Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Proama
  • PZU
  • Warta
  • You Can Drive

Nowy system informatyczny PZU, czyli strategii 2.0 ciąg dalszy

Ostatnia aktualizacja: 2013-09-29

Siedemnastoletni system informatyczny PZU osiągnął szczyt swoich możliwości. Nowy pozwoli agentom i pracownikom ubezpieczyciela na łatwe zmiany i dodawanie produktów, będzie wspierał wielokanałowość w kontaktach PZU z klientami oraz automatyzował wiele procesów. Dostawca nowego systemu już został wybrany.

Oblicz ubezpieczenie

Oblicz moje OC/AC

Nowy system informatyczny PZU

Nowy system informatyczny to kolejny etap wdrażania strategii 2.0 mocno ukierunkowanej na zaspokajanie potrzeb klientów, uproszczenie procedur oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Wady starego systemu informatycznego PZU:

  • wiek: 17 lat,
  • mija się ze strategią ambicji PZU i konkurencyjnego rynku finansowo-ubezpieczeniowego,
  • uniemożliwia szybką reakcję na zmiany na rynku,
  • utrudnia efektywne zarządzanie relacjami z klientem,
  • utrudnia upraszczanie procesów i zmiany w produktach.

Zmiany w obszarze IT PZU

Na etapie zmian PZU jest już od kilku lat. W międzyczasie udało się przeobrazić system likwidacji szkód, który uprościł i przyspieszył procesy, a także dał klientowi możliwość śledzenia statusu sprawy przez internet. Nowoczesne systemy obsługują też procesy back-office'owe (elektroniczny obieg dokumentów i procesy gospodarki własnej). Wprowadzony został także system obsługujący współpracę z agentami w części życiowej Grupy.

Teraz czas na nowy system produktowy.

Planowane wdrożenie to jedna z największych takich inicjatyw na naszym rynku w ostatnich latach. Żeby skutecznie konkurować, PZU musi przejść transformację biznesowo-technologiczną. Inwestycja w technologie wykorzystujące nowoczesne rozwiązania informatyczne to inwestycja w budowanie relacji z klientami, nowe, elastyczne produkty i wysokiej jakości usługi. Nowy system wesprze konkurencyjność PZU poprzez zwiększenie elastyczności i wyższą jakość danych o kliencie – powiedział Przemysław Henschke, członek Zarządu PZU Życie, odpowiedzialny za IT w Grupie PZU.

Funkcje nowego systemu informatycznego PZU:

  • narzędzie online dla agenta i pracownika PZU,
  • pozwoli na łatwe zmiany i dodawanie produktów,
  • będzie wspierał wielokanałowość w kontaktach z klientem,
  • automatyzacja procesów,
  • integracja z systemem likwidacji szkód, hurtownią danych, systemem gospodarki własnej i systemem obiegu dokumentów.

Dostawcą nowego systemu informatycznego jest firma Guidewire Inc. - światowy, wyspecjalizowany dostawca rozwiązań informatycznych dla ubezpieczycieli majątkowych.

Tagi:

Komentarze