20 stycznia 2012 roku została podpisana umowa sprzedaży TUiR WARTY Grupie Talanx. Komisja Nadzoru Finansowego na zebraniu 22 maja nie wyraziła sprzeciwu co do objęcia udziałów w spółce, a 1 lipca Talanx International AG sfinalizował zakup od belgijskiej grupy KBC.
Wierzymy, że Polska ze względu na przewidywane obiecujące perspektywy wzrostu jest bardzo atrakcyjnym rynkiem - mówi Torsten Leue, Członek Zarządu Talanx AG i Prezes Talanx International AG.
W naszym styczniowym artykule, pt. "Talanx kupił WARTĘ" zastanawialiśmy się, czy WARTA pozostanie WARTĄ, czy może WARTO będzie Talanxowi zmienić brand. Odpowiedzi na to pytanie udzielił Herbert K. Haas, Prezes Talanx AG:
WARTA to marka o długiej tradycji, dlatego zdecydowaliśmy się ją utrzymać. To podejście zgodne z naszą filozofią wielomarkowości.
Prezes Talanx AG dodał, że dzięki temu przejęciu Polska stanie się dla Grupy Talanx drugim głównym rynkiem działalności.
Talanx w Polsce działa już pod dwiema markami: HDI Asekracja TU S.A. i HDI-Gerling Życie TU S.A. 4 czerwca br. Talanx i Meiji Yasuda przejęły także większość udziałów w Grupie Europa. Po zakończeniu obydwu transakcji Talanx będzie drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce.
Strategia Grupy Talanx w Polsce
Podstawową decyzją podjętą przez Zarząd Talanx jest utrzymanie w ubezpieczeniach majątkowych dwóch odrębnych marek: WARTY i HDI, z uwzględnieniem ich specyfiki oraz odrębności sieci sprzedaży obu spółek. Jarosław Parkot, Prezes TUiR WARTA i TUnŻ WARTA podkreśla, że nie jest to eksperyment rynkowy, gdyż istnieje na rynku wiele spółek, które przyjęły taki model biznesowy i odnoszą sukcesy.
Pozorna konkurencja w rzeczywistości może się Grupie Talanx opłacić, gdyż Klienci nieświadomi faktu o jednym właścicielu obu spółek mają możliwość wyboru pomiędzy dwoma ubezpieczycielami wg własnych preferencji i ewentualnych uprzedzeń, finalnie i tak przynosząc pieniądze jednej firmie.
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami 30% udziałów WARTY przejmie japoński partner Grupy Talan - Meiji Yasuda. Co się zmieni w WARCIE? Na tym etapie jeszcze za szybko na prognozy. Szef spółek WARTY cieszy się także ze współpracy z firmą Meiji Yasuda:
To dla nas szansa na pozyskanie unikalnego know-how, bo to pierwszy przypadek wejścia japońskiego ubezpieczyciela, z tak znaczącym udziałem, na polski rynek.
Źródło: Biuro Prasowe WARTA