TU Ergo Hestia, oferujące ubezpieczenia majątkowe, w ciągu czterech kwartałów 2010 roku zebrało 2,3 miliarda zł składki przypisanej brutto. Jednocześnie dynamika sprzedaży ubezpieczeń majątkowych w Ergo Hestii wyniosła 107% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Strata netto firmy wyniosła 84 miliony zł.
TU na Życie Ergo Hestia zebrało 817 milionów zł składki przypisanej brutto. Dynamika sprzedaży wyniosła 163 proc., a zysk netto 23 miliony zł.
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń - drugie w Grupie towarzystwo zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi - zebrało 545 milionów zł składki przypisanej brutto. Dynamika sprzedaży wyniosła 120%. Zysk netto MTU wyniósł 11 milionów złotych.
Ubiegły rok zapisał się w historii jako pełen zdarzeń spowodowanych nadzwyczajnymi anomaliami pogodowymi, które znacząco wpłynęły na zwiększenie kosztów ubezpieczycieli z tytułu odszkodowań. Najpierw najostrzejsza od 30 lat zima, następnie największe od ponad 200 lat majowe i czerwcowe powodzie, a także rekordowe letnie opady. W rezultacie w 2010 roku - w stosunku do poprzedniego – dynamika liczby wszystkich szkód zgłoszonych do Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia przekroczyła 135%, a w przypadku szkód majątkowych - ponad 150%. W najbardziej szkodowym tygodniu maja do ubezpieczyciela trafiło tyle szkód majątkowych, ile statystycznie wpływa przez pół roku.
Pomimo trudnej sytuacji rynkowej największa majątkowa spółka Grupy Ergo Hestia zanotowała dynamikę przypisu składki brutto na poziomie ponad 107%. Świadczy to między innymi o skutecznym modelu dystrybucji, wspieranym poprzez ciągły rozwój sieci, a tym samym dostępność oferty Ergo Hestii na rynku.
Powrót do najwyższych standardów
Spora liczba zgłoszeń spowodowała poważne trudności towarzystw ubezpieczeniowych związane z procesem likwidacji szkód. W rezultacie Ergo Hestia wprowadziła procedury awaryjne, mające na celu przywrócenie najwyższej jakości serwisu likwidacyjnego w sytuacjach większej, niż zwykle liczby zgłoszeń. Zgodnie z wyznaczonymi przez Zarząd Spółki celami, już na przełomie 2010/2011 roku Ergo Hestia powróciła do swoich standardów w obsłudze Klienta i likwidacji szkód.
Ergo Hestia w obliczu trudnej sytuacji rynkowej już od pierwszego kwartału 2010 roku konsekwentnie wprowadzała działania ukierunkowane na poprawę rentowności portfela. Zmieniono warunki szczególnie nierentownych umów ubezpieczeniowych, a także dokonywano korekt taryfikatorów w ubezpieczeniach samochodowych.
Nowe technologie i logo
Sopockie towarzystwo w ubiegłym roku wdrożyło najbardziej zaawansowaną na rynku technologię, wspierającą pracę pośrednika ubezpieczeniowego – iPegaz online. System zapewnia najwyższą jakość obsługi Klienta przez doradcę ubezpieczeniowego, a także integrację z systemami centralnymi Grupy Ergo Hestia.
Ergo Hestia wprowadziła także w 2010 roku nowy system identyfikacji wizualnej. Zmieniony został logotyp firmy i kolorystyka, w której obecnie dominują czerwień i szarość. Odświeżony zewnętrzny wizerunek pojawił się w ponad 1000 punktach sprzedaży Ergo Hestii w całej Polsce.
Spółka życiowa wciąż w górę
Sopockie TU na Życie Ergo Hestia odnotowało w 2010 roku ponadrynkową dynamikę sprzedaży na poziomie 163%, tym samym osiągając bardzo dobry wynik finansowy.
Budowaniu coraz silniejszej pozycji Spółki wśród ubezpieczycieli życiowych sprzyja głównie stały rozwój współpracy z bankami w zakresie ochronnych produktów ubezpieczeniowych, zabezpieczających zobowiązania kredytowe.
Na sukces TU na Życie Ergo Hestia składa się również systematycznie rozbudowywana oferta. Wśród nowości wymienić można pierwszy w Polsce hybrydowy program ubezpieczeniowo-oszczędnościowy Eventus DUO. To unikatowy produkt, który pozwala z jednej strony otrzymywać gwarantowaną kwotę emerytury, a z drugiej znacznie podnieść poziom kapitału, dzięki swobodnemu, zależnemu od możliwości klienta i długoletniemu inwestowaniu w Ubezpieczeniowe Fundusze Kapitałowe.
Dowodem stabilności i efektywności spółki życiowej są nie tylko imponująca dynamika sprzedaży i dobry zysk, ale także najważniejsze w tym roku nagrody przyznane Ergo Hestii przez redakcje m.in. "Rzeczpospolitej" i "Gazety Finansowej".
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń, drugie w Grupie towarzystwo ubezpieczeń majątkowych, dzięki unikatowej strategii dystrybucji osiągnęło ponadrynkową dynamikę oraz zysk netto w wysokości blisko 11 mln zł. MTU, specjalizujące się w ubezpieczeniach samochodu, w ubiegłym roku unowocześniło swój podstawowy pakiet komunikacyjny, zmodernizowało konstrukcję taryfy oraz zwiększyło dostępność produktów dzięki nowym kanałom dystrybucji.