Wśród najcenniejszych marek finansowych w rankingu "Rzeczpospolitej" PZU zajęło drugie miejsce, zostając jednocześnie najcenniejszą marką ubezpieczeniową. Wartość marki PZU wyceniono na 2352,3 mln zł.
Kolejna firma ubezpieczeniowa znalazła się dopiero na 33. miejscu z blisko sześciokrotnie mniejszą wartością niż PZU. Najstarsza w Polsce instytucja finansowa - Powszechny Zakład Ubezpieczeń - została doceniona za siłę swojej marki, prestiż, jakość i świadomość. PZU uplasował się także na drugim miejscu wśród wszystkich badanych w rankingu marek w kategorii "priorytet w świadomości".
"Silna pozycja marki PZU to efekt wielu zmian, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie, budowania zaufania klientów, a także zaangażowania w życie społeczne jako mecenas i sponsor ważnych wydarzeń. Cieszę się, że nasze wysiłki są zauważane i doceniane. Marka PZU ma nadal ogromny potencjał i jestem przekonany, że aktywności jakie planujemy w 2012 roku przyczynią się do jej wzmocnienia i zwiększenia wartości” - powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA.
Ranking "Rzeczpospolitej" został przygotowany na podstawie badań konsumentów, przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika Rzeczpospolita, firmę doradczą Acropolis Advisory i firmę badawczą AC Nielsen. Ocenie poddano 330 marek o łącznej wartości 57 mld zł.
Źródło: Biuro Prasowe PZU