 95.160.x.x
Też tak to rozumiem, wysłałem reklamację, dziękuję za szybką odpowiedź!
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-20 15:45
IP: 178.36.x.x
Nie ma za co. Życzymy powodzenia.
odpowiedz
Zofia
2021-05-18 08:55
IP: 185.136.x.x
Dzień dobry, Pzu zaniżył mi odszkodowanie, wstępnie przyznano mi 1920 zł, z zapytaniem czy zgadzam się na taką sumę, oczywiście nie zgodziłam się,-w czasie rozmowy Pani z Pzu nie poinformowała mnie, że odszkodowanie może być niższe. I tak też się stało. Ostatecznie przyznano mi 1200 zł. Wprowadzono mnie w błąd, bo gdybym wiedziała, że istnieje ryzyko zaniżenia odszkodowania, nie kwestionowała bym jego wysokości. Gdzie mogę złożyć skargę?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-18 16:24
IP: 178.36.x.x
Na początek należy złożyć odwołanie do samego PZU. Jeśli PZU odrzuci reklamację, to można złożyć skargę do Rzecznika Finansowego lub złożyć sprawę do sądu.
odpowiedz
Maż
2021-05-14 09:47
IP: 79.163.x.x
Żona dostała udar PZU odmówiło wypłaty odszkodowania na podstawie ze przeszła już jeden udar jeszcze przed zawarciem umowy
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-14 15:43
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, niestety PZU nie wypłaca świadczenia za drugi ani każdy kolejny udar mózgu.
odpowiedz
Kris
2021-05-12 17:22
IP: 5.173.x.x
Ojciec zmarł po 5dniach w szpitalu w skutek ktwotoku sródmózgowego. rozlegly udar niedokrwienny prawej pólkuli mózgu oraz niedroznosc tętnic.pzu niechce wyplacic swiadczenia
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-13 08:09
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, przekazujemy wyrazy współczucia. Niestety, jako że nie znamy warunków ubezpieczenia, które posiadał Pana ojciec, nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy PZU ma rację, odmawiając wypłaty świadczenia. Proszę sprawdzić, jakie świadczenia gwarantuje polisa, jakie wyłączenia odpowiedzialności zawarto w umowie oraz czy powód niewypłacenia świadczenia podany w odmowie ma pokrycie w warunkach ubezpieczenia.
odpowiedz
Córka
2021-05-10 22:36
IP: 193.43.x.x
Witam. Moja mama nagle zachorowała będąc w Niemczech. Miała operację na serce, tzn. rekonstrukcja zastawek, wszczepienie bajpasów oraz naczyń wiencowych, a także trepanacje czaszki. Ma dodatkowe ubezpieczenie w Warcie " Twoje życie i zdrowie plus pakiet L. Warta odmówiła wypłaty odszkodowania z tytułu operacji, gdyż jak stwierdzili było to poza granicami RP. Czy mają rację?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-11 09:22
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, w ogólnych warunkach Warta pisze następująco: ryzyka ubezpieczeniowe dotyczące pobytu w szpitalu obejmują placówki znajdujące się m.in. w Polsce i na terenie innych krajów Unii Europejskiej. Natomiast ryzyka ubezpieczeniowe dotyczące operacji obejmują już tylko zdarzenia mające miejsce w Polsce. Jeżeli Pani mama nie zmieniała tych ogólnych warunków, to Warta ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania z tytułu operacji.
odpowiedz
Córka
2021-05-11 21:35
IP: 193.43.x.x
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Pozdrawiam
odpowiedz
jarosław
2021-05-07 19:38
IP: 85.221.x.x
Dzień dobry oddałem samochód do mechanika , [w przeciągu dwóch tygodni trzy razy ] po ostatniej diagnozie i naprawie przez mechanika zrobiłem około 400 km i zatarł się silnik. Mechanik stwierdził że ma zakład ubezpieczony i mam zgłosić roszczenia do zakładu ubezpieczeń AVIVA co uczyniłem. Ubezpieczyciel powołał likwidatora który sporządził raport iż nie ma winy warsztatu który dokonywał napraw w moim pojeździe z czym się nie zgadzam ,ponieważ uczestnicząc w oględzinach samochodu mechanik wyraźnie powiedział iż jest to jego wina z powodu żle postawionej diagnozy .[ naprawiał nie to co było zepsute] Co mam dalej z tym zrobić? Pozdrawiam Jarek
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-10 08:47
IP: 78.8.x.x
W takiej sytuacji warto by poprosić o opinię niezależnego rzeczoznawcę i jego oświadczenie przekazać wraz z odwołaniem do ubezpieczyciela.
odpowiedz
Agnieszka
2021-05-06 13:02
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, podczas próby włamania do mojego samochodu, pojazd był leasingowany. Posiadam notatkę policyjną, szkoda zgłoszona z AC (Hestia), kosztorys zrobił rzeczoznawca ubezpieczalni. Leasingodawca wystawił wtedy oświadczenie rozliczenia szkody według faktury. W międzyczasie pojazd wykupiłam, i poprosiłam uprzejmie o przelanie sumy według kosztorysu na mój rachunek, bo nie chce jeszcze naprawiać pojazdu, akt wykupu pojazdu oczywiście dostarczyłam. Odmówili wypłaty bez uzasadnienia. Chcą rozliczyć szkodę według faktury naprawy. Bardzo proszę o poradę jak powinnam się teraz odwołać. Pozdrawiam Agnieszka
odpowiedz
Ubea.pl
2021-05-06 14:25
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, skoro leasingodawca podjął już wcześniej decyzję o sposobie likwidacji szkody, ubezpieczyciel niekoniecznie musi się zgodzić na zmianę tego sposobu. Radzimy skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym i jego poprosić o poradę, czego w obecnej sytuacji może Pani żądać od ubezpieczyciela.
odpowiedz
Ela
2021-04-26 16:51
IP: 217.96.x.x
Witam, Kilka dni przed koncem marca mialam wypadek samochodowy, w ktorym zlamalam palec z przemieszczeniem odlamow. Polise mam od 1.04. W kwietniu mialam operacje zakladania drutow do kości, co oczywiscie wiazalo sie z lezeniem w szpitalu przez 2 dni. Czy w takim wypadku przysluguje mi zwrot kosztow za szpital i za operacje? Pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-27 08:08
IP: 78.8.x.x
Bez znajomości dokładnych warunków Pani ubezpieczenia nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć z całą pewnością. Zazwyczaj jednak ubezpieczyciele nie dają świadczeń za operacje spowodowane wypadkiem, który miał miejsce jeszcze przed rozpoczęciem polisy.
odpowiedz
Ela
2021-04-27 10:14
IP: 217.96.x.x
Mam polisę P plus w PZU
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-27 15:42
IP: 78.8.x.x
W warunkach dodatkowego ubezpieczenia na wypadek operacji chirurgicznych (zakładamy, że właśnie taki dodatek do polisy P plus Pani posiada) PZU pisze następująco: "Nie ponosimy odpowiedzialności z tytułu operacji chirurgicznej, której konieczność przeprowadzenia powstała w następstwie nieszczęśliwego wypadku, który miał miejsce przed początkiem naszej ochrony." Z dodatku "Wsparcie po leczeniu szpitalnym w Polsce" PZU wypłaca natomiast świadczenie, jeśli pobyt w szpitalu trwa ponad 3 dni.
odpowiedz
Zoli
2021-04-23 19:37
IP: 188.147.x.x
Dzień dobry, Po śmierci męża ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Była to polisa nnw do kredytu hipotecznego gdzie beneficjentem jest bank. Bank nie zamierza odwoływać się od decyzji ubezpieczyciela bo jest mu obojętne kto spłaci kredyt, a ja nie jestem "stroną umowy" więc niewiele mogę. Jak mogę nakłonić bank do walki o ubezpieczenie?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-26 08:35
IP: 78.8.x.x
Zgodnie z rekomendacjami KNF oraz Rzecznika Finansowego w takiej sytuacji powinna mieć Pani możliwość dochodzić roszczeń niezależnie od działań podejmowanych przez bank. Jeżeli bank lub ubezpieczyciel nie wyrażają na to zgody, radzimy skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym i poprosić o jego interwencję w tej sprawie.
odpowiedz
Dorota
2021-04-23 18:12
IP: 46.174.x.x
Witam, podczas pobytu w szpitalu zemdlałam w toalecie i straciłam przytomność. Upadając doznałam rozległych uszkodzeń twarzoczaszki uderzając o umywalkę minn. złamanie nosa, wybicie zębów, rany cięte ust. Warta odmawia odszkodowania , argumentując że ww. urazy były następstwem omdlenia i nie było czynnika zewnętrznego, czy warto się odwoływać?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-26 08:44
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, z jakiego ubezpieczenia ubiegała się Pani o wypłatę świadczenia? Jeśli ze standardowego ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, to faktycznie niezbędne byłoby wystąpienie czynnika zewnętrznego. Jeżeli jednak w warunkach ubezpieczenia jest mowa o tym, że polisa obejmuje także obrażenia będące następstwem omdlenia, to warto się odwołać od decyzji ubezpieczyciela.
odpowiedz
Petrit
2021-04-16 22:29
IP: 193.200.x.x
Witam, miałem skręcenie oraz naderwanie stawu skokowego nie zgodziłem się na proponowana sumę z PZU i dokumentacja została wysłana do lekarza orzecznika lekarz ocenił stopień uszczerbku na poziomie 2% niestety następnie go pomniejszył o 2% za wcześniejsze urazy ( kostka skręcona 3 raz) dlatego nie mogą wypłacić mi pieniędzy co mogę zrobić w tej sprawie? Czy mogę się jakaś odwołać?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-26 08:48
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, klient ubezpieczyciela ma zawsze prawo do odwołania. Żeby jednak w tej sytuacji odwołanie miało jakieś szanse powodzenia, trzeba by tak naprawdę uzyskać opinię innego lekarza, który oceniłby stopień uszczerbku wyżej niż to zrobił pierwszy lekarz.
odpowiedz
Ewa
2021-04-14 09:23
IP: 188.146.x.x
Spalil mi sie dom Pzu odmowilo wyplaty odszkodowania poniewaz nie mam przegladu instalacji elektrycznej czy w takiej sytuacji moga mi nic nie wyplacic dodam ze dom do rozbiorki a straz wydala opinie ze prawdopodobnie od pradu
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-14 16:00
IP: 83.3.x.x
Niestety, jeżeli straż wydała opinię, że instalacja elektryczna wpłynęła na pożar, a Pani nie posiada przeglądu instalacji, to trudno będzie otrzymać odszkodowanie. Może Pani jeszcze zwrócić się do niezależnego rzeczoznawcy i poprosić go o wydanie opinii w tej sprawie.
