Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Co robić w sytuacji, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania?

Ostatnia aktualizacja: 2020-10-01

Ubezpieczyciel odmawia wypłaty należnego odszkodowania? Jako klient masz prawo do pełnego zapoznania się z dowodami i argumentacją towarzystwa ubezpieczyciela. Od decyzji ubezpieczyciela możesz się również odwoływać. Zobacz, jak przygotować się na taką ewentualność.

Ubezpieczyciel odmawia wypłaty należnego odszkodowania? Jako klient masz prawo do pełnego zapoznania się z dowodami i argumentacją towarzystwa ubezpieczyciela. Od decyzji ubezpieczyciela możesz się również odwoływać. Zobacz, jak przygotować się na taką ewentualność.

W pierwszym kwartale 2014 roku towarzystwa ubezpieczeniowe wypłaciły 3,37 mld złotych odszkodowań tylko i wyłącznie z tytułu ubezpieczenia majątkowego w tym również ubezpieczenia OC,a sumę tą powiększają wypłaty z tytułu ubezpieczeń na życie. Jest to gigantyczna kwota, dlatego też towarzystwa ubezpieczeniowe nie mają oporów przed wykorzystaniem wszystkich możliwości, by obniżyć wysokość odszkodowania lub nawet odmówić jego wypłaty.

Spis treści:

  1. Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania?
  2. Czy poszkodowany może złożyć odwołanie do ubezpieczyciela?
  3. Niezależny rzeczoznawca - kiedy skorzystać z jego pomocy?

Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania?

Dokumentem, na który powołują się towarzystwa ubezpieczeniowe, argumentując decyzje odmowną jest najczęściej OWU, czyli Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Właściciele polis powinni dokładnie zapoznać się z treścią OWU i przestrzegać zaleceń wynikających z dokumentu, by nie dać ubezpieczycielowi szansy do zakwestionowania słuszności wypłaty odszkodowania.

Odmowa odszkodowania Towarzystwa ubezpieczeniowe najczęściej argumentują swoją decyzję tak zwanym „rażącym niedbalstwem”, co jest pojęciem bardzo szerokim i często niedoprecyzowanym. Warto więc dołożyć starań, by przestrzegać wszystkich przepisów oraz dokumentować swoje działania w procesie dochodzenia odszkodowania. Towarzystwa ubezpieczeniowe mogą odmówić wypłaty odszkodowania również w sytuacji gdy:

  • ubezpieczony nie opłacił składki,
  • szkoda nie została wykazana prawidłowo,
  • poszkodowany zataił dane lub podał nieprawdziwe informacje,
  • szkoda została wyrządzona umyślnie,
  • ubezpieczony nie będzie miał wystarczających dowodów potwierdzających zaistnienie zdarzenia.

Oprócz zakwestionowania wypłaty odszkodowania, towarzystwa ubezpieczeniowe mogą również próbować obniżyć wysokość należnego zadośćuczynienia.

Czy poszkodowany może złożyć odwołanie do ubezpieczyciela?

Jeżeli nie zgadzamy się z decyzją towarzystwa ubezpieczeniowego, mamy pełne prawo dochodzić własnej racji. Pierwszym krokiem w tym celu jest zapoznanie się z pełną argumentacją ubezpieczyciela i odwołanie się od tej decyzji drogą pisemną. Reklamację można złożyć zarówno wtedy, kiedy ubezpieczyciel całkowicie odmówi wypłaty świadczenia, jak i wtedy, kiedy w Twojej ocenie odszkodowanie zostało zaniżone.

Poszkodowany może zażądać od towarzystwa dokumentów, na podstawie których ubezpieczyciel orzekł decyzję odmowną i są to między innymi opinie biegłych, protokoły oględzin, wyceny itp.). Odwołanie, w formie pisemnej, kieruje się do dyrektora jednostki, która wydała decyzję odmowną, a w dalszym kroku do nadrzędnej jednostki lub zarządu towarzystwa ubezpieczeń.

Odwołanie powinno zawierać:

  • numer polisy,
  • numer szkody,
  • przekonującą argumentację,
  • dowody (zdjęcia, wycena naprawy itp.).

Na złożenie odwołania mamy 3 lata, a po przekroczeniu tego terminu roszczenia ulegają przedawnieniu.

Niezależny rzeczoznawca - kiedy skorzystać z jego pomocy?

Jeżeli ubezpieczyciel nie powołał rzeczoznawcy w celu wykonania ekspertyzy lub nie zgadzamy się z przygotowanym raportem bądź proponowaną wyceną, możemy zażądać powołania niezależnego eksperta w celu wyjaśnienia sprawy lub też sami zlecić dokonanie ekspertyzy przez wybranego przez nas eksperta. Można również poprosić o pomoc rzecznika finansowego.

Jeżeli podjęte przez nas kroki nie doprowadziły do zmiany decyzji ubezpieczyciela, zostaje nam walczyć o swoje prawa na drodze sądowej.

Tagi:

Komentarze

2021-07-23 15:03

Edi89.71.x.x

Żona zachorowała na raka,okazalo się że w swojej opcji polisy nie mam dodanego ciężkiego zachorowania współmałżonka co mogę zrobić w tej sytuacji

2021-07-20 15:13

Anna185.72.x.x

Dzień dobry. Mój tata od wielu lat miał ogólne ubezpieczenie na życie w Generali. Podczas pandemią nastąpiło zawieszenie polisy (wpłacane składki nie były księgowane na jego koncie). W styczniu zdiagnozowano u taty nowotwór, po 3 miesiącach tata zmarł. Generali zwróciło nadpłaconą kwotę (2,400zl) i poinformowało o wygaśnięciu polisy z dniem 17.04. Tata zmarł 4.04. Ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania ze względu na to, że zwrócili tą nadpłatę. Co mogę w tej sytuacji zrobić-jestem jedyną osobą uposażona w taty polisie?

2021-07-14 18:58

Mysza31.182.x.x

Witam, Moja mam jest ubezpieczona w PZU. Przed swietami myla okna i siegajac po scierke przewrocila sie i spadla z krzesla. Mama doznala skomplikowanego zlamiania reki, byla potrzebna operacja. Dzisiaj dostalismy odmowe wyplaty odszkodowania. PZU swoja odmowe argumentuje tym ze mama doznala uszczerbku z powodu omdlenia. Gdzie jest to nieprawda. Jak mozemy sie odwolac od tej decyzji? Dziekuje za odpowiedzi.

2021-07-09 17:01

Wojtek31.0.x.x

Dzień dobry, mam ubezpieczenia grupowe w Allianz, jest tam również poważne zachorowanie, w maju b. r. doznałem udaru mózgu z niedowładem dłoni, w szpitalu 10 dni i później rehabilitacja, obecnie na zwolnieniu, TU odmówili mi wyplaty, twierdząc że nie mam ubytku neurologicznego odpowiedniego dla ich skali, jednak OWU nigdzie nie znalazłem że udar musi spełniać warunki określone w jakiejś skali, wyłączenie dot. jedynie TIA, i udaru tzw. cichego, moje pytanie jakie mam szanse domagać się odszkodowania, dodam że jestem w trudnej sytuacji finansowej proszę więc o odp. Pozdrawiam

2021-07-08 14:23

Renata192.162.x.x

Dzień dobry, Mój tata był ubezpieczony w PZU, w dniu 04.11.2020 złożył wypowiedzenie , jednocześnie od 14.10.2020 podpisał deklaracje w Warcie. W dniu 29.03.2021 zmarł. Ja jestem osobą uposażoną wiec złożyłam wniosek o odszkodowanie do Warty zgodnie z wymogami (akt zgony, oświadczenia o stanie zdrowia, przychodni zdrowia w której się leczył, polisy PZU itd). TU Warta zażądało poprawnie uzupełnione (przez POPRZEDNIEGO UBEZPIECZAJĄCEGO ! ) i zatwierdzone podpisem zaświadczenie o poprzednim ubezpieczeniu! W związku z tym wystąpiłam do PZU o uzupełnienie w/w zaświadczenia, niestety otrzymałam odmowę cytuje: "dane, o które Pani wnioskuje są ściśle powiązane z umową ubezpieczenia i podlegają ochronie, jako tajemnica ubezpieczeniowa. Zgodnie z art.35 ust.z dn. 11 wrzesnia 2015r., możemy udzielić informacji o posiadanych ubezpieczeniach tylko osobom i podmiotom w skazanym w w/w ustawie ( w tym przypadku mojemu nieżyjącemu tacie !) Informacje o umowie ubezpieczenia mogą zostać udostępnione osobie uposażonej, gdy nabywa prawa do wypłaty w momencie czynnego ubezpieczenia i w przypadku śmierci ubezpieczonego". W/w pismo wysłałam do WARTY , która odmówiła odpowiedzialności i wypłaty świadczenia uzasadniając po krótce, że nie dostarczyłam dokumentów (certyfikatu ubezpieczenia dot.zakresu ochrony w ramach polisy PZU. Ponowiłam prośbe do PZU o wystawienie certyfikatu ubezpieczenia opisując całą sytuacje, ale niestety PZU ponownie odmówiło wystawienia certyfikatu. Jak należy odwołać się od tej decyzji w Warcie ?? skoro oni twierdzą, że odszkodowanie się należy pod warunkiem złożenia odpowiednich dokumentów....koło zamknięte !!!???

2021-07-06 17:16

Michał77.65.x.x

Dzień dobry, Jestem ubezpieczony w PZU niedawno miałem zabieg przegrody nosowej. PZU wypłaciło odszkodowanie wysokości 300 zł. Gdzie operacja kosztowała prawie 4000. Dostałem informacje że dostałem 10% z 3000 ale na jakiej podstawie tylko tyle nie napisali. Czy mogę próbować uzyskać większą kwotę? Pozdrawiam

2021-07-05 13:57

Marta89.71.x.x

Witam mam pytanie miałam usuniętą całą tarczycę ,wynik histopatologiczny wykazał nowotwór złośliwy tarczycy-rak brodawkowaty tarczycy.Czy należy mi się odszkodowanie z PZU w wyniku ciężkiego zachorowania.

2021-07-05 15:37

Ubea.pl78.9.x.x

Dzień dobry, musiałaby Pani sprawdzić, jak dokładnie zdefiniowano w ubezpieczeniu "ciężkie zachorowanie", jakie choroby PZU uwzględnia, a jakie zostały wymienione w wyłączeniach odpowiedzialności. Na tej podstawie będzie można określić, czy są szanse na otrzymanie odszkodowania.

2021-07-05 09:56

Ap78.10.x.x

Witam. Ojciec całe życie był ubezpieczony w PZU, po przejściu na emeryturę, dokładnie w listopadzie zmienił ubezpieczenie na Generali, które miało kontynuować ubezpieczenie PZU od 1.01.2021. W maju ojciec trafił do szpitala z powodu udaru mózgu, gdzie zmarł po 2 tygodniach. Generali odmawia w wypłacie odszkodowania. Decyzja: Nie mogliśmy przyznać Pani świadczenia z uwagi na fakt podania przez Ubezpieczonego nieprawdziwych informacji na temat zdrowia podczas przystąpienia do Umowy.Szczegóły:W￿okresie￿pierwszych￿3￿lat￿od￿daty￿zawarcia￿umowy￿ubezpieczenia￿Towarzystwo￿ma￿prawo￿do￿odmowy￿uznania￿roszczenia,￿jeślizostały￿zatajone￿informacje￿o￿stanie￿zdrowia,￿o￿które￿Towarzystwo￿pytało￿we￿wniosku￿ubezpieczeniowym.Przyczyną￿zgonu￿Ubezpieczonego￿był￿zawał￿mózgu.Według zgromadzonej dokumentacji medycznej,a także zgodnie z wywołaną opinią konsultanta medycznego przed zawarciem umowy Ubezpieczony był leczony z powodu cukrzycy i zaburzeń lipidowych,o których nie poinformował przy przystąpieniu do Umowy, co miało istotny wpływ na zwiększenie ryzyka i wystąpienie zdarzenia ubezpieczeniowego. Czy możemy odwołać się od decyzji?

2021-07-05 15:34

Ubea.pl78.9.x.x

Dzień dobry, odwołanie mogą Państwo złożyć, ale otrzymanie odszkodowania będzie bardzo trudne. Zatajenie informacji w momencie przystąpienia do umowy ubezpieczenia jest dla ubezpieczyciela solidną podstawą do odmowy wypłaty. Nieco większa szansa na otrzymanie świadczenia istniałaby jedynie wtedy, gdyby uzyskali Państwo opinię lekarza stwierdzającą, że udar mózgu nie miał związku z wcześniejszymi schorzeniami.

2021-06-30 16:49

Katarzyna K.37.248.x.x

Dzień dobry, dostałam odmową decyzję od ubezpieczyciela na świadczenie ciężkiego zachorowania. W listopadzie ubiegłego roku zdiagnozowano u mnie guzka tarczycy gdzie zostałam skierowana do endokrynologa u którego byłam w marcu tego roku. Endokrynolog wysłał mnie na biopsję i okazało się, że mam raka brodawkowatego (złośliwy kategoria VI) tą biopsję potwierdził 2 patomorfolog. Uniqa sprawdzała moją dokumentację od momentu wykrycia guzka czyli listopada 2020, który wówczas miał wymiary 1,92 cm x 0,75 cm. W odmowie otrzymałam " nowotwór to choroba, której objawem jest obecność patologicznych komórek, które rozprzestrzeniają się w sposób niekontrolowany i naciekają zdrowe tkanki, a także dają przeżuty. Ochrona nie obowiązuje w przypadku wystąpienia nowotworów łagodnych, a także jakichkolwiek stanów przed złośliwych, czyli przednowotwowych/przedrakowych oraz nowotworów nieinwazyjnych i przedinwazyjnych. Dodali także że ochrona nie obejmuje guza poniżej 1 cm średnicy. Czy mam się odwoływać od decyzji ? Obecnie jestem już po operacji wycięcia całej tarczycy i opieką Instytutu Onkologii w Gliwicach. Jednak obecne dokumenty ich nie interesują.

2021-07-01 09:03

Ubea.pl78.9.x.x

Dzień dobry, na pewno warto podjąć próbę i złożyć odwołanie. Proszę w nim załączyć kopię dokumentacji wykonanej po biopsji, która wykazała, że ma Pani niestety raka brodawkowatego.

2021-07-01 10:56

Katarzyna K.5.172.x.x

Dziękuję w takim razie odwołam się od decyzji odmownej. Najgorsze jest to, iż ja przedłożyłam im te dokumenty z biopsji jednak ubezpieczyciel domagał się dokumentów stwierdzających datę wykrycia guza, którym było USG i na podstawie tego stwierdził iż guz jest nie rakowy. Pozdrawiam

2021-06-30 16:07

Połom B5.173.x.x

Dzień Dobry ! W dniu 16.04 . 2020 przewróciłam się upadając na poszczepane drewno. Po upadku udzielono mi porady przez telefon i nie zapisano tego zdarzenia. Ponieważ mam zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa lekarz stwierdził że upadkiem naruszyłam kręgosłup ( oczywiście przez telefon bo pandemia) Po roku skarżenia się na ból i trudności z chodzeniem inny lekarz zleca tomograf i okazuje się że nie groźny niby upadek spowodował wielomiejscowe złamania spojenia łonowego z przemieszczeniem na prawe biodro. Dzisiaj częściowo zrośnięte . PZU odmawia sugerując się brakiem wpisu przez lekarza o zdarzeniu ! Czy jest jakaś szansa na odszkodowanie, jestem teraz nie pełnosprawa . Co robić ?

2021-07-01 08:57

Ubea.pl78.9.x.x

Dzień dobry, sytuacja jest niestety dość trudna. Na pewno warto uzyskać jak najpełniejszą dokumentację od lekarza, który zlecił tomograf i wykrył złamania. Radzimy także skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym i poprosić go o poradę.

2021-07-01 16:44

Połom B.5.173.x.x

Dziękuję za poradę !

2021-06-24 14:38

kaja46.204.x.x

Witam , córka wynajmuje mieszkanie ma oc najemcy.Wzieła od nas psa na tydzien , bo mąz był w szpitalu, ja leczę sie onkologicznie .Zapis w umowie najmu-zakaz zwierząt. Najemca ukarał ja kara umowna 200 zł .Pies zadrapał łózko , panele , noge krzesła. Czy mam skorzystać z jej oc, czy swojego.Mam zgłosić szkodę do 7 dni ,jak do tego podejśc ,aby nie odmówił wypłaty odszkodowania.Zwierzeta domowe uwzględnione w polisie.

2021-06-24 15:46

Ubea.pl78.10.x.x

Dzień dobry, po pierwsze proszę sprawdzić, czy Pani polisa obejmuje też szkody poczynione przez zwierzęta poza domem. Jeśli tak, to można zgłosić szkodę z Pani polisy. Problem z wypłatą odszkodowania będzie, jeśli ubezpieczyciel zorientuje się, że w umowie najmu zakazano przebywania zwierząt w mieszkaniu.

2021-06-24 17:13

Kaja46.204.x.x

Tak w celach turystycznych , bez umowy najmu do 90 dni

2021-06-25 08:58

Ubea.pl78.10.x.x

Jako że w momencie wyrządzenia szkody pies przebywał pod opieką Pani córki, najprościej byłoby zgłosić szkodę z jej OC. Tak jak jednak napisaliśmy: niezależnie z której polisy szkoda zostanie ostatecznie zgłoszona, problem z wypłatą odszkodowania pojawi się, jeśli ubezpieczyciel dotrze do warunków umowy, z których wynika, że niestety psa w ogóle nie powinno być w tym mieszkaniu.

2021-06-23 10:49

Mateusz31.182.x.x

Dzień dobry, we wrześniu (17) zeszłego roku doznałem urazu stawu kolanowego w wyniku nieszczęśliwego wypadku na schodach. Zerwałem więzadło krzyżowe przednie oraz doznałem urazu dwóch łąkotek. W marcu miałem operację, w której miałem rekonstruowane ACL oraz szytą łąkotkę. Ostatnio złożyłem wszelkie dokumenty, którymi dysponowałem w celu uzyskania odszkodowania (historia leczenie, faktury za rehabilitacje etc.). Po złożeniu owych dokumentów dostałem informację zwrotną od ubezpieczyciela, który oznajmił mi, że odmawia wypłaty odszkodowania przesyłając następującą wiadomość: "Zgodnie z opinią lekarza zaufania w przedmiotowej sprawie, na podstawie przedłożonej dokumentacji medycznej brakuje potwierdzenia urazu kolana w dniu 17.09.2020r.". Zgodnie z Państwa radą zgłosiłem się do lekarza, który prowadził moje leczenie. Lekarz wystawił mi zaświadczenie potwierdzające mój wypadek na schodach w dniu 17.09.2020r. Zaświadczenie przesłałem ubezpieczycielowi, na co dostałem następującą odpowiedź: "Przesłana przez Pana dokumentacja jest zaświadczeniem wydanym na Pana prośbę (dodatkowo brak jest informacji z jakiej placówki; wystawione 27.05.2021r., a zdarzenie miało miejsce 17.09.2020r.)". Czy ubezpieczyciel może podważyć te zaświadczenie lekarskie? (zaświadczenie oczywiście posiada pieczątkę lekarza, jego podpis i datę wystawienia, czyli 27.05.2021r.) Czy jest jakaś podstawa prawna, na którą mógłbym się powołać? Proszę o radę co zrobić w takiej sytuacji.

2021-06-23 16:12

Ubea.pl78.10.x.x

Czy na pewno w dokumentacji sporządzonej przez lekarza tuż po zdarzeniu nie ma opisanego dokładnie urazu i jego przyczyn. Kopia takiej dokumentacji z wrześniową datą byłaby na pewno bardziej wiarygodna dla ubezpieczyciela. Jeśli nie może Pan uzyskać takich dokumentów, to pozostaje zgłoszenie sprawy do Rzecznika Finansowego lub obranie drogi sądowej.

2021-06-22 13:46

Mietek31.60.x.x

Dzień dobry , Opatrzyła się w domu i po pomoc udałem się do lekarza pierwszego kontaktu i od niego mam zaświadczenie które przedstawiłem do PZU we wniosku o odszkodowanie z NNW DLA ROLNIKOW, PZU co chwilę pisze do mnie maile że mam dostać dokumentację z leczenia ambulatoryjnego bo twierdzą że zaświadczenie od lekarza jest niewystarczające . czy mają rację ? Nie byłem na SOR więc czy oznacza to że nie dostanę odszkodowania ?przecież zaświadczenie od lekarza jest

2021-06-22 15:38

Ubea.pl78.10.x.x

Dzień dobry, proszę dokładnie sprawdzić, co na temat potrzebnych dokumentów mówi umowa ubezpieczenia. Jeżeli ubezpieczyciel mówi w OWU jedynie ogólnie, że do wypłaty odszkodowania jest potrzebne zaświadczenie od lekarza potwierdzające uszczerbek na zdrowiu (a nie np. koniecznie dokumentacja z leczenia ambulatoryjnego), proszę śmiało pisać odwołanie do towarzystwa, powołując się właśnie na te zapisy w umowie.

2021-06-18 16:17

Paweł31.61.x.x

Witam. Proszę o pomoc. Dostałem e-mail od ubezpieczalni: Uprzejmie informuję, że decyzja o wypłacie odszkodowania nie została jeszcze podjęta , w załączeniu przesyłam kosztorys wykonany na podstawie przesłanych zdjęć . Nie bardzo wiem co zrobić w tej sytuacji.

2021-06-21 08:29

Ubea.pl78.10.x.x

Dzień dobry, ubezpieczalnia przesłała na razie jedynie wstępny kosztorys. Na dokładne rozliczenie należy jeszcze poczekać. Czy zgłosił Pan szkodę z OC czy AC? Planuje Pan rozliczenie gotówkowe czy bezgotówkowe?

2021-06-18 14:51

mariusz185.45.x.x

witam Ubezpiczyciel odmówił wypłaty odszkodowania poniewąż Przedmiotowa szkoda rozpatrywana jest zgodnie z postanowieniami niżej wymienionych ogólnych warunków ubezpieczeniaPZU DOM oraz polisy nr xxxxxxxxx. Ww. polisa wskazuje, iż stałe elementy budynku zostały ubezpieczone w wariancie odwszystkich ryzyk – obejmującym odpowiedzialność PZU za zdarzenia losowe nie wyłączone z ochrony ubezpieczeniowej. Par.8 pkt. 9.2 niżej wymienionych ogólnych warunków ubezpieczenia PZU Dom stanowi, iż W wariancie Od Wszystkich Ryzyk,PZU nie odpowiada za szkody w przedmiocie ubezpieczenia, które powstały w wyniku awarii przedmiotu ubezpieczenia. Towyłączenie nie dotyczy sytuacji, gdy następstwem takiej awarii są zdarzenia losowe lub przepięcie, za które PZU ponosiodpowiedzialność. Awaria przedmiotu ubezpieczenia to uszkodzenie, które uniemożliwia zgodne z przeznaczeniem korzystaniez przedmiotu ubezpieczenia, wywołane wadą tego przedmiotu, niewłaściwą jego eksploatacją, niewłaściwą jego konserwacjąlub zużyciem się jego elementów. Z zebranej na okoliczność zaistniałej szkody dokumentacji, w tym m.in. zgłoszenia szkodyoraz ustaleń poczynionych przez naszego rzeczoznawcę wynika, iż na skutek awarii kotła gazowego doszło do podniesieniasie temperatury w budynku i powstania zgrubień na suficie i w narożniku ścian. Szkody powstałe na skutek awarii sąwyłączone z ochrony ubezpieczeniowej, stąd brak jest podstaw do wypłaty odszkodowan. Nie rozumiem działania własnie od takich sytuacji właśnie się ubezpieczam aby uniknąć takich szkód . Pozdrawiam Mariusz

2021-06-18 15:40

Ubea.pl78.10.x.x

Dzień dobry, oczywiście ma Pan prawo złożyć odwołanie, ale w tej sytuacji będzie cieżko uzyskać odszkodowanie. Ubezpieczenie ma za zadanie chronić właściciela mieszkanie, ale każda polisa ma wyłączenia odpowiedzialności, czyli sytuacje, w których ochrona nie obowiązuje. W PZU Dom jedną z takich sytuacji jest awaria. Jeśli za utrzymania kotła gazowego odpowiada inna osoba i udowodniłby Pan, że awaria nastąpiła na skutek zaniedbania, np. niedopilnowania regularnych przeglądów, to można się starać o odszkodowanie od tej osoby (lub z jej OC w życiu prywatnym, jeśli takowe posiada).

