Polski rynek ubezpieczeniowy staje się coraz bardziej konkurencyjny. Nie ochłonęliśmy jeszcze po wejściu Proamy – ubezpieczyciela z francuskim kapitałem, który pojawił się już na ekranach naszych telewizorów i w naszych skrzynkach mailowych, a już w branży głośno o nowym graczu.
Kto tym razem?
Prudential – międzynarodowa grupa finansowa działająca na obszarach Azji, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, obsługująca już ponad 26 milionów klientów w ramach spółek: Prudential UK & Europe, M&G, Prudential Corporation Asia oraz Jacson National Life Insurance Company.
Prudential cieszy się ponad 160-letnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej oferując polisy ubezpieczenia samochodu, domu, zdrowia oraz turystyczne. Ponadto w swojej ofercie posiada ubezpieczenia emerytalne oraz produkty inwestycyjne.
Prudential ponoć już od kilkunastu miesięcy przygotowuje się do wejścia na polski rynek. Pierwotne plany zakładały ekspansję już w czerwcu br., ale z uwagi na odbywające się w naszym kraju Mistrzostwa EURO 2012 i horrendalne stawki zakupu mediów w tym okresie, zapadła decyzja o przesunięciu debiutu na jesień.
Na razie Prudential zatrudnia w Londyńskim oddziale kilkanaście osób (głównie pracowników ING Życie oraz AXA) pracujących nad wejściem firmy na polski rynek. Spółka ma stworzyć nową markę, a sprzedaż opierać się będzie przede wszystkim na modelu agencyjnym.
Deja Vu?
Niewielu z nas to pamięta, ale Prudential był już obecny w naszym kraju przed wojną. Siedziba firmy mieściła się w Warszawie na placu Powstańców Warszawy w 16-piętrowym wieżowcu wybudowanym w latach 1931 – 1933. Budynek był jednym z najwyższych budynków w Europie i do czasu powstania Pałacu Kultury – najwyższym w Polsce.
Czy firma wróci na plac Powstańców Warszawy? Prudential początkowo rozważał stworzenie siedziby w Warszawie, później jednak w Krakowie, jednak póki co prace prowadzone są przez Londyn.