Zgłoszenie szkody Compensa

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-30

Prawdziwy test ubezpieczyciela nadchodzi tak naprawdę dopiero wtedy, kiedy dojdzie do szkody. Sprawność procesu jej likwidacji ma decydujące znaczenie dla oceny towarzystwa przez klienta. Zobacz, jak zgłosić szkodę w Compensie.
Oblicz moje OC/AC

Compensa w ostatnich latach intensywnie rozwijała internetową obsługę klientów. Dzięki temu szkodę z dowolnego ubezpieczenia można obecnie zgłosić online.

Zgłoszenie szkody Compensa

Jeśli dojdzie do wypadku, najszybszym sposobem na poinformowanie o nim ubezpieczyciela jest zgłoszenie szkody przez Internet:

Jeśli wolisz bardziej tradycyjne sposoby komunikacji, możesz zgłosić szkodę telefonicznie pod numerem:

Infolinia działa 7 dni w tygodniu, od godziny 6:00 do 22:00.

Dokumenty potrzebne do określenia wysokości odszkodowania można przesłać pocztą pod adres:

Compensa TU S.A.
p. poczt. Nr 3335,
40-610 Katowice 26

lub

Compensa TU S.A.
Al. Jerozolimskie 162
02-342 Warszawa

Konkretny adres wybiera się zależnie od tego, z jakiego ubezpieczenia zgłaszasz szkodę.

Zobacz, jak nawiązać kontakt z Compensą w innych sprawach

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w Compensie

W przypadku ubezpieczenia AC Compensa ściśle określa terminy, w jakich trzeba powiadomić ubezpieczyciela o szkodzie. Towarzystwo powinieneś poinformować nie później niż w ciągu:

Pamiętaj, by nie zmieniać nic w pojeździe przed dokonaniem oględzin przez przedstawiciela Compensy (chyba że zmiana jest niezbędna ze względów bezpieczeństwa lub jest uzasadniona koniecznością kontynuowania bezpiecznej jazdy). Ten przepis nie obowiązuje, jeśli towarzystwo nie zajęło stanowiska w sprawie szkody w ciągu 7 dni od powiadomienia o zdarzeniu.

Sprawdź, jak zgłosić szkodę z ubezpieczenia Assistance samochodowego w Compensie

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego w Compensie

Na zgłoszenie zdarzenia w Centrum Alarmowym Compensy z ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance oraz NNW masz maksymalnie 3 dni od czasu zdarzenia. Najlepiej jednak poinformować towarzystwo od razu po wypadku. Staraj się przestrzegać wszystkich zaleceń lekarza i przekazuj do Compensy wszelkie potrzebne dokumenty.

Na zawiadomienie Compensy o uszkodzeniu lub utracie bagażu masz nieco więcej czasu: możesz to zrobić w ciągu 7 dni od momentu powrotu z zagranicy do kraju.

Sprawdź warunki ubezpieczenia turystycznego w Compensie

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania w Compensie

O szkodzie w mieszkaniu powinieneś powiadomić Compensę najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od momentu uzyskania informacji o szkodzie.

Jeśli w związku ze zdarzeniem objętym zakresem ubezpieczenia OC w życiu prywatnym poszkodowany dochodzi roszczeń lub wszczęto wobec Ciebie postępowanie przygotowawcze, natychmiast powiadom o tym Compensę. Późniejsze poinformowanie ubezpieczyciela może spowodować, że towarzystwo nie będzie miało czasu na ocenę sprawy i odmówi pokrycia roszczeń.

Podobnie jak w przypadku ubezpieczenia samochodu nie powinieneś zaczynać żadnej naprawy w nieruchomości przed dokonaniem oględzin przez przedstawiciela Compensy. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy dana zmiana jest niezbędna ze względów bezpieczeństwa lub też do oględzin nie doszło w ciągu 5 dni roboczych od momentu powiadomienia o szkodzie.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu Mój Dom w Compensie

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie w Compensie

O każdym zdarzeniu objętym zakresem ubezpieczenia na życie powinieneś od razu powiadomić towarzystwo.

W przypadku śmierci ubezpieczonego do wniosku o wypłatę świadczenia uposażony powinien dołączyć:

Jeśli śmierć nastąpiła za granicą, trzeba być przygotowanym na to, że Compensa poprosi o potwierdzenie przez polską placówkę dyplomatyczną dokumentów niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności towarzystwa.

Wypłata odszkodowania - Compensa

Compensa powinna wypłacić odszkodowanie w ciągu 30 dni od momentu zawiadomienia o szkodzie. Jeśli jednak sprawa jest na tyle skomplikowana, że nie udało się wyjaśnić okoliczności w tym terminie, ubezpieczyciel powinien wypłacić pieniądze w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności ustalenie należnego odszkodowania było możliwe.

Uwaga! Bezsporna część odszkodowania powinna zostać jednak wypłacona w ciągu pierwszych 30 dni.

Sprawdź, jak wypowiedzieć OC w Compensie

Złożenie reklamacji – Compensa

Pierwsza propozycja odszkodowania jest niestety często zaniżona, dlatego pamiętaj o prawie do złożenia odwołania od decyzji ubezpieczyciela.

Reklamację można dostarczyć do Compensy:

Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. / Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
Aleje Jerozolimskie 162
02-342 Warszawa

22 501 61 00

reklamacje@compensa.pl

Co powinieneś zawrzeć w reklamacji, aby zwiększyć szanse na jej pozytywne rozpatrzenie? W odwołaniu podaj:

Compensa musi wysłać odpowiedź na reklamację najpóźniej w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Jeśli dotrzymanie tego terminu jest niemożliwe, ubezpieczyciel musi poinformować o tym klienta i podać przyczyny opóźnienia. Ostateczny termin na wysłanie odpowiedzi to 60 dni od momentu otrzymania reklamacji.

Sprawdź, jak poznać składkę ubezpieczenia OC w Compensie

Rozpatrzenie reklamacji przez Compensę

Odrzucenie reklamacji przez Compensę nie oznacza jeszcze, że straciłeś już szansę na większe odszkodowanie.

Jeśli Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie, masz prawo:

Jeżeli masz dobre argumenty na poparcie tezy, że przyznane odszkodowanie jest za małe, nie wahaj się skorzystać z powyższych możliwości.

Sprawdź pełną ofertę ubezpieczeń Compensy

Tagi: