Dzień dobry, ubezpieczyciel ma 30 dni od momentu zgłoszenia szkody na wypłatę odszkodowania lub poinformowanie o opóźnieniu, jeśli w tym terminie nie było możliwe wyjaśnienie wszystkich okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela. Jeżeli po 30 dniach od zgłoszenia szkody, ubezpieczyciel nie skontaktuje się w żaden sposób z Panią, może Pani: wystosować wezwanie do zapłaty powiększone o odsetki ustawowe, złożyć skargę do Rzecznika Finansowego lub skierować roszczenie do sądu. Jeszcze w kwestii auta zastępczego: jeśli szkoda jest naprawiana z OC, to może Pani wynająć na czas naprawy auto zastępcze na własną rękę i następnie okazać ubezpieczycielowi dokumenty potwierdzające poniesione koszty. W tym artykule wyjaśniamy, jak to zrobić, by nie mieć później problemów ze zwrotem kosztów: https://ubea.pl/Auto-zastepcze-z-OC-sprawcy-dla-kogo-Na-jak-dlugo-Na-co-uwazac%2Cartykul%2C1789/