2021-06-17 20:27

MZ83.20.x.x

PZU odm9wilo wypłaty odszkodowania za śmierć partnera życiowego, argumentując tym, że nie był wskazany w deklaracji. Mieliśmy wspólne dziecko i mieszkaliśmy razem do jego śmieci. Niestety zawierając umowę grupowego ubezpieczenia nikt mnie nie poinformował, że powinnam dokonać takiego wskazania. Ponadto w swoim zakładzie pracy ubezpieczyłam również partnera i opłacalna mu skladkę.

2021-06-18 08:14

Ubea.pl78.10.x.x

Dzień dobry, wyrazy współczucia z powodu śmierci partnera. Szanse na uznanie przez PZU odwołania zależą w dużej mierze od dokładnych zapisów w Pani umowie ubezpieczenia. Proszę sprawdzić, czy umowa mówi o tym, że świadczenie przysługuje za śmierć osób wskazanych w deklaracji czy ogólnie za śmierć osób najbliższych. W tym drugim przypadku warto złożyć odwołanie do PZU, wskazując na więzy łączące Panią z partnerem (wspólne dziecko, zamieszkiwanie, ubezpieczenie partnera przez Panią).

2021-06-12 14:39

Katarzyna83.23.x.x

Proszę o pomoc

2021-06-14 08:16

Ubea.pl212.106.x.x

Dzień dobry, prosimy o opisanie Pani problemu. Jeśli tylko będziemy w stanie, pomożemy Pani w jego rozwiązaniu.

2021-06-11 12:55

Piotrek37.248.x.x

Witam czy jest szansa, żeby Państwo przejzerzeli umowę ubezpieczenia grupowego nationale nederlanden odnośnie odmowy wypłaty odszkodowania za zabieg czy jest szansa złożenia odwołanie

2021-06-11 15:34

Ubea.pl212.106.x.x

Dzień dobry, czy Nationale Nederlanden podało w odmowie konkretny powód, dla którego nie chce wypłacić odszkodowania?

2021-06-11 17:02

Piotrek37.248.x.x

Zgodnie z warunkami umowy ubezpieczenia operacja jest spoza zakresu ubezpieczenia

2021-06-14 08:15

Ubea.pl212.106.x.x

W Nationale Nederlanden dokładny zakres ubezpieczenia jest zawsze dopasowywany do konkretnej firmy, dlatego nie możemy z całą pewnością stwierdzić, czy operacja, którą Pan przeszedł, faktycznie nie wchodzi w zakres ochrony. Standardowo polisa w NN obejmuje wypłatę odszkodowania w związku z pobytem w szpitalu, operacją lub wystąpieniem poważnej choroby. Musiałby Pan jednak przyjrzeć się dokładnie wyłączeniom odpowiedzialności w swojej umowie ubezpieczenia. Powinny być tam wymienione operacje / zabiegi, za które ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności. Jeśli Pana operacji nie ma na tej liście, warto złożyć odwołanie.

2021-06-11 07:28

Barbara91.198.x.x

Witam. Dostalam odmowę wypłaty świadczenia za wypadek. Ojciec składał dokumenty w moim imieniu i podał zle okoliczności wypadku które wykluczyły wypłatę odszkodowania. Czy w tej sytuacji mogę sprostować okoliczności wypadku.

2021-06-11 07:44

Barbara91.198.x.x

Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

2021-06-11 08:12

Ubea.pl212.106.x.x

Dzień dobry, ma Pani prawo złożyć odwołanie, w którym wyjaśni, jakie były faktyczne okoliczności wypadku. Przydałyby się jednak jakieś dokumenty (np. służb które były na miejscu wypadku) lub przynajmniej zeznanie świadka, które poświadczyłoby podawane przez Panią okoliczności zdarzenia. Bez tego trudno będzie udowodnić, że nie zmieniła Pani opisu okoliczności na fałszywy, aby mieć szansę na wypłatę odszkodowania.

2021-06-09 22:04

Mariusz89.69.x.x

Witam serdecznie. Na przełomie marca i kwietnia byłem hospitalizowany w szpitalu czasowym na stadionie narodowym. Przebywałem tam 17 dni. PZU wypłaciło mi za ten pobyt odszkodowanie. W trakcie wypisu ze szpitala lekarka zapomniała wypisać mi zwolnienie, kiedy skontaktowałem się z nią telefonicznie po dwóch dniach stwierdziła, że nie może mi już wypisać zwolnienia bo system nie chce tego wpisu przyjąć. Poradziła abym skontaktował się z lekarzem pierwszego kontaktu. Skorzystałem z teleporady w PZU Zdrowie. Przesłałem na maila wypis ze szpitala i poinformowałem o okolicznościach dlaczego nie otrzymałem zwolnienia. Lekarz wystawił mi 7 dni zwolnienia. Następnie mój lekarz pierwszego kontaktu wystawił mi 14 dni zwolnienia i następne zwolnienie na 21 dni po 42 dniach wróciłem do pracy. PZU zakwestionowało wypłatę odszkodowania za rekonwalescencję bo nie dostarczyłem zwolnienia z placówki szpitalnej w której przebywałem na leczeniu, pomimo tego, że napisałem oświadczenie w którym opisałem całą tą sytuację. Czy mam podstawę do odwołania?

2021-06-10 08:08

Ubea.pl212.106.x.x

Dzień dobry, na pewno warto złożyć odwołanie i poprosić o ponowne rozpatrzenie Pana sprawy. Warto nie tylko jeszcze raz opisać, czemu nie mógł Pan dostarczyć zwolnienia ze szpitala, lecz również poprosić o pisemną opinię Pana lekarza pierwszego kontaktu.

2021-06-04 12:48

Krystian5.173.x.x

Witam serdecznie mialem wypadek w pracy nadciagniete wiezadla i sciegna skrecony stluczony stae skokowy ubezpieczenie w pzu grupowe medyczne spakiet komfort pzu odmawia wyplaty odszkodowania gdyz niby niema tam rosrzezenia o utrate zdrowia czy jest szansa zeby cos wyplacili

2021-06-04 15:47

Ubea.pl212.106.x.x

Dzień dobry, ubezpieczenie grupowe medyczne PZU zapewnia dostęp do lekarzy specjalistów, badania diagnostyczne, zabiegi ambulatoryjne i wizyty domowe. W podstawowym zakresie ta polisa nie zawiera natomiast NNW, czyli ubezpieczenia zapewniającego świadczenie za uszczerbek na zdrowiu. Jeśli faktycznie Pana ubezpieczenie nie zostało o to rozszerzone, to nie ma podstaw do wypłaty odszkodowania.

2021-06-01 19:18

Justyna82.177.x.x

Dzień dobry mam pytanie. Czy jeżeli ubezpieczenie w PZU ustala wartość uszczerbku na zdrowiu np. : na 4% (dotyczy stawu kolanowego) to jest to limit 4% na całe życie? Przecież składki płacę co miesiąc. Pierwsze zdarzenie miało miejsce w 2016 roku i dotyczyło: złamania wyniosłości międzykłykciowej przyśrodkowej (lewa noga), drugie zdarzenie 2020 r. dotyczyło tej samej nogi w tym samym kolanie, ale innego urazu. Ubezpieczalnia odmówiła w 2020 wypłacenia odszkodowania ponieważ: cytuję: ,, Informuję, że lekarz orzecznik na podstawie przedłożonej dokumentacji medycznej oraz Tabeli norm oceny procentowej trwałego uszczerbku na zdrowiu obowiązującej w PZU Życie S.A. ustalił, że całkowita wysokość trwałego uszczerbku na zdrowiu w obrębie kolana prawego wynosi 4% Z uwagi na fakt, iż kolano prawe było już uszkodzone na skutek wcześniejszego urazu , którego skutki oceniono na 4% lekarz orzecznik dokonał zgodnie z ogólnymi warunkami / § 18 pkt.4 / zbilansowania następstw uznał, iż uraz z dnia 17-12-2020r nie pogłębił trwałego uszczerbku na zdrowiu. W związku z powyższym brak jest podstaw do wypłaty świadczenia Na końcu listu zamieściliśmy informacje o podstawach prawnych, które są podstawą do odmowy świadczenia.'' Czy mogę się odwoływać?

2021-06-02 09:10

Ubea.pl212.106.x.x

Aby mieć szansę na wypłatę świadczenia, musiałaby Pani uzyskać opinię innego lekarza, który stwierdziłby, że drugi uraz pogłębił trwały uszczerbek na zdrowiu. W powyższej odmowie nie chodzi bowiem o to, że PZU ustaliło limit 4%, lecz że lekarz orzecznik stwierdził, że trwały uszczerbek utrzymał się po drugim urazie na takim samym poziomie co wcześniej.

2021-05-31 14:57

Piotr31.0.x.x

Witam mam problem z uzyskaniem odszkodowania za nieszczęśliwy wypadek wchodząc po schodach w grudniu 2020 roku zerwalem więzadła przednie krzyżowe i łąkotkie. W maju tego roku przeszedłem zabieg artroskopi ubezpieczyciel nationale nederlanden odmówił wypłaty świadczenia za zabieg. W związku z tym mam pytanie czy jest szansa na uzyskaniu odszkodowania .Od grudnia przebywam na l4 i czekam na rekonstrukcję wiazadel --

2021-05-31 18:13

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, nie znając dokładnych warunków Pana ubezpieczenia, nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na takie pytanie. Czy ubezpieczyciel podał jakiś powód odmowy wypłaty? Warto pod tym kątem przeanalizować dokładnie warunki Pana ubezpieczenia.

2021-05-31 21:17

Piotr31.0.x.x

Tak przeanalizowalem umowę i za naprawę i rekonstrukcję wiazadel nie należy się odszkodowanie teraz pytanie brzmi czy usunięcie kawałka łąkotki i wiązadeł przednich krzyżowych jest zaliczane jako naprawa ?? Moim zdaniem nie , ale ubezpieczenia twierdzi inaczej i teraz jest pytanie czy warto się odwoływać pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

2021-06-01 08:13

Ubea.pl212.106.x.x

Dzień dobry, w takim przypadku warto się skonsultować z lekarzem, który prowadził Pana leczenie. Na podstawie jego opinii będzie mógł Pan zdecydować, czy jest sens składać odwołanie do ubezpieczyciela.

2021-05-28 22:32

SB185.245.x.x

Dobry Wieczór, mąż zmarł na zawał serca, z ubezpieczenia NNW zawartego przy okazji ubezpieczenia domu otrzymałam pełną kwotę ubezpieczenia, natomiast z ubezpieczenia szkolnego córki otrzymałam odpowiedź negatywną z uzasadnieniem, że mąż zmarł w wyniku choroby a nie NW opisanego w OWU. Na przesłanej do ubezpieczalni karcie zgonu napisano jako przyczynę bezpośrednią zatrzymanie krążenia, wtórną ostry zawał serca, a przyczyna wyjściowa zapalenie żył i zakrzepowe zapalenie żył. Problem w tym, że mój mąż nie leczył się i nie chorował na żadne choroby tym bardziej na zapalenie żył. Wynik testu na covid wykonany przez pogotowie wyszedł negatywny. Proszę o podpowiedź jakich użyć argumentów w odwołaniu?

2021-05-31 09:42

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, wyrazy współczucia z powodu śmierci męża. Odnosząc się do opisanej przez Panią sprawy: po pierwsze proszę sprawdzić, czy w definicji Nieszczęśliwego Wypadku zawartej w ubezpieczeniu szkolnym nie napisano wprost, że zawał nie jest uznawany za nieszczęśliwy wypadek. Niektóre towarzystwa umieszczają taki zapis. Warto też sprawdzić wyłączenia odpowiedzialności. Jeśli nigdzie w warunkach polisy nie jest napisane wprost, że zawał nie jest uznawany za nieszczęśliwy wypadek, można spróbować złożyć odwołanie. Na pewno proszę w nim wskazać, że wcześniej mąż nie chorował na żadne przewlekłe choroby, a samo zdarzenie było nagłe i nie poprzedzone żadnymi stanami chorobowymi.

2021-05-27 16:57

ZC31.0.x.x

Dzień dobry, chce się zorientować co robić: jestem po udarze. Moje ubezpieczenie obejmuje taka jednostkę choroby i takie rozpoznanie mam w karcie informacyjnej ze szpitala udar niedokrwienny mózgu, jednak ubezpieczyciel odmownie rozpatrzył mój wniosek o wypłatę odszkodowania z tytułu poważnego zachorowania oraz pobytu w szpitalu z tego tytułu ( wypłacono mi kwotę za "zwykły" pobyt w szpitalu) uzasadnił swoją decyzję faktem że rozpoznany u mnie stan chorobowy nie spełnia kryteriów definicji udaru przyjętej przez TU. Co należałoby w tej sytuacji zrobić?

2021-05-28 10:18

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, przede wszystkim proszę sprawdzić, jaka definicja udaru jest zapisana w warunkach TU. Następnie warto by było skontaktować się z lekarzem i ustalić z nim, czy taka definicja pokrywa się z Pana chorobą czy też TU słusznie odmawia wypłaty odszkodowania.

2021-05-28 10:45

ZC31.0.x.x

Dziękuję za odpowiedź.

2021-05-26 11:45

Mateusz31.182.x.x

Dzień dobry, we wrześniu (17) zeszłego roku doznałem urazu stawu kolanowego w wyniku nieszczęśliwego wypadku na schodach. Zerwałem więzadło krzyżowe przednie oraz doznałem urazu dwóch łąkotek. W marcu miałem operację, w której miałem rekonstruowane ACL oraz szytą łąkotkę. Ostatnio złożyłem wszelkie dokumenty, którymi dysponowałem w celu uzyskania odszkodowania (historia leczenie, faktury za rehabilitacje etc.). Po złożeniu owych dokumentów dostałem informację zwrotną od ubezpieczyciela, który oznajmił mi, że odmawia wypłaty odszkodowania przesyłając następującą wiadomość: "Zgodnie z opinią lekarza zaufania w przedmiotowej sprawie, na podstawie przedłożonej dokumentacji medycznej brakuje potwierdzenia urazu kolana w dniu 17.09.2020r.". Proszę o radę jak odwołać się od decyzji ubezpieczyciela i opinię o tej sytuacji. Pozdrawiam. PS. Mam świadka tego wypadku, czy powinienem załączyć w odwołaniu od ww. decyzji zeznanie tego świadka?

2021-05-26 15:38

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, czy w historii leczenia zostało opisane, kiedy i w jakich okolicznościach doszło do wypadku? Zeznanie świadka oczywiście może pomóc, ale przede wszystkim przydałaby się dokumentacja z SOR wykonana tuż po wypadku.

2021-05-26 16:14

Mateusz31.182.x.x

W historii leczenia nie jest to uwzględnione, nie mam dokumentacji z SOR ze względu, że z urazem zgłosiłem się do lekarza prywatnie.

2021-05-27 08:27

Ubea.pl178.36.x.x

W takim przypadku warto spróbować skontaktować się z tym lekarzem, u którego był Pan prywatnie po wypadku. Lekarz z pewnością rejestrował Pana wizytę w bazie swojej / przychodni i opisywał tam, z czym i dlaczego się Pan zgłosił. Na tej podstawie mógłby wystawić zaświadczenie dla ubezpieczyciela.

2021-06-21 13:14

Mateusz31.182.x.x

Zgodnie z Państwa radą zgłosiłem się do lekarza, który prowadził moje leczenie. Lekarz wystawił mi zaświadczenie potwierdzające mój wypadek na schodach w dniu 17.09.2020r. Zaświadczenie przesłałem ubezpieczycielowi, na co dostałem następującą odpowiedź: "Przesłana przez Pana dokumentacja jest zaświadczeniem wydanym na Pana prośbę (dodatkowo brak jest informacji z jakiej placówki; wystawione 27.05.2021r., a zdarzenie miało miejsce 17.09.2020r.)". Czy ubezpieczyciel może podważyć te zaświadczenie lekarskie? (zaświadczenie oczywiście posiada pieczątkę lekarza, jego podpis i datę wystawienia, czyli 27.05.2021r.) Czy jest jakaś podstawa prawna, na którą mógłbym się powołać? Proszę o radę co zrobić w takiej sytuacji.

2021-05-25 17:40

Anna81.161.x.x

Witam, Mąż ubezpieczony był w PZU w grupowym ubezpieczeniu typu P Plus przez wszystkie 34 lata pracy. W momencie zachorowania na raka płuc i niezdolności do pracy został zwolniony a wypłacona została polisa od poważnego zachorowania. Następnie ubezpieczenia grupowego już mu nie przedłużyli. Tak wiec opłaciliśmy nowe zaproponowane przez PZU ubezpieczenie na życie. Zostało opłacane przez 7 miesięcy. W momencie śmierci męża nie dostałam Ani grosza gdyż w przypadku takiej choroby nie należy mu się wypalają pieniędzy.. ale ubezpieczenie ktoś zaproponował. Co zrobić w takim przypadku

2021-05-26 07:41

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, wyrazy współczucia z powodu śmierci męża. Niestety, jeśli w warunkach ubezpieczenia jest mowa o tym, że ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, jeśli śmierć jest wynikiem choroby wykrytej przed podpisaniem umowy ubezpieczenia albo jeśli w wyłączeniach odpowiedzialności wypisano chorobę Pani męża, to będzie ciężko o wypłatę pieniędzy.

2021-05-25 16:37

Mariusz31.60.x.x

Witam brat zmarł na Covid był ubezpieczony grupowo w Allianz na 25000 wypłacili 15000 żonie brata moje pytanie dlaczego nie wypłacono całości i co trzeba ewentualnie zrobić żeby wypłacili całość

2021-05-26 07:38

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, bez znajomości dokładnych warunków ubezpieczenia trudno nam odpowiedzieć precyzyjnie na to pytanie. Na pewno warto sprawdzić, czy w umowie ubezpieczenia była mowa o możliwości zmniejszenia odszkodowania w określonych sytuacjach.

2021-05-24 16:29

Magdalena5.173.x.x

Dzień dobry . Mam problem typu odmowy wypłaty odszkodowania z mojej polisy sąsiadce którą zapalam. W odpowiedzi ubezpieczyciel napisał że skoro nie mogłam przewidzieć pęknięcia to nie moja wina i nie należy się wypłata odszkodowania. Czy mogę się odwołać i jak uzasadnić?

2021-05-25 09:38

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, rozumiem, że posiada Pani ubezpieczenie OC w życiu prywatnym? Tego typu ubezpieczenie powinno działać również w przypadku takich szkód, jak w Pani przypadku. W odwołaniu proszę podkreślić, że OC w życiu prywatnym ma chronić właśnie w przypadku szkód spowodowanych nieumyślnymi działaniami i zaniedbaniami.

2021-05-23 22:39

Anna37.30.x.x

Witam córka w pracy doznała urazu kręgosłupa szyjnego (spadła jej na głowę metalowa kotara od maszyny). Była na zwolnieniu 2,5 miesiąca. Boli ja głową, ma zawroty, szumy w uszach i ból szyi. PZU odmówiło wypłaty odszkodowania bo lekarz orzecznik stwierdził, że nie ma trwałego uszczerbku na zdrowiu. Czy mogę coś z tym zrobić?

2021-05-25 09:28

Ubea.pl178.36.x.x

Warto zwrócić się do innego lekarza z prośbą o wystawienie opinii. Utrzymujące się objawy wskazują bowiem, że jednak do pewnego trwałego uszczerbku doszło.

2021-05-23 20:19

Gunia83.28.x.x

Witam, mieszkam w bloku na ostatnim piętrze, w listopadzie zeszłego roku zaczęła się łuszczyć farba na glifach okiennych oraz pojawił się zaciek na ścianie przy tym oknie. Zgłosiłam to do wspólnoty osiedla, przyszedł administrator i orzekła, że mogę to zgłosić do ubezpieczyciela. Zgłosiłam szkodę do ubezpieczyciela, przyjechał rzeczoznawca wszystko ładnie opisał, powiedział, że muszą być gdzieś nieszczelności i dlatego zalewa mi tę ścianę. W maju bieżącego roku otrzymałam decyzję, iż nie wypłacą mi odszkodowania, gdyż administracja osiedla w oświadczeniu napisała, że przyczyna szkody jest jej nieznana oraz ich zdaniem nikt nie ponosi za to odpowiedzialności. Dodam, że taka sama sytuacja miała miejsce w 2016 r. i inny ubezpieczyciel bez problemu wypłacił mi odszkodowanie za które mogłam dokonać naprawy i odnowienia ścian w mieszkaniu. Nie wiem co mam robić, co napisać w odwołaniu. Przecież to nie stało się z mojej winy. Bardzo proszę o pomoc.

2021-05-25 09:24

Ubea.pl178.36.x.x

W tej sytuacji na pewno warto napisać odwołanie do ubezpieczyciela. Proszę podkreślić, że sam rzeczoznawca orzekł, że gdzieś muszą być nieszczelności, więc jest to kwestia, za którą administracja osiedla powinna być odpowiedzialna.

2021-05-22 11:42

Darek31.60.x.x

Witam. Nie zgadzam się z decyzją odszkodowawczą dotyczącą szkody z tytułu uszczerbku na zdrowiu. Przedstawiłem wszelkie możliwe dokumenty i AXA zaniżyło, wg mnie, odszkodowanie. Napisałem odwołanie i poprosiłem również o udostępnienie mi opinii lekarza orzecznika. Niestety pomimo kilku prób kontaktu takiego dokumentu nie otrzymałem. Dostałem tylko takie wyjaśnienie, cytuję- "Potwierdzamy, iż w piśmie z dnia 24 marca b.r. zawarł Pan prośbę o przedłożenie opinii i argumentacji Lekarza Orzecznika. W odpowiedzi na wspomniany wniosek osoba rozpatrująca przemiotowe zgłoszenie wyjaśniła, iż treść opinii lekarza Centrum Pomocy Assistance została przekazana w decyzji Działu Likwidacji Szkód. Podkreśliła również, iż przedstawiona informacja pokrywa się z wpisem w wewnętrznym systemie operacyjnym naszej firmy, w związku z czym Ubezpieczyciel wypełnił swój obowiązek. Wskazała także, że wewnętrzny wpis w systemie operacyjnym nie jest dokumentem szkodowym". O co chodzi?! Ja jako strona postępowania mam prawo zapoznać się z dokumentacją sprawy. Pisać jeszcze do nich czy od razu do Rzecznika Ubezpieczonych? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam

2021-05-25 09:18

Ubea.pl178.36.x.x

Czy otrzymał Pan już odmowną odpowiedź na Pana odwołania? Jeśli tak, to sprawę najlepiej zgłaszać już do Rzecznika Finansowego (kiedyś ten urząd funkcjonował on pod nazwą Rzecznika Ubezpieczonych).

2021-05-21 07:38

Bobi178.36.x.x

W pzu to mają taki bajzel że szkoda gadać. Najpierw mówią że jestem uposazona A później żeby nie wypłacić wymyślają.nie warto się ubezpieczac bo płacisz całe życie A potem dzieci nic nie dostaną. (post edytowany ze względu na użyte słownictwo)

2021-05-20 00:44

Kamil95.160.x.x

Dzień dobry Posiadam ubezpieczenie na życie w PZU typu P Plus dla pracowników. Rok temu złamałem rękę podczas amatorskiej gry w badmintona (straciłem równowagę i chcąc się podeprzeć upadłem na dłoń). Wystąpiłem do ubezpieczalni o wypłatę odszkodowania, zaproponowano mi pewną kwotę, skierowałem sprawę dalej do lekarza orzecznika, który podwyższył trwały uszczerbek na zdrowiu. Tego samego dnia PZU wysłało jednak kolejny dokument, w którym poinformowano mnie, że ręka nie była złamana podczas: sportu na kółkach, joggingu, gry w piłkę, w związku z czym odszkodowanie mnie się nie należy. Powołuje się przy tym na OWU zatwierdzone uchwałą UZ/116/2017 pkt. 6, który dotyczy stricte ww. aktywności fizycznych. Jednak zgodnie ze słowniczkiem nieszczęśliwy wypadek oznacza również: wypadek wskutek uprawiania sportu, a to dalej oznacza: rekreacyjna aktywność fizyczna w czasie wolnym. Jest to w moim rozumieniu otwarty katalog, a ww. aktywności są dodatkowo oznaczone jako aktywności wyższego ryzyka (stąd tez mają niższe procenty SU) Proszę o opinię

2021-05-20 07:41

Ubea.pl178.36.x.x

Dzień dobry, jeśli w wyłączeniach odpowiedzialności PZU nie wymienia badmintona tudzież nie zaznacza, że w przypadku innych aktywności fizycznych niż wcześniej wymienione polisa nie działa, powinien Pan otrzymać świadczenie za uszczerbek na zdrowiu. Radzimy złożyć reklamację do PZU.

2021-05-20 10:22

Kamil95.160.x.x

Też tak to rozumiem, wysłałem reklamację, dziękuję za szybką odpowiedź!

2021-05-20 15:45

Ubea.pl178.36.x.x

Nie ma za co. Życzymy powodzenia.

2021-05-18 08:55

Zofia185.136.x.x

Dzień dobry, Pzu zaniżył mi odszkodowanie, wstępnie przyznano mi 1920 zł, z zapytaniem czy zgadzam się na taką sumę, oczywiście nie zgodziłam się,-w czasie rozmowy Pani z Pzu nie poinformowała mnie, że odszkodowanie może być niższe. I tak też się stało. Ostatecznie przyznano mi 1200 zł. Wprowadzono mnie w błąd, bo gdybym wiedziała, że istnieje ryzyko zaniżenia odszkodowania, nie kwestionowała bym jego wysokości. Gdzie mogę złożyć skargę?

2021-05-18 16:24

Ubea.pl178.36.x.x

Na początek należy złożyć odwołanie do samego PZU. Jeśli PZU odrzuci reklamację, to można złożyć skargę do Rzecznika Finansowego lub złożyć sprawę do sądu.

2021-05-14 09:47

Maż79.163.x.x

Żona dostała udar PZU odmówiło wypłaty odszkodowania na podstawie ze przeszła już jeden udar jeszcze przed zawarciem umowy

2021-05-14 15:43

Ubea.pl78.8.x.x

Dzień dobry, niestety PZU nie wypłaca świadczenia za drugi ani każdy kolejny udar mózgu.

2021-05-12 17:22

Kris5.173.x.x

Ojciec zmarł po 5dniach w szpitalu w skutek ktwotoku sródmózgowego. rozlegly udar niedokrwienny prawej pólkuli mózgu oraz niedroznosc tętnic.pzu niechce wyplacic swiadczenia

2021-05-13 08:09

Ubea.pl78.8.x.x

Dzień dobry, przekazujemy wyrazy współczucia. Niestety, jako że nie znamy warunków ubezpieczenia, które posiadał Pana ojciec, nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy PZU ma rację, odmawiając wypłaty świadczenia. Proszę sprawdzić, jakie świadczenia gwarantuje polisa, jakie wyłączenia odpowiedzialności zawarto w umowie oraz czy powód niewypłacenia świadczenia podany w odmowie ma pokrycie w warunkach ubezpieczenia.

2021-05-10 22:36

Córka193.43.x.x

Witam. Moja mama nagle zachorowała będąc w Niemczech. Miała operację na serce, tzn. rekonstrukcja zastawek, wszczepienie bajpasów oraz naczyń wiencowych, a także trepanacje czaszki. Ma dodatkowe ubezpieczenie w Warcie " Twoje życie i zdrowie plus pakiet L. Warta odmówiła wypłaty odszkodowania z tytułu operacji, gdyż jak stwierdzili było to poza granicami RP. Czy mają rację?

2021-05-11 09:22

Ubea.pl78.8.x.x

Dzień dobry, w ogólnych warunkach Warta pisze następująco: ryzyka ubezpieczeniowe dotyczące pobytu w szpitalu obejmują placówki znajdujące się m.in. w Polsce i na terenie innych krajów Unii Europejskiej. Natomiast ryzyka ubezpieczeniowe dotyczące operacji obejmują już tylko zdarzenia mające miejsce w Polsce. Jeżeli Pani mama nie zmieniała tych ogólnych warunków, to Warta ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania z tytułu operacji.

2021-05-11 21:35

Córka193.43.x.x

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Pozdrawiam

2021-05-07 19:38

jarosław85.221.x.x

Dzień dobry oddałem samochód do mechanika , [w przeciągu dwóch tygodni trzy razy ] po ostatniej diagnozie i naprawie przez mechanika zrobiłem około 400 km i zatarł się silnik. Mechanik stwierdził że ma zakład ubezpieczony i mam zgłosić roszczenia do zakładu ubezpieczeń AVIVA co uczyniłem. Ubezpieczyciel powołał likwidatora który sporządził raport iż nie ma winy warsztatu który dokonywał napraw w moim pojeździe z czym się nie zgadzam ,ponieważ uczestnicząc w oględzinach samochodu mechanik wyraźnie powiedział iż jest to jego wina z powodu żle postawionej diagnozy .[ naprawiał nie to co było zepsute] Co mam dalej z tym zrobić? Pozdrawiam Jarek

2021-05-10 08:47

Ubea.pl78.8.x.x

W takiej sytuacji warto by poprosić o opinię niezależnego rzeczoznawcę i jego oświadczenie przekazać wraz z odwołaniem do ubezpieczyciela.

2021-05-06 13:02

Agnieszka78.8.x.x

Dzień dobry, podczas próby włamania do mojego samochodu, pojazd był leasingowany. Posiadam notatkę policyjną, szkoda zgłoszona z AC (Hestia), kosztorys zrobił rzeczoznawca ubezpieczalni. Leasingodawca wystawił wtedy oświadczenie rozliczenia szkody według faktury. W międzyczasie pojazd wykupiłam, i poprosiłam uprzejmie o przelanie sumy według kosztorysu na mój rachunek, bo nie chce jeszcze naprawiać pojazdu, akt wykupu pojazdu oczywiście dostarczyłam. Odmówili wypłaty bez uzasadnienia. Chcą rozliczyć szkodę według faktury naprawy. Bardzo proszę o poradę jak powinnam się teraz odwołać. Pozdrawiam Agnieszka

2021-05-06 14:25

Ubea.pl78.8.x.x

Dzień dobry, skoro leasingodawca podjął już wcześniej decyzję o sposobie likwidacji szkody, ubezpieczyciel niekoniecznie musi się zgodzić na zmianę tego sposobu. Radzimy skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym i jego poprosić o poradę, czego w obecnej sytuacji może Pani żądać od ubezpieczyciela.

2021-04-26 16:51

Ela217.96.x.x

Witam, Kilka dni przed koncem marca mialam wypadek samochodowy, w ktorym zlamalam palec z przemieszczeniem odlamow. Polise mam od 1.04. W kwietniu mialam operacje zakladania drutow do kości, co oczywiscie wiazalo sie z lezeniem w szpitalu przez 2 dni. Czy w takim wypadku przysluguje mi zwrot kosztow za szpital i za operacje? Pozdrawiam

2021-04-27 08:08

Ubea.pl78.8.x.x

Bez znajomości dokładnych warunków Pani ubezpieczenia nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć z całą pewnością. Zazwyczaj jednak ubezpieczyciele nie dają świadczeń za operacje spowodowane wypadkiem, który miał miejsce jeszcze przed rozpoczęciem polisy.

2021-04-27 10:14

Ela217.96.x.x

Mam polisę P plus w PZU

2021-04-27 15:42

Ubea.pl78.8.x.x

W warunkach dodatkowego ubezpieczenia na wypadek operacji chirurgicznych (zakładamy, że właśnie taki dodatek do polisy P plus Pani posiada) PZU pisze następująco: "Nie ponosimy odpowiedzialności z tytułu operacji chirurgicznej, której konieczność przeprowadzenia powstała w następstwie nieszczęśliwego wypadku, który miał miejsce przed początkiem naszej ochrony." Z dodatku "Wsparcie po leczeniu szpitalnym w Polsce" PZU wypłaca natomiast świadczenie, jeśli pobyt w szpitalu trwa ponad 3 dni.

2021-04-23 19:37

Zoli188.147.x.x

Dzień dobry, Po śmierci męża ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Była to polisa nnw do kredytu hipotecznego gdzie beneficjentem jest bank. Bank nie zamierza odwoływać się od decyzji ubezpieczyciela bo jest mu obojętne kto spłaci kredyt, a ja nie jestem "stroną umowy" więc niewiele mogę. Jak mogę nakłonić bank do walki o ubezpieczenie?

2021-04-26 08:35

Ubea.pl78.8.x.x

Zgodnie z rekomendacjami KNF oraz Rzecznika Finansowego w takiej sytuacji powinna mieć Pani możliwość dochodzić roszczeń niezależnie od działań podejmowanych przez bank. Jeżeli bank lub ubezpieczyciel nie wyrażają na to zgody, radzimy skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym i poprosić o jego interwencję w tej sprawie.

2021-04-23 18:12

Dorota46.174.x.x

Witam, podczas pobytu w szpitalu zemdlałam w toalecie i straciłam przytomność. Upadając doznałam rozległych uszkodzeń twarzoczaszki uderzając o umywalkę minn. złamanie nosa, wybicie zębów, rany cięte ust. Warta odmawia odszkodowania , argumentując że ww. urazy były następstwem omdlenia i nie było czynnika zewnętrznego, czy warto się odwoływać?

2021-04-26 08:44

Ubea.pl78.8.x.x

Dzień dobry, z jakiego ubezpieczenia ubiegała się Pani o wypłatę świadczenia? Jeśli ze standardowego ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, to faktycznie niezbędne byłoby wystąpienie czynnika zewnętrznego. Jeżeli jednak w warunkach ubezpieczenia jest mowa o tym, że polisa obejmuje także obrażenia będące następstwem omdlenia, to warto się odwołać od decyzji ubezpieczyciela.

2021-04-16 22:29

Petrit193.200.x.x

Witam, miałem skręcenie oraz naderwanie stawu skokowego nie zgodziłem się na proponowana sumę z PZU i dokumentacja została wysłana do lekarza orzecznika lekarz ocenił stopień uszczerbku na poziomie 2% niestety następnie go pomniejszył o 2% za wcześniejsze urazy ( kostka skręcona 3 raz) dlatego nie mogą wypłacić mi pieniędzy co mogę zrobić w tej sprawie? Czy mogę się jakaś odwołać?

2021-04-26 08:48

Ubea.pl78.8.x.x

Dzień dobry, klient ubezpieczyciela ma zawsze prawo do odwołania. Żeby jednak w tej sytuacji odwołanie miało jakieś szanse powodzenia, trzeba by tak naprawdę uzyskać opinię innego lekarza, który oceniłby stopień uszczerbku wyżej niż to zrobił pierwszy lekarz.

2021-04-14 09:23

Ewa188.146.x.x

Spalil mi sie dom Pzu odmowilo wyplaty odszkodowania poniewaz nie mam przegladu instalacji elektrycznej czy w takiej sytuacji moga mi nic nie wyplacic dodam ze dom do rozbiorki a straz wydala opinie ze prawdopodobnie od pradu

2021-04-14 16:00

Ubea.pl83.3.x.x

Niestety, jeżeli straż wydała opinię, że instalacja elektryczna wpłynęła na pożar, a Pani nie posiada przeglądu instalacji, to trudno będzie otrzymać odszkodowanie. Może Pani jeszcze zwrócić się do niezależnego rzeczoznawcy i poprosić go o wydanie opinii w tej sprawie.

2021-04-13 12:49

Ania188.147.x.x

Dzień dobry Jestem ubezpieczona w Pzu grupowym już 20 lat . Zmarł mój teściu ale niestety mój mąż też nie żyje i jestem wdową ale mam nowego partnera i PZU odmówiło wypłaty odszkodowanie ponieważ mam partnera i podało mi jakieś klauzule że zgodnie z ich polityka gdy weszłam w związek z innym partnerem teściu już moim teściem nie jest. Ale nie mam ślubu z drugim partnerem. Pozdrawiam

2021-04-13 15:26

Ubea.pl83.3.x.x

Dzień dobry, należałoby sprawdzić w dokumentach ubezpieczeniowych, jak dokładnie PZU rozumie "związek z innym partnerem". Czy musi dojść do zawarcia ślubu czy związek nieformalny już także się liczy. Na początku OWU znajdują się zwykle definicje pojęć stosowanych przez ubezpieczyciela w umowie i klauzulach. Tam powinna znaleźć Pani potrzebne informacje.

2021-03-20 09:24

Tomek83.194.x.x

Zderzyło się 5 samochodów na autostradzie Policja mówi że każda osoba jest winna nie zachowała odległości czy ubezpieczyciel nie wypłaci w 100 % odszkodowanie z oc sprawcy jak to wygląda każdy pojazd jest z przodu i tyłu uszkodzony

2021-04-13 08:12

Ubea.pl83.3.x.x

Dzień dobry, w tego typu przypadkach ubezpieczyciele wypłacają zazwyczaj z OC odszkodowanie, które ma pokryć koszty naprawy tyłu samochodu. Pieniądze na naprawę szkód na przedzie auta można natomiast otrzymać zwykle jedynie z własnego AC.

2021-03-17 22:19

Ania31.60.x.x

Witam. Syn miał operacje przepukliny kresy białej i pępkowej. Ubezpieczyciel odmówil wypłaty świadczenia gdyż twierdzi że choroba była już wcześniej i nie obejmuje teraźniejszego ubezpieczenia. Syn 5 lat. A ubezpieczenie przedszkolne. Czy mogę coś z tym zrobić? Z góry dziękuję za pomoc.

2021-04-12 23:34

Adam95.160.x.x

Witam. Jestem w podobnej sytuacji, tylko, że syn miał operacje kręgosłupa. Ten sam powód odmowy.

2021-04-13 08:05

Ubea.pl83.3.x.x

Ubezpieczenia zazwyczaj nie obejmują chorób, których objawy wystąpiły jeszcze przed zawarciem umowy. Jeśli więc faktycznie operacja była efektem schorzeń, które objawiały się już wcześniej, to trudno będzie otrzymać odszkodowanie.

2021-03-17 15:49

Natalia5.184.x.x

Witam W ubiegłym roku moja córka uderzyła się o bramę, chciałam ja przytulić więc podeszłam i w momencie uklęknięcia wyskoczyła mi rzepka w kolanie zrywając troczki. Złożyłam papiery o odszkodowanie ale ubezpieczyciel nie widzi powodu zewnętrznego i nie uznał uszczerbku. Czy jest szansa żeby coś ugrać pisząc odwołanie.

2021-03-17 09:52

Asia37.190.x.x

Witam mam ubezpieczenie grupowe, niedawno samoczynnie bez żadnego urazu powstal mi w oku ktwotok wewnetrzny. Z tego powodu ostatnio mialam operacje na to oko. Czy mogę starać się od PZU o trwaly uszczerbek na zdrowiu?