Kontakt
  • Link4
  • AXA Ubezpieczenia
  • Aviva
  • Liberty Ubezpieczenia
  • Proama
  • PZU
  • Warta

Klienci najmniej skarżą się na Ergo Hestię i PZU

Ostatnia aktualizacja: 2014-03-26

Z raportu Rzecznika Ubezpieczonych dotyczącego skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych wynika, że klienci najmniej skarżyli się na Ergo Hestię i PZU. Dwaj najwięksi ubezpieczyciele na polskim rynku odnotowali niemal identyczny współczynnik skarg.

Oblicz ubezpieczenie

SAMOCHÓD DOM TURYSTYCZNE ŻYCIE

Skargi do Rzecznika Ubezpieczonych

W 2012 roku do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło 14356 skarg, w tym 1957 z ubezpieczeń na życie i aż 12360 z ubezpieczeń osobowych oraz majątkowych. Skarg wyłącznie z ubezpieczeń komunikacyjnych było aż 7735, co oznacza że największe zatarczki z ubezpieczycielami mają kierowcy.

Raport Rzecznika Ubezpieczonych wskazuje na konkretną liczbę skarg dla poszczególnych ubezpieczycieli. Na pierwszy rzut oka największą liczbę skarg zgromadził PZU S.A., TUiR WARTA S.A. i STU Ergo Hestia S.A. Przy ocenie należy jednak brać pod uwagę udział zakładu ubezpieczeń w rynku. Do tego celu używa się współczynnika skarg, który jest wskaźnikiem definiowanym jako procent ogólnej liczby skarg na poszczególne firmy ubezpieczeniowe w stosunku do udziału w rynku. Im mniejszy udział skarg i większy udział w rynku, tym niższa wartość współczynnika.

Analiza wykazała, że w 2011 roku najlepszym współczynnikiem skarg mogą pochwalić się Ergo Hestia i PZU. Współczynnik wyszedł niemal identyczny (Ergo Hestia: 0,742, PZU: 0,743), co plasuje firmy ex equo na pierwszym miejscu wśród największych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce.

Ergo Hestia w przesłanym materiale prasowym tłumaczy, że to zasługa inwestycji w system likwidacji szkód. Sopocka Hestia dba również o niezadowolonych klientów, którzy obsługiwani są przez specjalne Biuro Zapytań i Reklamacji.

"W Ergo Hestii nie ograniczamy się do odpowiedzi na skargi. Sami szukamy klientów, którzy mogą mieć wątpliwości, i pomagamy im" – mówi Agnieszka Zych, Dyrektor Biura Zapytań i Reklamacji Ergo Hestii.

Ubezpieczyciel twierdzi, że Eksperci Biura Reklamacji monitorują także fora internetowe i rozwiązują problemy niezadowolonych internautów. Ze swojej strony zapraszamy Ekspertów Ergo Hestia do aktywności również na naszym forum, gdzie w wątku Opinie o Ergo Hestia obok pozytywnych komentarzy, pojawiają się również niepochlebne. My często nie potrafimy rozwiązać wszystkich problemów, zwłaszcza jeżeli dotyczą procesu likwidacji szkody.

Pierwsza dziesiątka zakładów ubezpieczeniowych działu II (ubezpieczeń osobowych i majątkowych), mających największy udział w rynku, z najlepszym współczynnikiem skarg (stosunek procentu ogólnej liczby skarg do udziału w rynku) wygląda następująco:

  1. STU Ergo Hestia S.A. (0,742) i PZU S.A. (0,743).
  2. TUiR Allianz Polska S.A. (0,882)
  3. TU Compensa S.A. Vienna Insurance Group (0,953).
  4. TU INTERRISK S.A. Vienna Insurance Group (1,021).
  5. HDI Asekuracja TU S.A. (1,050).
  6. TUiR WARTA S.A. (1,123).
  7. UNIQA TU S.A. (1,151).
  8. Generali TU S.A. (1,530).
  9. MTU Moje TU S.A. (1,784).
Tagi:

Komentarze

2012-04-01 19:57

oborowy

Powinien byc ustalony jakiś wskaźnik Uzasadnonych skarg po których Firmie Ubezpieczeniowej powinna być odbierane prawo do dalszej działalnośći Ubezpieczeniowej.

2012-05-25 14:30

Piotrek

Odradzam wszystkim tą firmę. Kupiłem używany samochód ubezpieczony w tej firmie, wypowiedziałem umowę i po prawie 4 latach przychodzi do mnie pismo z sądu, że mam niezapłaconą składkę. Niestety potwierdzenia wypowiedzenia zgodnie z przepisami po 3 latch się pozbyłem. Jak sie okazało firma ERGO HESTIA robiła wszystko żebym nie mógł udowodnić im złożenia wypowiedzenia i pisma do mnie kierowała na zły adres (w umowie oczywiści adres był prawidłowy). Dziwnym trafem po odwołaniu się w sądzie ERGO HESTIA już prawidłowy adres wpisywała. Uważam, że specjalnie zmieniają adres w celu braku możliwości obrony przez osobę składającą wypowiedzenie.