Zgłoszenie szkody w HDI

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-30

Szybkie zgłoszenie szkody zwiększa szanse na sprawną wypłatę odszkodowania przez ubezpieczyciela. Sprawdź, jak wygląda proces likwidacji szkody w HDI.
Oblicz moje OC/AC

Jak zgłosić szkodę w HDI?

HDI udostępnia różnorodne sposoby zgłaszania szkody. Możesz to zrobić:

+48 22 449 99 99 lub
+48 801 801 181

Telefoniczne zgłoszenie szkody jest możliwe 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

Aby zgłosić szkodę, wyślij SMS o treści SZKODA na numer +48 661 001 581. Przedstawiciel HDI oddzwoni do Ciebie.

Sprawdź, jak skontaktować się z HDI w innych sprawach

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w HDI

Uszkodzenie lub zniszczenie samochodu należy zgłosić niezwłocznie do HDI, nie później niż w ciągu 7 dni od powstania szkody.

Jeżeli Twoje auto zostanie skradzione, zawiadom o tym niezwłocznie policję (nie później niż w ciągu 12 godzin od dowiedzenia się o kradzieży). Ubezpieczyciela zawiadom najpóźniej w ciągu następnego dnia roboczego.

Sprawdź, jak wygląda proces likwidacji szkody z AC w HDI

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia domu w HDI

Jeżeli dojdzie do szkody w Twoim mieszkaniu, zawiadom:

Ubezpieczyciela powinno się poinformować niezwłocznie o szkodzie. Maksymalny czas to 7 dni od zaistnienia szkody lub dowiedzenia się o niej.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu domu i mieszkania w HDI

Proces likwidacji szkody w HDI

Kiedy zgłosisz szkodę, ubezpieczyciel przystąpi do jej likwidacji. Dzięki internetowemu systemowi możesz w dowolnym momencie dosłać online dokumenty, których ubezpieczyciel potrzebuje do oceny dokładnego rozmiaru szkody.

Sprawdź, czy HDI udostępnia kalkulator ubezpieczenia OC

Wypłata odszkodowania w HDI

Standardowo HDI ma 30 dni od zgłoszenia szkody na podjęcie decyzji o wysokości odszkodowania. Dlatego właśnie warto jak najszybciej poinformować ubezpieczyciela o zdarzeniu.

Jeżeli jednak okoliczności uniemożliwią ustalenie wysokości odszkodowania w ciągu 30 dni, ubezpieczyciel wypłaci świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe.

Ubezpieczyciel od razu jednak powinien wypłacić bezsporną część odszkodowania.

Sprawdź, jak zgłosić sprzedaż samochodu w HDI

Jak złożyć reklamację w HDI?

Pierwsza propozycja odszkodowania jest niestety przez ubezpieczyciela bardzo często zaniżana. Dlatego zawsze uważnie sprawdź otrzymaną wycenę i jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, złóż reklamację.

Jak złożyć odwołanie od decyzji HDI? Możesz to zrobić:

Sprawdź, jak wypowiedzieć OC w HDI

Ile czasu ma HDI na rozpatrzenie reklamacji?

HDI powinno wysłać odpowiedź na reklamację w ciągu 30 dni od wpłynięcia jej do ubezpieczyciela. Jednak w szczególnie skomplikowanych przypadkach termin ten może zostać przedłużony do 60 dni.

Odrzucenie reklamacji przez ubezpieczyciela nie oznacza jednak, że nie masz już szans na większe odszkodowanie.

Dostępne są następujące możliwości:

Za interwencję Rzecznika Finansowego nic nie zapłacisz, więc warto zacząć właśnie od tej opcji.

Sprawdź, jakie ubezpieczenia ma w swojej ofercie HDI

Tagi: