Centrum operacji pracowniczych w Pile będzie odpowiedzialne m.in. za obsługę procesów kadrowych oraz płacowych, obsługę programów emerytalnych, sprawozdawczość kadrowo-płacową oraz prowadzenie spraw z zakresu opieki medycznej i innych świadczeń socjalnych.
Dodatkowo COP PZU zajmie się zarządzaniem i administrowaniem zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, prowadzeniem i ewidencją czasu pracy, a także monitoringiem i podziałem funduszy premiowych.
"W PZU SA i PZU Życie pracuje obecnie ponad 12 tysięcy pracowników. To niezmiernie ważne, aby kluczowe sprawy pracownicze z obszaru tzw. „twardego HR” oraz obszaru płacowego były zarządzane w jednym miejscu. COP w Pile zapewni nowoczesną obsługę pracowników gwarantującą nie tylko terminowość i rzetelność rozliczeń płacowych oraz zgodność z przepisami prawa, ale pozwoli także na efektywniejsze kosztowo zarządzanie tym procesem." – mówi Anna Oszczepalińska, Dyrektor Centrum Rozliczeń Płacowych.
Centralizacja obsługi spraw pracowniczych jest jednym z elementów procesu zmian organizacyjnych w PZU, która ma na celu usprawnienie i zwiększenie efektywności kosztowej procesów backoffice'owych w firmie.