Dzień dobry,
Mój tata był ubezpieczony w PZU, w dniu 04.11.2020 złożył wypowiedzenie , jednocześnie od 14.10.2020 podpisał deklaracje w Warcie. W dniu 29.03.2021 zmarł. Ja jestem osobą uposażoną wiec złożyłam wniosek o odszkodowanie do Warty zgodnie z wymogami (akt zgony, oświadczenia o stanie zdrowia, przychodni zdrowia w której się leczył, polisy PZU itd).
TU Warta zażądało poprawnie uzupełnione (przez POPRZEDNIEGO UBEZPIECZAJĄCEGO ! ) i zatwierdzone podpisem zaświadczenie o poprzednim ubezpieczeniu!
W związku z tym wystąpiłam do PZU o uzupełnienie w/w zaświadczenia, niestety otrzymałam odmowę cytuje:
"dane, o które Pani wnioskuje są ściśle powiązane z umową ubezpieczenia i podlegają ochronie, jako tajemnica ubezpieczeniowa. Zgodnie z art.35 ust.z dn. 11 wrzesnia 2015r., możemy udzielić informacji o posiadanych ubezpieczeniach tylko osobom i podmiotom w skazanym w w/w ustawie ( w tym przypadku mojemu nieżyjącemu tacie !) Informacje o umowie ubezpieczenia mogą zostać udostępnione osobie uposażonej, gdy nabywa prawa do wypłaty w momencie czynnego ubezpieczenia i w przypadku śmierci ubezpieczonego".
W/w pismo wysłałam do WARTY , która odmówiła odpowiedzialności i wypłaty świadczenia uzasadniając po krótce, że nie dostarczyłam dokumentów (certyfikatu ubezpieczenia dot.zakresu ochrony w ramach polisy PZU. Ponowiłam prośbe do PZU o wystawienie certyfikatu ubezpieczenia opisując całą sytuacje, ale niestety PZU ponownie odmówiło wystawienia certyfikatu. Jak należy odwołać się od tej decyzji w Warcie ?? skoro oni twierdzą, że odszkodowanie się należy pod warunkiem złożenia odpowiednich dokumentów....koło zamknięte !!!???