odpowiedz
Ania
2021-04-13 12:49
IP: 188.147.x.x
Dzień dobry Jestem ubezpieczona w Pzu grupowym już 20 lat . Zmarł mój teściu ale niestety mój mąż też nie żyje i jestem wdową ale mam nowego partnera i PZU odmówiło wypłaty odszkodowanie ponieważ mam partnera i podało mi jakieś klauzule że zgodnie z ich polityka gdy weszłam w związek z innym partnerem teściu już moim teściem nie jest. Ale nie mam ślubu z drugim partnerem. Pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-13 15:26
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, należałoby sprawdzić w dokumentach ubezpieczeniowych, jak dokładnie PZU rozumie "związek z innym partnerem". Czy musi dojść do zawarcia ślubu czy związek nieformalny już także się liczy. Na początku OWU znajdują się zwykle definicje pojęć stosowanych przez ubezpieczyciela w umowie i klauzulach. Tam powinna znaleźć Pani potrzebne informacje.
odpowiedz
Tomek
2021-03-20 09:24
IP: 83.194.x.x
Zderzyło się 5 samochodów na autostradzie Policja mówi że każda osoba jest winna nie zachowała odległości czy ubezpieczyciel nie wypłaci w 100 % odszkodowanie z oc sprawcy jak to wygląda każdy pojazd jest z przodu i tyłu uszkodzony
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-13 08:12
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, w tego typu przypadkach ubezpieczyciele wypłacają zazwyczaj z OC odszkodowanie, które ma pokryć koszty naprawy tyłu samochodu. Pieniądze na naprawę szkód na przedzie auta można natomiast otrzymać zwykle jedynie z własnego AC.
odpowiedz
Ania
2021-03-17 22:19
IP: 31.60.x.x
Witam. Syn miał operacje przepukliny kresy białej i pępkowej. Ubezpieczyciel odmówil wypłaty świadczenia gdyż twierdzi że choroba była już wcześniej i nie obejmuje teraźniejszego ubezpieczenia. Syn 5 lat. A ubezpieczenie przedszkolne. Czy mogę coś z tym zrobić? Z góry dziękuję za pomoc.
odpowiedz
Adam
2021-04-12 23:34
IP: 95.160.x.x
Witam. Jestem w podobnej sytuacji, tylko, że syn miał operacje kręgosłupa. Ten sam powód odmowy.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-04-13 08:05
IP: 83.3.x.x
Ubezpieczenia zazwyczaj nie obejmują chorób, których objawy wystąpiły jeszcze przed zawarciem umowy. Jeśli więc faktycznie operacja była efektem schorzeń, które objawiały się już wcześniej, to trudno będzie otrzymać odszkodowanie.
odpowiedz
Natalia
2021-03-17 15:49
IP: 5.184.x.x
Witam W ubiegłym roku moja córka uderzyła się o bramę, chciałam ja przytulić więc podeszłam i w momencie uklęknięcia wyskoczyła mi rzepka w kolanie zrywając troczki. Złożyłam papiery o odszkodowanie ale ubezpieczyciel nie widzi powodu zewnętrznego i nie uznał uszczerbku. Czy jest szansa żeby coś ugrać pisząc odwołanie.
odpowiedz
Asia
2021-03-17 09:52
IP: 37.190.x.x
Witam mam ubezpieczenie grupowe, niedawno samoczynnie bez żadnego urazu powstal mi w oku ktwotok wewnetrzny. Z tego powodu ostatnio mialam operacje na to oko. Czy mogę starać się od PZU o trwaly uszczerbek na zdrowiu?
odpowiedz
Jarosław
2021-03-15 22:35
IP: 91.224.x.x
Witam PZU odmowiło mi wypłaty odszkodowania z polisy zdrowotnej za złośliwego raka trzonu macicy bo po wycięciu macicy jajników wezłów chłonnych nie stwierdzono przerzutów a w polisie zawarta jest rubryka cyt. Nowotwór złośliwy. Tzn u mojej żony.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-03-16 07:28
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, czy w umowie ubezpieczenia jest zawarty gdziekolwiek zapis, że warunkiem wypłaty odszkodowania za raka jest wystąpienie przerzutów? Jeśli nie, to jak najbardziej proszę pisać odwołanie do ubezpieczyciela. Na pewno warto do niego dołączyć kopię dokumentacji medycznej jednoznacznie określającej, że u Pana żony wystąpił rak złośliwy. Dobrze byłoby także podkreślić, że już sama zdolność do dawania przerzutów, a nie faktyczne wystąpienie przerzutów, oznacza, że mamy do czynienia z rakiem złośliwym.
odpowiedz
Jarosław
2021-03-16 09:27
IP: 46.134.x.x
Bardzo dziękuję za odpowiedż w umowie nie napisano o przerzutach Pozdr. Jarek
odpowiedz
Klaudiusz
2021-03-10 11:21
IP: 188.146.x.x
Dzień dobry złożyłem w tym samym dniu dwa wnioski o roszczenie z polisy na życie, jeden został już wypłacony, natomiast na drugi mam informację o przyjęciu wniosku, ale do tej pory nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, s minęło już 30 dni. Czy ubezpieczyciel powinien poinformować mnie o tym jakimś listem, czy musi to być polecony, co robić dalej w tej sytuacji ?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-03-10 15:44
IP: 78.8.x.x
Jeżeli w ciągu 30 dni nie udało się ustalić wszystkich ważnych okoliczności, ubezpieczyciel powinien wypłacić pieniądze w ciągu 2 tygodni od momentu wyjaśnienia wszystkich wątpliwości. Wypłata świadczenia nie powinna jednak trwać dłużej niż 90 dni. Ubezpieczyciel powinien też poinformować, czemu zwleka z wypłatą świadczenia. Warto więc skontaktować się z towarzystwem ubezpieczeniowym i zapytać, z czego wynika zwłoka.
odpowiedz
marta
2021-03-07 22:08
IP: 37.248.x.x
witam Mam pytanie w pracy przewrocilam sie o palete i cala soba wywróciłam się na palete gdzie mam zbite plecy . Czy warto skaldac o odszkodowanie z ubezpieczalni
odpowiedz
Ubea.pl
2021-03-08 08:09
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, opisane zdarzenie kwalifikuje się jako wypadek w pracy. Może więc Pani wnioskować o odszkodowanie do ubezpieczyciela.
odpowiedz
Marcin
2021-03-07 14:00
IP: 83.27.x.x
Witam, uleglem wypadkowi, ktorego wynikiem bylo poparzenie termiczne II stopnia twarzy, ubezpieczalnia napisala ze nie jest to trwaly uszczerbek na zdrowiu wiec pieniadze mi sie nie naleza. Co w tym przypadku mam zrobic, odwolywac sie od tej decyzji?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-03-08 08:12
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, warto byłoby zacząć od uzyskania pisemnej opinii lekarza na temat Pana urazu. Jeśli lekarz stwierdzi, że doszło do jakiegoś trwałego uszczerbku na zdrowiu, to jak najbardziej warto złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela.
odpowiedz
Zuzanna N
2021-02-27 11:17
IP: 31.0.x.x
Witam, mama uległa wypadkowi przy pracy. Prasa zmiażdzyła jej 4 palce które miała amputowane. Pzu wysłało na komisje lekarska i 2 dni później dostała decyzję odmowną ponieważ była to wina wzrostu ciśnienia i utraty świadomości co nie kwalifikuje się jako nieszczęśliwy wypadek, natomiast kilka dni wcześniej Pzu wypłaciło za pobyt w szpitalu spowodowany NW. Co w takim przypadku zrobić czy odwoływać się?
odpowiedz
Paulina D
2021-02-26 16:51
IP: 95.160.x.x
Witam, podczas wykonywania pracy "źle" stąpnęlam na schodach w związku z czym doszło o skręcenia stawu skokowego Posiadam ubezpieczenie grupowe A mimo to ubezpieczyciel odmówił mi wypłaty odszkodowania czy ma do tego prawo
odpowiedz
Katarzyna
2021-02-25 18:57
IP: 89.151.x.x
Witam.Posiadam ubezpieczenie NW w Pzu.W grudniu 2020 uleglam wypadkowi komunikacyjnemu jako pasazer auta osobowego.Wwyniku wypadku doznalam urazow od pasa samochodowego tj zlamania w dwoch miejscach kregoslupa ledzwiowego oraz stluczenia kregow szyjnych i piersi.przebywalam 1,5 miesiaca na chorobowym.Lewa piers ulegla deformacji w skutek krwiaka zlamania kregoslupa pogorszyly moja sprawnosc motoryczna,dzis dostalam odpowiedz z PZU ze odszkodowanie mi sie nie nalezy gdyz moje dolegliwosci sa wynikiem dyskopatii i zmian zwyrodnieniowych kregoslupa a reszta to dolegliwosci o charakterze przejsciowym.A swiadczenie z NW przysluguje tylko przy trwalym uszczerbku na zdrowiu.Co robic jak sie odwolac
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-26 07:57
IP: 83.3.x.x
Aby odwołanie miało szanse powodzenia, warto byłoby udać się do lekarza i poprosić o jego opinię na temat przyczyn oraz trwałości dolegliwości odczuwanych po wypadku.
odpowiedz
Marzena
2021-02-22 17:40
IP: 89.79.x.x
Witam. Po złych decyzjach spółdzielni mieszkaniowej nasze mieszkanie zostało uszkodzone (zezwolili na przekształcenie mieszkania sąsiedniego w lokal użytkowy, dopóki to się nie stało zadnych uszkodzeń w mieszkaniu nie było). Od tego momentu ściana pęka , w zeszłym roku tynk z sufitu spadł, udało nam się uzyskać dane z ubezpieczalni spółdzielni i walczyć o remont pokoju dzieci (byliśmy dobre pół roku zbywani przez spółdzielnie). W pierwszej decyzji przyznali nam kwotę 250 zł gdy złożylismy reklamacje o reszte kwoty remontu stwierdzili jednak, że się pomylili, bo to skutek długotrwały i karzą nam zwrócić te pieniądze. Oprócz rzecznika finansowego myślimy o drodze sądowej, mają państwo jakiś pomysł z której to strony uchwycić ?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-23 08:51
IP: 83.3.x.x
Pomoc Rzecznika Finansowego jest bezpłatna, więc warto zacząć od konsultacji z nim. Jeśli interwencja Rzecznika nie pomoże, pozostanie droga sądowa. Na pewno przydałoby się także uzyskanie opinii od rzeczoznawcy na temat przyczyny uszkodzeń w mieszkaniu.
odpowiedz
Monika
2021-02-22 10:37
IP: 91.188.x.x
Dzień dobry, podczas jednej operacji (planowanej) miałam operowanych kilka narządów (jelita, jajniki, macica, jajowody, moczowody). Mój ubezpieczyciel AVIVA wypłacił mi tylko za operację jednego z narządów tłumacząc że : "że jeżeli podczas jednej hospitalizacji przeprowadzono więcej niż jedno postępowanie medyczne opisane w 1. i 2. części wykazu (związane z leczeniem i postawieniem diagnozy), wypłacamy najwyższe ze świadczeń. " Czy taki zapis jest zasadny i poprawny prawnie? Czy naprawdę nie mam szans na wyższe odszkodowanie?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-22 15:43
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, w przypadku ubezpieczeń zdrowotnych czy na życie ubezpieczyciele mają pewną swobodę w formowaniu warunków umowy. Taki zapis, jaki Pani podała, nie jest zakazany przez prawo. Jeżeli więc znalazł się w ogólnych warunkach ubezpieczenia, na którego zawarcie się Pani zgodziła, to ubezpieczyciel ma prawo powołać się na ten zapis.
odpowiedz
Paweł
2021-02-16 15:13
IP: 109.231.x.x
Dzień dobry, czy TU może odmówić wypłatę odszkodowania z polisy grupowego ubezpieczenia twierdząc że zle zostala wypelniona deklaracja przystapienia. A mianowicie w styczniu 2020 roku mialem udar zylny. Bylem na zwolnieniu lekarskim 180 dni. W miedzy czasie firma postanowila zmienic TU w kwietniu 2020r.Firma skontaktowala sie ze mna zeby podpisac deklaracje z nowym TU. Przyjechalem podpisalem tam gdzie mi kazano. W grudniu 2020 mialem udar niedokrwienny i lezalem w spitalu. Teraz nowa firma odmawia mi odszkodowania, bo twierdzi ze bylem na zwolnieniu lekarskim i takiego zgłoszenia zgodnie z O W U nie mogli przyjac. Nadmieniam ze skladki byly pobierane co miesiec i nikt nie poinformowal ze nie moge byc objety tym nowym ubezpieczeniem grupowym.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-16 15:22
IP: 83.3.x.x
Proszę najpierw sprawdzić, czy faktycznie w OWU jest mowa o tym, że pracownik na zwolnieniu lekarskim nie może przystąpić do polisy. Jeśli taki zapis faktycznie się znajduje, należy skontaktować się ze swoją firmą i ustalić, dlaczego dano Panu do podpisania deklarację przystąpienia do ubezpieczenia, do którego nie mógł Pan zgodnie z OWU przystąpić.
odpowiedz
Paweł
2021-02-16 15:32
IP: 109.231.x.x
Tak teraz mówi przedstawiciel TU. Moim zdaniem nie zweryfikował poprawnosci przyjetej dekleracji powołujac sie na covid ze do firmy nie mogl przyjechac i to nastapilo w spisób mailowy. Twierdzi ze powinienem zspoznac sie z dokumentem przed podpisaniem. W firmie bylem ale zwala wine na T U ze nie zweryfikowalo poprawnosci deklaracji. Czy mam jaką kolwiek szanse na odszkodowanie? Jesli tak co musze zrobic.
odpowiedz
Ja
2021-02-14 08:49
IP: 5.184.x.x
Witam pod koniec stycznia po 3 latach użytkowanie komina, kilka z jego wkładów rozsypalo się i zatkało przewód kominowy. Wezwałem kominiarza który wystawił opinie że komin nie nadaje się do użytku, ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania twierdząc że nie ma przyczyny uszkodzenia komina
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-15 08:50
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, jeśli posiada Pan ubezpieczenie od zdarzeń losowych, a komin uległ uszkodzeniu samoistnie, są małe szanse na wypłatę odszkodowania. Cyz w opinii wystawionej przez kominiarza jest mowa o potencjalnych powodach rozsypania wkładów?
odpowiedz
Ja
2021-02-15 09:34
IP: 46.134.x.x
Kominiarz wystawił pismo w którym jest tylko ze komin uszkodzony na całej długości i nie nadaje się do użytku
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-15 15:26
IP: 83.3.x.x
Aby mieć szansę na odszkodowanie, musiałby Pan uzyskać opinię kominiarza / rzeczoznawcy, że uszkodzenie komina było spowodowane zdarzeniami zewnętrznymi. Bez tego nie ma szans na odszkodowanie z ubezpieczenia od zdarzeń losowych.
odpowiedz
Ja
2021-02-15 16:21
IP: 46.134.x.x
Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
odpowiedz
Karola
2021-02-12 07:14
IP: 196.219.x.x
Dzień dobry, 10 listopada wjechał we mnie pijany kierowca. Przyjechała policja, sprawca szkody dostał mandat i moja szkoda została wyceniona na 11 tys. Sprawca poszedł do sądu i wczoraj od ubezpieczyciela dostałam informacje, ze mandat został uchylony tamtemu kierowcy i będzie wyznaczona kolejna sprawa o sprawstwo w szkodzie. Ubezpieczyciel oczywiście odmówił wypłaty odszkodowania. Co mam teraz robić ? Czy to oznacza, iż nie zostanie mi wypłacone odszkodowanie w ogóle ? I może się jeszcze okazać, iż to js byłam sprawcą? Dodam jeszcze tylko, ze sprawy da toczone zaocznie i ja w ogóle nie jestem o nich informowana.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-12 14:50
IP: 78.8.x.x
Dzień dobry, w takim przypadku musi Pani niestety poczekać do rozstrzygnięcia sprawy o sprawstwo w szkodzie. Przed jej zakończeniem ubezpieczyciel tego pijanego kierowcy nie wypłaci Pani odszkodowania. Jeśli posiada Pani ubezpieczenie AC, może Pani zgłosić się po odszkodowanie do swojego ubezpieczyciela. Jeśli potem w sądzie pijany kierowca zostanie uznany za winnego, Pani ubezpieczyciel zwróci się z odpowiednim regresem do niego.
odpowiedz
Mieczysław
2021-02-11 14:43
IP: 37.47.x.x
Dzień dobry Tata płacił składki Polisy na życie na kwotę całkowitą 50 tyś wskazał uposażonych 4 osoby czyli swoje dzieci tak jak w polisie było zawarte na kwotę każdego 12,5 tyś ,w styczniu tego roku Tato zmarł przyczynę szpital wpisał Covid. Ubezpieczalnia wypłaciła tylko kwotę 2,5 tyś co w tej kwesti mam zrobić?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-11 15:25
IP: 83.3.x.x
Czy przy wypłacie świadczenia ubezpieczyciel podał przyczynę, dla której wypłaca jedynie taką kwotę?
odpowiedz
Rafal
2021-02-12 18:31
IP: 85.190.x.x
Po co się godziles na covid bo lekarz poprosił to teraz masz za swoje
odpowiedz
Robert
2021-02-10 15:50
IP: 46.174.x.x
Dzień dobry,w pracy naderwalem mięsień dwuglowy ramienia lewego co było potraktowane jako wypadek przy pracy,ubezpieczyciel odmowił wyplaty świadczenia z tego powodu że z dokumentacji medycznej nie wynika że był to wypadek.Czy można jeszcze raz starać się o odszkodowanie Ale tylko jako uszkodzenie ramienia bez wypadku przy pracy.Pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-11 08:13
IP: 83.3.x.x
Wszystko zależy od tego, czy w polisie ma Pan przewidziane także świadczenie za samo uszkodzenie, do którego nie doszło w wyniku wypadku. Jeżeli jednak okoliczności zdarzenia wskazują, że powinno ono zostać uznane za wypadek, a jedynie nie zostało to wpisane do dokumentacji medycznej, to warto jeszcze skontaktować się z lekarzem i poprosić o uzupełnienie dokumentacji.
odpowiedz
Maciek
2021-02-10 06:08
IP: 5.173.x.x
Dzień dobry,byłem w szpitalu cztery dni miałem robiona artroskopię , ubezpieczyciel odmawia odszkodowania bo nie mam zaświadczenia z pierwszej pomocy tylko dokumenty ze szpitala
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-10 08:13
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, o jakie dokładnie świadczenie się Pan ubiegał? Świadczenie za pobyt w szpitalu czy za operację czy za jeszcze coś innego?
odpowiedz
Maciek
2021-02-10 13:26
IP: 5.173.x.x
Pobyt w szpitalu,operacje.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-10 15:47
IP: 83.3.x.x
W takim przypadku warto zacząć od złożenia odwołania, załączając kopie całej posiadanej dokumentacji i wskazując, o jakie dokładnie świadczenia się Pan ubiega. Jeśli odwołanie nie pomoże, można zwrócić się po pomoc do Rzecznika Finansowego.
odpowiedz
Dariusz
2021-02-08 20:49
IP: 109.231.x.x
Dzień dobry. Podczas pstrykniecia doznałem uszkodzenia prostownik palca w wyniku czego nosiłem trzy tygodnie szynę. Ubezpieczyciel nie przyznał mi odszkodowania stwierdzając że nie był to nieszczęśliwy wypadek .Proszę o pomoc.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-09 08:10
IP: 83.3.x.x
Zgodnie z definicjami używanymi przez ubezpieczycieli nieszczęśliwy wypadek musi być wywołany przyczyną zewnętrzną i niezależny od woli ubezpieczonego. Jeśli uszkodzenie było wynikiem jedynie pstryknięcia palcami, to niestety trudno będzie przekonać ubezpieczyciela, że zostały spełnione warunki dotyczące nieszczęśliwego wypadku.
odpowiedz
Agnieszka
2021-02-06 09:45
IP: 79.186.x.x
Dzień dobry. Zwracam się z zapytaniem co mam zrobić, mój ojciec w 2014 wziął z banku kredyt na 84 raty. Spłacił 74 raty, w listopadzie zmarł, gdzie w akcie zgonu wpisano że przyczyną był covid, ubezpieczenie tego kredytu to kwota 5.544,00 nie mała. Raty były płacone w terminie. Ubezpieczyciel nie uznaje za nieszczęśliwy wypadek infekcji oraz innych chorób, w tym występujących nagle. Ja otrzymałam w spadku po ojcu mieszkanie i chciałam załatwić też ten kredyt z ubezpieczenia, ale otrzymałam odmowę. Proszę mi pomóc, co mam zrobić w tej sytuacji
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-08 08:27
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, faktycznie zgodnie z terminologią używaną w ubezpieczeniach choroba nie jest uznawana za nieszczęśliwy wypadek. Jeśli ubezpieczenie kredytu było jedynie od zdarzeń spowodowanych nieszczęśliwymi wypadkami, to w Pani przypadku trudno będzie uzyskać świadczenie z tej polisy. Zawsze jednak warto skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym i poprosić o jego konsultację w tej sprawie.
odpowiedz
Agnieszka
2021-02-08 15:06
IP: 79.186.x.x
Dziękuję bardzo za odpowiedź, będę próbowała. Pozdrawiam
odpowiedz
Dorota
2021-02-04 19:11
IP: 193.242.x.x
Dzień dobry.Chcislam zapytać w sprawie mojego 9 letniego syna które mi ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania za pobyt w szpitalu.Syn choruje na padaczkę zdiagnozowano w 2013 roku.Przebywal 6 dni na oddziale neurologicznym w celu podania wlewów sterydu.Ubezpieczyciel odmówił wypłaty ubezpieczenia z powodu faktu że choroba zaistniała przed zawarciem polisy.Syn nie był jednak hospitalizowany z powodu napadu czy stanu padaczkowego.Czy jest sens złożyć odwołanie?Pozdrawiam
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-05 08:29
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, w takim przypadku warto poprosić lekarza o wystawienie opinii, w której opisze, jakie były dokładne przyczyny hospitalizacji. Taką opinię należy potem przesłać do ubezpieczyciela.
odpowiedz
Dorota
2021-02-05 10:09
IP: 5.173.x.x
Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
odpowiedz
Marzena
2021-02-02 19:33
IP: 5.173.x.x
Witam, chciałam się dowiedzieć czy jest szansa na uzyskanie odszkodowania z tytułu ciężkiej choroby mojego męża, który przystąpił do ubezpieczenia już jako osoba po usunięciu pieprzyka na udzie, który okazał się czerniakiem ( w 2009 r.) Po usunięciu zmiany nie było żadnego leczenia jedynie kontrola przez 5 lat, która nie wykazała żadnych zmian. Przez następne 5 lat nie leczył się również z powodu czerniaka. Przystępując do ubezpieczenia był więc osobą zdrową . W 2020 roku zachorował ponownie na czerniaka , który umiejscowił się w lewej pachwinie uda czyli po tej samej stronie co wcześniej. Odmowa - uzasadnienie: przed przystąpieniem do ubezpieczenia rozpoznano i leczono czerniaka uda lewego. Nie wiem czy warto się odwoływać czy jest jakaś szansa na uzyskania odszkodowania, mąż przez 10 lat był przecież zdrowy i czy nie można uznać że zachorował ponownie?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-03 08:17
IP: 83.3.x.x
Niestety, w tym przypadku ubezpieczyciel może raczej stwierdzić, że ma do czynienia z nawrotem choroby rozpoznanej jeszcze przed przystąpieniem do ubezpieczenia. Warto jednak poprosić jeszcze o opinię lekarza prowadzącego leczenie. Życzymy dużo zdrowia.
odpowiedz
Darek70
2021-01-28 18:38
IP: 83.26.x.x
Witam w 2017 miałem operację usunięcia guza mózgu operacja była 1stopnia. Polisa w PZU była na 10,000zł. Z OWU PZU wynikało, że mam otrzymać wypłatę 50% polisy czyli 5,000zł dostałem 2,500zł. W oddziale PZU we Wrocławiu przedstawiono mi wewnętrzne przepisy OWU z OWU gdzie wskazano wysokość polisy 5000zł. Jaka jest prawda? Czy mogę ubiegać się jeszcze o podniesienie odszkodowania albo inne zdośćuczynienie?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-01-29 08:16
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, czy w umowie polisy, którą Pan podpisał i posiada, ma Pan wpisaną sumę ubezpieczenia wynoszącą 10 000 zł? Czy gdziekolwiek w umowie jest wskazana możliwość obniżenia sumy ubezpieczenia do 5000 zł pod jakimiś warunkami?
odpowiedz
Darek 70
2021-01-31 21:28
IP: 83.26.x.x
Dzień dobry. Kadry wydały mi dokumentację dot. polisy PZU tam była suma ubezpieczenia 10.000zł Umowę podpisywał zakład pracy mi przekazano polisę i informacje do polisy oraz OWU. Przenalizowałem OWU pkt po punkcie i nie znalazłem wpisów o obniżeniu sumy do 5.000zł. Czy to się przedawniło?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-02-01 09:01
IP: 83.3.x.x
W takim przypadku proszę napisać odwołanie do PZU, wskazując na konkretny zapis w umowie określający sumę ubezpieczenia na 10 000 zł. Jeśli PZU odmówi zwiększenia odszkodowania, warto zgłosić się po bezpłatną pomoc do Rzecznika Finansowego.
odpowiedz
Katia
2021-01-28 16:13
IP: 37.47.x.x
Witam 3 miesięcy temu na parkingu przed domem został uderzony skuter przez samochód, sprawca uciekł z miejsca zdarzenia, ale mamy świadka, sprawa jest zgłoszona do policji i ubezpieczeni. Teraz ubezpieczenia nie chce wypłacić odszkodowania bo sprawcą sprawcą nie przyznaje się do winy. Co można z tym zrobić?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-01-29 08:12
IP: 83.3.x.x
Czy w Pani sprawie jest toczone postępowanie sądowe? W takim przypadku ubezpieczyciel wypłaci ewentualnie odszkodowanie dopiero po rozstrzygnięciu jej przez sąd. Wcześniej niestety na nic nie można liczyć. Jeśli skuter posiada ubezpieczenie AC, to można zgłosić się po odszkodowanie z tej polisy. Po rozstrzygnięciu sprawy Pani ubezpieczyciel będzie mógł się zwrócić z regresem do ubezpieczyciela sprawcy.
odpowiedz
Marcin 76
2021-01-25 15:48
IP: 188.146.x.x
Witam.. Żona po podaniu leków przeciwbólowych stracila przytomność i rozbila sobie glowe.. Szycie.. 10 szwów.. Pzu nie chce wypłacić odszkodowania poniewaz bylo to omdlenie nie spowodowane zewnetrzym zdarzeniem.. Co robic?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-01-25 16:37
IP: 78.8.x.x
Jeśli faktycznie w warunkach ubezpieczenia jest zaznaczone, że odszkodowanie dotyczy tylko szkód spowodowanych zewnętrznymi zdarzeniami, to niestety PZU ma rację, odmawiając wypłaty odszkodowania.
odpowiedz
Marcn76
2021-01-25 19:43
IP: 188.146.x.x
No tak.. Ale podanie leków przez lekarza spowodowalo taka reakcje.. Jak dla mnie to czynnik zewnętrzny... Ktos sie do tego przyczynil w tym wypadku lakarz
odpowiedz
BOGDAN
2021-01-24 13:30
IP: 31.0.x.x
Witam serdecznie 5 września huragan i silną ulewa przyczyniła się do zerwania dachu na obroże. Pzu odmówiło mi wypłaty odszkodowania powołując się na słabe pokrywy wiatru tego dnia jak i zły stan techniczny budynku.Do sprawy swojej zslaczylem ekspertyzę z I MG z Warszawy z pogody i wziąłem eksperta budowlanego i wydał opinie techniczną, że dach nie uległ sam zawaleniu.PZu nadal odnawia wypłaty odszkodowania powołując się na zły stan techniczny .Nadmienię , że był Pan na miejscu który nie przedstawił się jako ekspert rzeczoznawca od spraw technicznych.Prosze o pomoc co dalej pozostaje mi zrobic w tej sprawie
odpowiedz
Ubea.pl
2021-01-25 09:38
IP: 78.8.x.x
Jeśli reklamacja nie pomogła i mimo przedstawienie ekspertyz PZU nadal odmawia wypłaty odszkodowania, warto zgłosić się po pomoc do Rzecznika Finansowego. Jego pomoc jest bezpłatna, a możliwe że po jego interwencji PZU zmieni opinię.
odpowiedz
Bogdan
2021-01-26 18:18
IP: 31.0.x.x
Dziękuję bardzo serdecznie za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie
odpowiedz
Kasia
2021-01-21 12:29
IP: 188.147.x.x
Dzień dobry mam sytuację,że 17 lat temu podkrecilam staw skokowy za co PZU DAŁO 4 %.Kostka całkowicie wyzdrowiała bo grałam i biegałam i przez 17 lat nic się nie działo W wrześniu na skakanie źle stanęłam i naderwałam wiązało z boku i tyłu.Po komisji lekarz przydzielil 5%Ale że 17 lat temu dali mi 4%to teraz wypłacili 1%!!!To są jakieś jaja bo inna część kostki uległa uszkodzeniu i fakt że to było bardzo dawno temu.Odwołałam się do PZU bo stara wyleczona kontuzja nie miała żadnego wpływu z tym co teraz się stało. Proszę o pomoc czy jest szansa na wygranie z nimi tych 5%?
odpowiedz
Ubea.pl
2021-01-21 15:12
IP: 83.3.x.x
Jeśli za pierwszym razem uszczerbek całej kostki został oceniony na 4%, a teraz uszczerbek tej samej kostki w całości oceniono na 5%, to ubezpieczyciel może wypłacić odszkodowanie tylko za ten uszczerbek, który był skutkiem obecnego wypadku. Jeśli jednak lekarz oceniał uszczerbek nie całej kostki, a jedynie jej części, to odszkodowanie powinno zostać wypłacone w całości.
odpowiedz
Ewa
2021-01-13 15:02
IP: 37.30.x.x
Dzien dobry. Miałam dwa ubezpieczenia grupowe w PZU u dwoch pracodawcow - jedna na wyższa kwota drugie na nizsza. W zwiazku z wypadkiem przeszlam operacje chirurgiczną nogi. Za operacje PZU wyplacil mi 1500 zł kwalifikując ją jako 30 % i II grupe ( w umowie były 3 grupy) _ to było to ubezpieczenie grupowe niższe. Natomiast z drugiego ubezpieczenia wyższego PZU wypłaciło mi tylko 1.000 złmimo ze ubezpieczenie bylo dużo wyższe poniewaz tutaj było az 5 grup operacji i PZUzakwalifkował to tylko na 10%. Nie rozumiem tego, gdyż patrzac na tabelke moja operacja była złożona z kilku zabiegów z tabelki - nastawienie, rekonstrukcja, więzadła itp- odnosiła się do kilku punktów tabelki itp czy ubezpieczyciel nie powinien ich zsumować , a nie wybrać sobie tylko jeden zabieg z IV grupy? Moim zdaniem po to oplaca sie wyższe ubezpieczenie zeby dostac wyzsze odszkodowanie a nie niższe.
odpowiedz
Ubea.pl
2021-01-13 15:25
IP: 83.3.x.x
Dzień dobry, w takiej sytuacji warto złożyć odwołanie do PZU, wskazując na wszystkie punkty z tabeli, które odnoszą się do Pani.
odpowiedz
Aga
2021-01-12 16:47
IP: 81.190.x.x
Witam, w marcu 2020 r. miałam operację ucha otrzymałam z ubezpieczenia za pobyt w szpitalu jednak za operację już nie ponieważ skierowanie od lekarza laryngologa było wystawione w lutym 2019 a ubezpieczona jestem od kwietnia 2019 czy to jest podstawa do odmowy odszkodowania dodam że na wizytę do szpitala dostałam się w lipcu 2019 gdzie ustalono termin operacji na marzec 2020
odpowiedz
Ubea.pl
2021-01-13 08:08
IP: 83.3.x.x
Ubezpieczenie obejmuje zazwyczaj te choroby, wypadki i operacje, które wyniknęły już po zawarciu umowy polisy. Jeżeli zatem już w lutym 2019 było wiadome, że taka operacja będzie konieczna, to ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania.
odpowiedz