Szefowie największych polskich spółek wyłonili spośród kilkudziesięciu nominacji zwycięzców w trzech kategoriach: etyka, innowacyjność i mentor. Podczas wyboru szczególną uwagę zwracano na pięć aspektów postawy wyróżnianych osób: budowanie wartości, odpowiedzialność, innowacyjność, uczciwość oraz autentyczność.
Ranking "Twarze Biznesu" został w tym roku zorganizowany po raz pierwszy z inicjatywy Dziennika Gazety Prawnej i telewizji TVN CNBS. "Zwycięzcami mogą zostać jedynie menedżerowie, którzy stanowią wzór dla całego środowiska biznesowego. To modelowi przedsiębiorcy lub menedżerowie ustanawiający standardy w biznesie. Ludzie, którzy inspirują, tacy, którym inni chcieliby dorównać" - napisali redaktorzy naczelni Dziennika Gazety Prawnej - Tomasz Wróblewski oraz TVN CNBC - Roman Młodkowski w liście przewodnim plebiscytu.
"Cieszę się, że moi szacowni koledzy docenili mnie w tej szczególnej kategorii. Uważam, że to właśnie od etyki działania zależy w dużym stopniu zaufanie, które jest podstawą funkcjonowania firm w przestrzeni gospodarczej. Jest to szczególnie istotne w branży zaufania społecznego, jaką są ubezpieczenia. Etykę biznesu rozumiem nie tylko jako uczciwe i odpowiedzialne działanie przedsiębiorstwa, ale jako szerszą refleksję nad tym, jak wygląda i jak wyglądać będzie w przyszłości świat, w którym żyjemy. To często my - managerowie firm, na równi z politykami i liderami społecznymi, jesteśmy odpowiedzialni za jego kształtowanie. Ta idea przyświeca wszystkim moim aktywnościom i mam nadzieję, że jest widoczna także w działalności PZU" - skomentował Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA.
To już kolejne wyróżnienie Andrzeja Klesyka w tym roku. W styczniu Prezes PZU został wybrany przez Gazetę Ubezpieczeniową Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2010. W zeszłym roku Andrzej Klesyk został wyróżniony tytułem "Prezes roku 2009", a magazyn Forbes uhonorował go tytułem Gracza Roku 2010. Podczas wręczania nagród organizatorzy podkreślali udział Andrzeja Klesyka w zakończeniu wieloletniego sporu o kontrolę nad PZU, wyjaśnienie sytuacji właścicielskiej spółki, wysoką dochodowość firmy, a także solidne przygotowanie PZU do debiutu giełdowego w maju 2010 i sukces w sprzedaży akcji oraz wprowadzenie w spółce zasad ładu korporacyjnego firmy na miano XXI w.