Po telefonicznym zgłoszeniu szkody przez klienta, otrzymuje on dostęp do systemu, w którym może sprawdzać na jakim etapie jest przebieg likwidacji szkody. Nowa platforma on-line pozwala nie tylko na dostęp do informacji na temat wymaganych dokumentów. Daje również możliwość przesłania ich do osoby odpowiedzialnej za obsługę administracyjną oraz pozwala na weryfikację czy dostarczone dokumenty są poprawne. Platforma dopuszcza stały kontakt z likwidatorem oraz monitorowanie wszystkich działań zmierzających do ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia AC. Dzięki aplikacji Liberty Direct każdy klient może dowiedzieć się, kiedy zostały zlecone oględziny samochodu oraz czy zapadła decyzja w sprawie wypłaty odszkodowania. Nowy system umożliwia śledzenie likwidacji wszystkich szkód zgłoszonych po 9 sierpnia.
„Kluczowym założeniem Liberty Direct jest oferowanie ubezpieczeń w dobrej cenie oraz najwyższej jakości obsługi Klienta, zwłaszcza w obszarze likwidacji szkód. Przykładamy szczególną wagę do tego, by okres oczekiwania na decyzję o wypłacie odszkodowania był w naszej firmie jak najkrótszy. Dodatkowo, dzięki nowej aplikacji proces likwidacji będzie bardziej czytelny - Klienci będą mogli uzyskać informację na temat statusu swojej szkody przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Jestem przekonany, że wiele osób doceni nową funkcjonalność i będzie z niej korzystać” - komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.
Ubezpieczyciel jest świadomy przyszłości Internetu i stara się go optymalnie wykorzystać. Klienci Liberty Direct, poza monitorowaniem procesu likwidacji szkód, na stronie internetowej mają jeszcze dostęp do innych aplikacji. Mogą na przykład zgłaszać sprzedaż lub kupno samochodu przez internet, jak również odnowić polisę.