Strona główna  |  Wiadomości  |  Tylko 16% Polaków zmienia ubezpieczyciela przy zakupie nowej polisy

Tylko 16% Polaków zmienia ubezpieczyciela przy zakupie nowej polisy

Tylko 16% Polaków zmienia ubezpieczyciela przy zakupie nowej polisy

Data aktualizacji: 2014-03-22
Polacy nie są skłonni do zmian, na co wskazują wyniki najnowszego badania zorganizowanego przez Link4. Zaledwie 16% Polaków w ciągu ostatnich kilku lat zmieniło firmę ubezpieczeniową przy zakupie nowej polisy komunikacyjnej. Czy równie niechętnie dokonujemy zmian w przypadku innych produktów i usług?

Zmiana ubezpieczyciela

Zmiana ubezpieczyciela

Aż 84% Polaków pozostaje wiernych dotychczasowemu ubezpieczycielowi przy zakupie nowego ubezpieczenia samochodu. Decyzja o kontynuacji polisy podyktowana jest prawdopodobnie lojalnością wobec marki, dodatkową 5-10% zniżką za kontynuację, a także brakiem czasu na przeprowadzenie rekonesansu wśród innych ofert.

Z naszych danych zebranych w 2011 roku wynika, że kierowcy na kontynuacji polisy niestety tracą. Ci, którzy zdecydowali się na przedłużenie ubezpieczenia samochodu u dotychczasowego ubezpieczyciela stracili średnio 477 zł – tyle mniej zapłaciliby za najtańszą ofertę na rynku. Kierowcy, którzy kontynuowali wyłącznie ubezpieczenie OC, wydali średnio o 271 zł więcej. Polacy wciąż nie skłaniają się ku porównaniom, mimo że różnica między najtańszą a najdroższą ceną spośród ofert kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych dostępnych w naszym kalkulatorze OC AC wynosi aż 260%!

Marcin Niewiadomski, Członek Zarządu w Link4 przyznaje, że respondenci, którzy dokonali zmiany ubezpieczyciela uznali ją bardzo koszystną.

Zmiany dostawców innych produktów i usług

Niewiele, bo tylko 19% badanych zdecydowało się na zmianę operatora sieci komórkowej. Jeszcze mniej, bo zaledwie 10% osób postanowiło w ciągu ostatnich czterech lat zmienić bank, natomiast dostawcy energii nie zmienił prawie nikt, mimo że wolny rynek energii elektrycznej w Polsce istnieje w Polsce od kilku lat. Kierowcy również rzadko decydują się na zmianę marki samochodu – w ciągu ostatnich czterech lat samochód zmieniło zaledwie 20% badanych.

Polacy wierni są również swojej pracy (pracę zmienił co trzeci Polak, średnio 6 i pół roku temu) i partnerowi życiowemu (co siódmy Polak przyznaje się do zmiany partnera życiowego, średnio niemal 10 lat temu). W tym drugim przypadku co dziesiąta osoba, która dokonała zmiany uważa ją za niekorzystną.

Jesteśmy przywiązani także do marki perfum – w ciągu ostatnich 12 miesięcy tylko 35% kobiet zmieniło perfumy, a 26% mężczyzn zdecydowało się na inną wodę kolońską oraz do marki papierosów – w ciągu ostatnich 5 lat tylko 11% palących dokonało zmiany. O wymianie szczoteczki do zębów pamięta większość badanych, ale średnio zmieniają ją go pół roku.

Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadu bezpośredniego w maju 2012 roku przez instytut badawczy IPSOS na reprezentatywnej próbie 975 Polaków w wieku powyżej 18 lat.

Źródło: Biuro Prasowe Link4

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2022-04-16

Barometr Ubea.pl: ceny OC w marcu 2022 r.

Wielu analityków spodziewa się rychłego wzrostu składek OC dla kierowców. Warto sprawdzić, czy taka zmiana miała miejsce już w marcu 2022 roku.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-05-13

Którzy ubezpieczyciele stawiają na komunikacyjne polisy OC i AC?

Ubezpieczenia komunikacyjne (OC i autocasco) mają duże znaczenie dla krajowych ubezpieczycieli. Sprawdziliśmy, które firmy są najbardziej uzależnione od tych polis.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2015-04-07

Ranking najtańszych ubezpieczeń samochodowych - marzec 2015

Analitycy porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl po raz kolejny sprawdzili, które polisy OC dla kierowców są „najtańsze”. Marcowy ranking Ubea.pl, podobnie jak dwa poprzednie zestawienia opiera...

Czytaj więcej
Komentarze
Daniels
2012-06-28 16:07
Opłaca się szukać. Właśnie o to chodzi, że 5% zniżka niewiele daje, a kierowcy rzucają się na nią przy kontynuacji polisy. Ja zmieniłem ubezpieczyciela i za OC wyszło prawie 150 zł taniej niż proponował mi HDI przy kontynuacji. Teraz jestem w Hestii. Za rok pewnie będę szukał dalej.
odpowiedz
ksawery
2012-06-25 11:35
No dobrze. Ale co się bardziej opłaca? Zostać u ubezpieczyciela który da nam zniżkę za kontynuację czy szukać nowego w nadziei że będzie taniej?
odpowiedz