Trzy największe spółki Grupy Ergo Hestia: STU Ergo Hestia, Ergo Hestia Życie i MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeniowe odnotowały w I półroczu dodatnie wyniki finansowe. Dynamika sprzedaży w przypadku ubezpieczeń majątkowych sięgnęła aż 119% (STU Ergo Hestia) i 123% (MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeniowe), w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010.
W sumie w I półroczu 2011 r. spółki majątkowe Grupy Ergo Hestia zebrały 1,69 mld zł składki przypisanej brutto. Razem z towarzystwem STU na Życie Ergo Hestia, wartość składki przypisanej brutto przekroczyła 2,1 mld zł.
W części majątkowej spółki Grupy Ergo Hestia zebrały o 280 mln zł składki więcej, niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W części życiowej składka przypisana brutto była o 26 mln zł wyższa.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, które oferuje ubezpieczenia majątkowe, w pierwszej połowie 2011 roku zebrało 1 mld 381 mln zł składki przypisanej brutto – czyli o ponad 19% więcej, niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Zysk netto firmy wyniósł w pierwszym półroczu 2011 r. 48,57 mln zł, a wynik techniczny w tym okresie sięgnął 8,78 mln zł.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA zebrało 412,9 mln zł składki przypisanej brutto. Jej wartość w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami roku 2010 wzrosła o 6%. Zysk netto spółki wyniósł 18,1 mln zł, a wynik techniczny zamknął się na poziomie 22,49 mln zł.
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA - drugie w Grupie towarzystwo zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi - zebrało 311,4 mln zł składki przypisanej brutto. To o 23 proc. więcej, niż w tym samym okresie 2010 r. Zysk netto MTU za I półrocze tego roku wyniósł 14,78 mln zł, a wynik techniczny sięgnął 5,8 mln zł.
Po wymagającym dla ubezpieczycieli roku 2010, w pierwszej połowie 2011 r. STU Ergo Hestia wykorzystała szansę na rozwój dzięki konsekwentnej strategii. Firma poprawiła rentowność portfela, podejmując w zeszłym roku radykalne decyzje w obszarze klientów flotowych i segmencie dealerskim. Zmieniła warunki szczególnie nierentownych umów, dokonała też korekty taryf.
Dobry wynik pomogło zbudować także pozyskanie nowych, znaczących klientów korporacyjnych oraz wdrożenie programu zachęt, który wpierał sprzedaż w sieci agentów – w obszarze produktów dla klientów indywidualnych, a także ciągłyproces poprawiania jakości obsługi klienta.
Ergo Hestia, jako lider procesu likwidacji szkód na polskim rynku, stale go usprawnia. Już wcześniej proces szacowania szkody i wypłaty odszkodowania przez spółki Ergo Hestii był uznawany w niezależnych badaniach za najlepiej prowadzony na rynku – co potwierdzały niezależne badania, np. TNS Pentor.
Jak z nich wynikało, aż 77 proc. klientów Ergo Hestii, którzy mają polisę komunikacyjną AC, jest bardzo zadowolonych bądź zadowolonych z tego, jak szybko została zlikwidowana ich szkoda – to najlepszy wynik wśród towarzystw ubezpieczeniowych. Również ośmiu na dziesięciu klientów Ergo Hestii jest bardzo zadowolonych lub zadowolonych z wysokości odszkodowania AC – dostaje tyle pieniędzy, na ile liczyło.
Źródło: Grupa Ergo Hestia