MTU reklamacje
2014-02-26 12:14
Drodzy Forumowicze,
widzę, że "podwójne ubezpieczenie" pojazdu jest bardzo częstym tematem na forum. Postaram się Wam przybliżyć główne przyczyny problemu. Otóż, obowiązkiem zbywcy pojazdu jest przekazać nabywcy informacje o aktualnym na dzień sprzedaży obowiązkowym ubezpieczeniu OC. Z doświadczenia wiem, że w przypadku wielokrotnej sprzedaży pojazdu w krótkim czasie (do 1 roku), kolejny właściciel często zawiera nową umowę, nie wypowiadając poprzedniej. Tak dochodzi do "zagubienia" danych o polisie pierwotnej, pojawia się równocześnie kilka umów ubezpieczenia na ten sam pojazd. Ustawowo, Zakład ubezpieczeń ma prawo dochodzić składki ubezpieczeniowej od kolejnych właścicieli (odpowiednio do okresu, w którym byli posiadaczami pojazdu) niezależnie od niedopełnienia obowiązków przez zbywcę pojazdu (brak wypowiedzenia umowy, zawarcie innej i przekazanie jej kolejnemu właścicielowi bez informacji o poprzedniej umowie). Dlatego też nie ignorujcie nigdy pisma informującego o wystawieniu polisy - brak wiedzy o poprzednim ubezpieczeniu nie zwalnia z przestrzegania zasad narzuconych ustawowo. Nie czekajcie, aż otrzymacie wezwanie z kancelarii prawnej, od razu zwróćcie się do MTU, wysyłając wyjaśnienia na adres SKARGI@MTU.PL. Pracownicy Biura Reklamacji na pewno rzetelnie wyjaśnią sprawę. Pozdrawiam, Justyna Szymańska (Biuro Reklamacji, MTU).
Odpowiedz