Jeżeli chcesz, by proces likwidacji szkody przebiegł sprawnie, zgłoś zdarzenie do ubezpieczyciela tak szybko, jak jest to możliwe. Zebranie potrzebnych dokumentów będzie wtedy o wiele łatwiejsze. Sprawdzamy, jak najlepiej zgłosić szkodę w InterRisk.
Proces likwidacji szkody InterRisk
Jeśli dojdzie do jakiejkolwiek szkody, w miarę możliwości zmniejsz jej rozmiary i zgłoś zdarzenie do ubezpieczyciela. Dostarcz także wszystkie potrzebne dokumenty. Na ich podstawie InterRisk oceni szkodę i wyliczy odszkodowanie.
Pamiętaj, by nie akceptować bez zastanowienia pierwszej wyceny. Ubezpieczyciele nadal niestety często ją zaniżają. Przyjrzyj się więc dokładnie wyliczeniu i nie wahaj się złożyć reklamacji, jeśli zauważysz jakieś niezgodności.
Zobacz, jak sprawdzić cenę OC/AC w InterRisk
Zgłoszenie szkody InterRisk
Jeśli masz ubezpieczenie w InterRisk lub sprawca wypadku, w którym zostałeś poszkodowany, ma polisę w tym towarzystwie, możesz zgłosić szkodę:
telefonicznie: (22) 212 20 12
mailem: szkody@interrisk.pl
Sprawdź, jak skontaktować się z InterRisk, by zmienić dane na polisie
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w InterRisk
Jeśli Twoje auto zostanie uszkodzone, postaraj się nie zmieniać nic w uszkodzonym pojeździe do czasu przeprowadzenia oględzin przez InterRisk (chyba że dana zmiana jest niezbędna ze względów bezpieczeństwa).
W przypadku ubezpieczenia AC na powiadomienie InterRisk o zdarzeniu masz zazwyczaj 7 dni (o ile szkoda miała miejsce w Polsce). W przypadku kradzieży są to już jednak tylko 3 dni. Aby zwiększyć szanse na otrzymanie pełnego odszkodowania, okaż ubezpieczycielowi wszelkie posiadane dowody dotyczące wypadku i poniesionych kosztów.
Jeżeli do zdarzenia doszło za granicą, ubezpieczyciela trzeba powiadomić nie później niż w ciągu 7 dni od powrotu do kraju. Jeśli natomiast pomoc towarzystwa jest potrzebna już za granicą, powiadom ubezpieczyciela w ciągu 7 dni od powstania szkody.
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego InterRisk
Jeśli przydarzy Ci się wypadek za granicą, skontaktuj się niezwłocznie z Centrum Assistance InterRisk i opisz, jakiej pomocy potrzebujesz. Jeśli nie ma możliwości skontaktowania się od razu z InterRisk, zgłoś się do lekarza i stosuj się dokładnie do jego zaleceń. Ubezpieczyciela o zdarzeniu poinformuj najpóźniej w ciągu 14 dni od daty powrotu do Polski / kraju zamieszkania, o ile Twój stan zdrowia na to pozwala.
Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu turystycznym w InterRisk
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania InterRisk
W przypadku wystąpienia szkody, powiadom, jeśli jest taka potrzeba, odpowiednie służby (straż pożarną, policję itd.). Ubezpieczyciela należy poinformować tak szybko jak to możliwe, nie później jednak niż w ciągu 7 dni.
Postaraj się nie zmieniać nic w miejscu ubezpieczenia przed przeprowadzeniem oględzin przez przedstawiciela InterRisk, chyba że dana naprawa jest niezbędna ze względów bezpieczeństwa. Zapis ten nie obowiązuje, jeśli InterRisk nie rozpoczął likwidacji szkody w ciągu 5 dni roboczych od powiadomienia go o zdarzeniu.
Dowiedz się więcej o warunkach ubezpieczenia mieszkania w InterRisk
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie InterRisk
W przypadku śmierci ubezpieczonego osoba upoważniona do otrzymania odszkodowania powinna dostarczyć do InterRisk:
- zaświadczenie lekarskie – kartę zgonu,
- akt zgonu ubezpieczonego lub orzeczenie sądu uznające go za osobę zmarłą.
Wypłata odszkodowania w InterRisk
InterRisk powinien wypłacić odszkodowanie w ciągu 30 dni od momentu zawiadomienia go o szkodzie. Jeśli w tym czasie wyjaśnienie okoliczności nie będzie możliwe, pieniądze mają zostać wysłane w terminie 14 od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności ustalenie należnego odszkodowania było możliwe.
Uwaga! Bezsporna część odszkodowania musi zostać wypłacona w ciągu 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia.
Sprawdź, jak zgłosić sprzedaż samochodu w InterRisk
Jak złożyć reklamację w InterRisk?
Jeśli kwota wypłaconego odszkodowania nie spełnia Twoich oczekiwań, masz prawo złożyć reklamację. Do InterRisk można ją dostarczyć:
- osobiście do oddziału
- osobiście do agenta
- pocztą
InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
Vienna Insurance Group
ul. Noakowskiego 22
02-342 Warszawa - telefonicznie
(22) 575 25 25
Sprawdź, jak wypowiedzieć OC w InterRisk
Rozpatrzenie reklamacji InterRisk
Odpowiedź na reklamację powinna zostać wysłana w ciągu 30 dni od momentu otrzymania jej przez ubezpieczyciela. W szczególnie skomplikowanych przypadkach ten termin może zostać wydłużony do maks. 60 dni od czasu otrzymania reklamacji. W takiej sytuacji InterRisk musi jednak poinformować o przyczynach opóźnienia.
Odrzucenie reklamacji przez ubezpieczyciela nie oznacza jeszcze, że nie masz już szans na zwiększenie wypłaconego odszkodowania. W takim przypadku masz następujące możliwości:
- skierowanie wniosku do Rzecznika Finansowego,
- zwrócenie się o pomoc do miejskich / powiatowych rzeczników konsumenta,
- złożenie roszczenia do sądu właściwego dla miejsca zamieszkania,
- zwrócenie się o pomoc do Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego.