Strona główna  |  Wiadomości  |  Nowy system informatyczny PZU, czyli strategii 2.0 ciąg dalszy

Nowy system informatyczny PZU, czyli strategii 2.0 ciąg dalszy

Nowy system informatyczny PZU, czyli strategii 2.0 ciąg dalszy

Data aktualizacji: 2013-09-29
Siedemnastoletni system informatyczny PZU osiągnął szczyt swoich możliwości. Nowy pozwoli agentom i pracownikom ubezpieczyciela na łatwe zmiany i dodawanie produktów, będzie wspierał wielokanałowość w kontaktach PZU z klientami oraz automatyzował wiele procesów. Dostawca nowego systemu już został wybrany.

Nowy system informatyczny PZU

Nowy system informatyczny to kolejny etap wdrażania strategii 2.0 mocno ukierunkowanej na zaspokajanie potrzeb klientów, uproszczenie procedur oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Wady starego systemu informatycznego PZU:

  • wiek: 17 lat,
  • mija się ze strategią ambicji PZU i konkurencyjnego rynku finansowo-ubezpieczeniowego,
  • uniemożliwia szybką reakcję na zmiany na rynku,
  • utrudnia efektywne zarządzanie relacjami z klientem,
  • utrudnia upraszczanie procesów i zmiany w produktach.

Zmiany w obszarze IT PZU

Na etapie zmian PZU jest już od kilku lat. W międzyczasie udało się przeobrazić system likwidacji szkód, który uprościł i przyspieszył procesy, a także dał klientowi możliwość śledzenia statusu sprawy przez internet. Nowoczesne systemy obsługują też procesy back-office'owe (elektroniczny obieg dokumentów i procesy gospodarki własnej). Wprowadzony został także system obsługujący współpracę z agentami w części życiowej Grupy.

Teraz czas na nowy system produktowy.

Planowane wdrożenie to jedna z największych takich inicjatyw na naszym rynku w ostatnich latach. Żeby skutecznie konkurować, PZU musi przejść transformację biznesowo-technologiczną. Inwestycja w technologie wykorzystujące nowoczesne rozwiązania informatyczne to inwestycja w budowanie relacji z klientami, nowe, elastyczne produkty i wysokiej jakości usługi. Nowy system wesprze konkurencyjność PZU poprzez zwiększenie elastyczności i wyższą jakość danych o kliencie – powiedział Przemysław Henschke, członek Zarządu PZU Życie, odpowiedzialny za IT w Grupie PZU.

Funkcje nowego systemu informatycznego PZU:

  • narzędzie online dla agenta i pracownika PZU,
  • pozwoli na łatwe zmiany i dodawanie produktów,
  • będzie wspierał wielokanałowość w kontaktach z klientem,
  • automatyzacja procesów,
  • integracja z systemem likwidacji szkód, hurtownią danych, systemem gospodarki własnej i systemem obiegu dokumentów.

Dostawcą nowego systemu informatycznego jest firma Guidewire Inc. - światowy, wyspecjalizowany dostawca rozwiązań informatycznych dla ubezpieczycieli majątkowych.

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2022-03-07

Darmowe OC - kto może na nie liczyć?

Niedawno pojawiły się informacje, że zakłady ubezpieczeniowe proponują bezpłatne ubezpieczenia graniczne dla Ukraińców. Wyjaśniamy na czym polega taka pomoc.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-09-13

Czy w Polsce mamy niewielu ubezpieczycieli?

Polska, w stosunku do swojej populacji, cechuje się niezbyt dużą liczbą ubezpieczycieli. Jakie są tego przyczyny? Czy z perspektywy kierowców jest to złe zjawisko?

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-07-16

Czy ubezpieczeniowi giganci tracą rynek OC?

Polski rynek ubezpieczeń komunikacyjnych jest dość mocno skoncentrowany wokół kilku liderów. Sprawdzamy, jak zmienił się rynkowy udział tych firm przez ostatnie lata.

Czytaj więcej
Komentarze