Strona główna  |  Wiadomości  |  Pełna likwidacja szkód w PZU przez internet

Pełna likwidacja szkód w PZU przez internet

Data aktualizacji: 2013-12-01
Wprowadzony przez PZU system E-szkoda umożliwia pełną likwidację szkody przez internet, od zgłoszenia szkody, przez kompletowanie dokumentów i zdjęć oraz monitoring procesu likwidacji przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, po przegląd elektronicznej teczki szkodowej i uzyskanie wszelkich informacji.

System E-szkoda umożliwia likwidację szkody komunikacyjnej, majątkowej i osobowej z ubezpieczeń PZU S.A. oraz obsługę świadczenia z PZU Życie. Formularz zgłoszenia szkody znajduje się na stronie www.pzu.pl. Wypełniony przez klienta od razu trafia do Systemu Likwidacji Szkód i Świadczeń PZU i natychmiast rozpoczyna proces likwidacji szkody.

Zgłoszenie szkody online "Ta procedura to z jednej strony znaczne przyspieszenie procesu likwidacji szkody, a z drugiej istotne ułatwienie dla klienta. Otrzymuje on dodatkową, obok zgłoszenia telefonicznego lub osobistego, możliwość zainicjowania procesu likwidacji szkody oraz późniejszego jego śledzenia. Wprowadzone narzędzia pokazują kierunek zmian w obszarze likwidacji szkód w PZU. Naszym priorytetem jest maksymalizacja dostępności dla klienta i ograniczenie formalności przy jednoczesnej gwarancji czytelnego i szybkiego procesu likwidacji" - mówi Tomasz Tarkowski, członek Zarządu PZU SA i PZU Życie SA, odpowiedzialny za obszar likwidacji szkód i świadczeń.

Przy wypełnieniu formularza zgłoszenia szkody na stronie PZU klient otrzymuje na swój adres e-mail dane do logowania do indywidualnego konta, na którym może kontrolować proces likwidacji. System umożliwia czytanie i pobieranie dokumentów z elektronicznej teczki szkodowej oraz uzupełnianie niezbędnych w procesie dokumentów drogą elektroniczną.

Z nowego systemu PZU korzysta już ponad 20% poszkodowanych, a stopień wykorzystania internetowego kanału komunikacji ciągle rośnie.

PZU uruchomił także Platformę Komunikacji Szkodowej (PKS), która umożliwia sprawny kontakt między podmiotami uczestniczącymi w procesie likwidacji szkód (PZU i warsztaty) oraz znacząco upraszcza i przyśpiesza przepływ informacji. Wysłanie zlecenia oględzin, informowanie o stanie realizacji zlecenia, wymiana i synchronizacja danych, przesyłanie kalkulacji, dokumentów i zdjęć za pomocą PKS pozwalają na szybszą naprawę pojazdu w warsztacie.

Źródło: Biuro Prasowe PZU

Podobne artykuły
nieruchomosci
Ubezpieczenie nieruchomości
2022-06-21

Ubezpieczenie fotowoltaiki - właściciele domów mają wybór?

Ubezpieczenie fotowoltaiki staje się coraz bardziej popularne. Wyjaśniamy, jak ubezpieczyć fotowoltaikę mogą właściciele domów jednorodzinnych.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-09-13

Czy w Polsce mamy niewielu ubezpieczycieli?

Polska, w stosunku do swojej populacji, cechuje się niezbyt dużą liczbą ubezpieczycieli. Jakie są tego przyczyny? Czy z perspektywy kierowców jest to złe zjawisko?

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-07-16

Czy ubezpieczeniowi giganci tracą rynek OC?

Polski rynek ubezpieczeń komunikacyjnych jest dość mocno skoncentrowany wokół kilku liderów. Sprawdzamy, jak zmienił się rynkowy udział tych firm przez ostatnie lata.

Czytaj więcej
Komentarze