Szkody, które zostały zgłoszone do WARTY dotyczyły przede wszystkim ubezpieczeń mieszkaniowych oraz ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych. Większość to szkody huraganowe, jak zerwanie dachów, czy wypchnięcie ścian szczytowych budynku. Najmniej szkód związanych jest z pożarem powstałym w wyniku uderzenia pioruna.
Na uszkodzonym terenie zerwane są linie telefoniczne i elektryczne. Kontakt z klientami jest utrudniony.
"Aby jak najszybciej dotrzeć do poszkodowanych, pracownicy WARTY są w stałym w kontakcie z Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz sołtysami wsi które najbardziej ucierpiały. Takie rozwiązanie sprawdziło się nam podczas powodzi. W małych społecznościach to właśnie przedstawiciele lokalnych władz doskonale orientują się, którzy z poszkodowanych potrzebują pomocy w pierwszej kolejności" – powiedział Jakub Świniarski, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w TUiR WARTA.
W celu jak najsprawniejszej likwidacji szkód, WARTA delegowała na teren dotknięty szkodami huraganowymi dodatkową liczbę rzeczoznawców, którzy na miejscu dokonywali wyceny szkód. Centrum alarmowe WARTY (0 801 311 311) przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę. Drobne szkody likwidowane są za pomocą uproszczonych procedur. Do wypłacenia odszkodowania w wysokości do 5 tys. złotych wystarczy telefoniczna ugoda.
"W zeszłym tygodniu obserwowaliśmy wzmożony ruch w CENTRUM ALARMOWYM WARTY nie tylko ze względu na szkody spowodowane huraganem. W związku z występującymi silnymi wiatrami i burzami na terenie całej Polski liczba zgłoszonych szkód w ubiegłym tygodniu była dwukrotnie wyższa niż w normalnych warunkach" – dodaje Jakub Świniarski.
Źródło: WARTA