Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych (art. 28) mówi następująco: "1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2.
1a. W razie zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1, zakład ubezpieczeń jest obowiązany potwierdzić zawarcie umowy dokumentem ubezpieczenia w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
1b. Nie później niż 14 dni przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do wysłania ubezpieczającemu informacji o ubezpieczeniu na kolejny okres ubezpieczenia." W tej sytuacji z jednej strony Pan nie dopełnił obowiązku (nie wysłał wypowiedzenia OC), z drugiej towarzystwo nie wypełniło swoich zobowiązań. Na pewno należałoby więc zacząć od wypowiedzenia tego automatycznie przedłużonego OC (tu sprawdzi Pan, pod jaki adres należy przesłać rezygnację: https://ubea.pl/wypowiedzenie-oc/), dzięki czemu nie będą się naliczać kolejne dni korzystania z OC (oczywiście pod warunkiem, że ma Pan drugie OC zawarte w innej firmie). Następnie można napisać reklamację do ubezpieczyciela, w której powoła się Pan właśnie na niewypełnienie obowiązków przez ubezpieczyciela. Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, można jeszcze poprosić o darmową pomoc Rzecznika Finansowego.