Strona główna  |  Wiadomości  |  Niebieskie serduszka dla kierowców, czyli jak bliscy mogą wpłynąć na wariatów drogowych

Niebieskie serduszka dla kierowców, czyli jak bliscy mogą wpłynąć na wariatów drogowych

Data aktualizacji: 2015-02-25
Według badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji PZU największy wpływ na zmianę zachowań kierowców mają rodzina i bliscy. To dzięki ich prośbom udaje się namówić kierowców do bezpieczniejszej jazdy i ściągnięcia nogi z pedału gazu. PZU postanowiło wykorzystać ten fakt i ruszyło z kampanią społeczną „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”.

Kiedy na polskich ulicach pojawiły się billboardy z tajemniczym niebieskim serduszkiem i napisem „Kochasz?”, wiadomym było, że szykuje się jakaś większa akcja promocyjna. Mało kto jednak podejrzewał, że za całym zamieszaniem stoi PZU, a kampania teaserowa miała przygotować społeczeństwo – przede wszystkim zaś kierowców i ich rodziny – do nowej akcji społecznej „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”.

Pozytywny wpływ tych, których kochamy

Miłość Najnowsza kampania społeczna PZU opiera się na przekonaniu, ze na zachowanie kierowców na drodze największy wpływ mają bliscy. To dla nich warto zapinać pasy, czy zdjąć nogę z pedału gazu. Przekonanie to jest poparte solidnymi badaniami. Na zlecenie Fundacji PZU firma TNS Polska przygotowała raport, wedle którego:

  • 44% kierowców przyznaje, że uwagi pasażerów przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy
  • blisko 50% kierowców zmienia swoje zachowanie za kierownicą pod wpływem uwag bliskich
  • 3/4 kierowców jeździ ostrożnej z dzieckiem w samochodzie

Wedle autorów kampanii, miłość bliskich oraz ich troska o zdrowie i bezpieczeństwo kierowców mogą mieć największy wpływ na zmianę zachowań za kierownicą i warto to wykorzystać.

Ponad 2 mln serduszek dla kierowców

W ramach kampanii Fundacja PZU przygotowała 2 miliony niebieskich serduszek, które zawieszona na lusterku mają przypominać kierowcom, że gdzieś tam w domu czekają na nich bliscy i z tego też powodu powinni jechać ostrożnie. Serduszka opatrzone są napisami w stylu:

  • Mamo, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie!
  • Sama kredytu nie spłacę. Kocham, jedź ostrożnie!
  • Chcę cię dziś całować. Kocham, jedź ostrożnie!
  • W niebie pierogów nie ma. Kocham, jedź ostrożnie!

Są też specjalne serduszka z wolną przestrzenią na własny tekst, który możemy wpisać dla swojego kierowcy.

Zobacz filmik promujący akcję "Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym"

Kampania prowadzona jest na bilboardach i w wielu miejscach, gdzie często przejeżdżają kierowcy. Ponadto na potrzeby akcji stworzono spoty reklamowe, której twarzą jest Marcin Dorociński, a także profile w mediach społecznościowych i dedykowaną stronę internetową.

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2023-06-29

Sztuczna inteligencja zmienia polisy dla kierowców

Sztuczna inteligencja ma duże możliwości rozwoju również w branży ubezpieczeniowej. Chodzi między innymi o ubezpieczenia komunikacyjne.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2023-06-28

Ubezpieczyciele już nie zarabiają na OC

Pierwszy kwartał 2023 r. zakończył się nietypową sytuacją, czyli praktycznie zerowym zyskiem ze sprzedaży OC. Jeśli ubezpieczyciele nie zwiększą składek, to poniosą straty.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2023-03-31

Średnia szkoda z OC: znów padł rekord

Już wcześniej można było sądzić, że mocno wzrosła średnia wartość szkody z OC. Analizujemy skalę tego wzrostu w 2022 roku i przedstawiamy pewne prognozy.

Czytaj więcej
Komentarze
Ubea.pl
2017-01-16 10:47
IP: 81.190.x.x
Niebieskie serduszka były rozdawane w oddziałach PZU. Nie wiemy jednak, czy jeszcze można je dostać.
odpowiedz
ILONA
2017-01-15 11:16
IP: 5.172.x.x
tez bym chciała serduszko z hasłem "chce Cie dziś całować.." wie ktoś gdzie mogę ją dostać?
odpowiedz
Paula
2015-08-30 13:28
IP: 217.99.x.x
Gdzie można dostać takie serduszko?
odpowiedz