Zgłoszenie sprzedaży samochodu w Generali

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-29

Nie chcesz otrzymywać wezwań do zapłaty za ubezpieczenie OC auta, które już dawno sprzedałeś? Pamiętaj o obowiązku zgłoszenia sprzedaży samochodu u ubezpieczyciela w ciągu 14 dni. Jak najprościej poinformować Generali o zbyciu pojazdu?
Oblicz moje OC/AC

O sprzedaży samochodu powinno się poinformować ubezpieczyciela w ciągu 14 dni. Pamiętaj, że dopóki nie zgłosisz zbycia pojazdu, ponosisz razem z nowym właścicielem odpowiedzialność solidarną m.in. za zapłatę kolejnych rat. Dlatego najlepiej od razu po sprzedaży auta skontaktować się z Generali.

Zgłoszenie sprzedaży samochodu w Generali

Jakie informacje należy przekazać ubezpieczycielowi? Oprócz zgłoszenia samego faktu sprzedaży, trzeba także podać dane nowego właściciela. Możesz sam napisać takie zgłoszenie albo skorzystać z gotowych formularzy zgłoszenia sprzedaży dostępnych na stronie Generali.

Gotowy wniosek informujący o sprzedaży można:

Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa

Do formularza warto dołączyć jako załącznik skan lub zdjęcie umowy kupna-sprzedaży / darowizny / innego dokumentu potwierdzającego zbycie pojazdu. Przyspieszy to proces rejestracji wniosku przez ubezpieczyciela.

Zobacz, jak wypowiedzieć OC w Generali

Zwrot składki z ubezpieczenia OC i AC

Naturalnym jest, że po sprzedaży samochodu chciałbyś otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia. Pamiętaj jednak, że zwrot z ubezpieczenia OC możesz otrzymać tylko wtedy, jeżeli nabywca zdecyduje się wypowiedzieć umowę polisy kupionej przez Ciebie.

Od razu masz natomiast prawo otrzymać zwrot niewykorzystanej składki za dobrowolne ubezpieczenia. Jeżeli kupiłeś AC, Assistance lub inną nieobowiązkową polisę komunikacyjną w Generali, do zgłoszenia sprzedaży dołącz wniosek o zwrot składki, w którym podasz numer swojego konta bankowego.

Sprawdź warunki ubezpieczeń samochodu w Generali

Tagi: