Strona główna  |  Wiadomości  |  Zdobyli szczyt pod skrzydłami Concordii

Zdobyli szczyt pod skrzydłami Concordii

Data publikacji: 2011-02-09
Andrzej, Tomek i niepełnosprawny Kuba - uczestnicy wyprawy pod hasłem "Marzenia bez granic" stanęli na szczycie Kilimandżaro. Udało się spełnić marzenie życia i bezpiecznie wrócić do domu. Wyprawę ubezpieczała Concordia.

Kilimandżaro zdobyte razem z Concordią Na najwyższy szczyt Afryki weszło trzech torunian - dwóch braci Supczińskich i Jakub Kowalski, który jest osobą niedowidzącą, mającą drugą grupę inwalidzką.

"Jeszcze cały czas nie możemy w to uwierzyć, że rzeczywiście się udało. Trudno nam wrócić do rzeczywistości" – opowiada organizator wyprawy Andrzej Supcziński.

Uczestnikom udało się pokonać wszystkie trudności związane z wyprawą. Najpierw zebranie pieniędzy na wyjazd, a już podczas samej wycieczki choroba wysokościowa, która dotknęła Jakuba. Na wysokości 5895 m n.p.m. zawartość tlenu w powietrzu jest dużo niższa niż na nizinach. Wspinaczkę utrudnia też temperatura. U podnóża góry upały sięgają 28 stopni Cejsjusza, a na szczycie panuje kilkunastostopniowy mróz i silny wiatr, sprawiający że odczuwalna temperatura jest jeszcze niższa.

"Wchodziliśmy na szczyt razem z 15-osobową grupą Polaków" – mówi Andrzej Supcziński. "Kiedy okazało się, że uda się dojść jedynie 4-5 osobom, to nas jeszcze bardziej zdopingowało. Nie mogliśmy się poddać i daliśmy radę."

Całą wyprawę wspierała i ubezpieczała Concordia. "Staramy się być wrażliwi i pomagać tym, którzy tego naprawdę potrzebują" – mówi Paulina Łukasik, rzecznik prasowy Concordii. "W ubiegłym roku pomagaliśmy dzieciom na terenach dotkniętych powodzią, wspieraliśmy tam szkoły. Dlatego też, kiedy dowiedzieliśmy się o wyprawie trzech pasjonatów, postanowiliśmy im pomóc i solidnie ich ubezpieczyć".

Torunianie już planują kolejną wyprawę. Prawdopodobnie w przyszłym roku wybiorą się na podbój Gruzji i kolejna niepełnosprawna osoba będzie mogła spełnić swoje marzenie.

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-04-24

Na których ubezpieczycieli rzadko się skarżymy?

Wiemy już, ile skarg na ubezpieczycieli Rzecznik Finansowy otrzymał w 2018 r. Warto porównać te wyniki z udziałem rynkowym poszczególnych zakładów ubezpieczeń.

komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2014-03-30

Concordia najbardziej przyjaznym ubezpieczycielem roku 2012

Konkurs "Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2012" organizowany przez Gazetę Bankową został rozstrzygnięty. Najbardziej przyjaznym ubezpieczycielem w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych...

turystyka
Ubezpieczenie turystyczne
2013-12-08

Dobre ubezpieczenie narciarskie wg Concordii

Narciarze często zapominają o solidnym ubezpieczeniu turystycznym, korzystając najczęściej tylko z wariantu podstawowego. Co gorsza są i tacy, którzy w ogóle nie myślą o polisie. Co więc zrobić...