Ubezpieczenie Moto – Assistance w HDI

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-15

Coraz chętniej podróżujemy samochodem na zagraniczne wakacje. W trakcie takich wojaży, a także krajowych podróży, może przydać się ubezpieczenie assistance. Sprawdzamy warunki polisy Moto-Assistance oferowanej przez HDI.
Oblicz moje OC/AC

Kalkulator Assistance w HDI

Ubezpieczenie Assistance w HDI możesz zakupić jedynie jako dodatek do OC lub AC. Tych polis nie zakupisz w HDI przez Internet, ale możesz zamówić online kontakt z agentem ubezpieczyciela.

Ofertę przedstawioną przez przedstawiciela towarzystwa porównaj z innymi propozycjami przy pomocy porównywarki ubezpieczeń.

Zakres ubezpieczenia Assistance w HDI

Ubezpieczenie proponowane przez HDI zapewnia organizację lub organizację i pokrycie kosztów usług assistance w razie:

Dodatkowo jeśli w wyniku zdarzenia nieubezpieczona przyczepa ciągnięta przez pojazd ubezpieczony w zakresie assistance nie może się poruszać, HDI zapewni organizację i pokrycie kosztów holowania / transportu tej przyczepy z wyłączeniem przewożonego przez nią ładunku (chyba że będzie możliwy transport przyczepy łącznie z ładunkiem) do warsztatu lub na parking strzeżony. HDI pokryje te koszty w ramach limitów obowiązujących dla pojazdu.

Zobacz, co zapewnia ubezpieczenie opon w HDI

Warianty Assistance w HDI

HDI proponuje 3 warianty rocznego ubezpieczenia Assistance różniące się oferowanym zakresem usług:

W HDI można także zakupić krótkoterminową polisę Assistance Podróżnik15.

Sprawdź, czy HDI umożliwia zakup ubezpieczenia mieszkania tylko na czas wyjazdu

Poniższa tabela prezentuje dokładne warunki rocznych wariantów Assistance w HDI.

Świadczenie Wariant Standard Wariant Złoty Wariant Złoty+

Suma ubezpieczenia

5 000 zł

10 000 zł

20 000 zł

Informacja serwisowa

Po wypadku

Tak

Tak

Przekazanie wiadomości

Po wypadku

Tak

Tak

Pomoc tłumacza
(j. angielski, niemiecki, francuski, rosyjski)

Nie

Tak

Tak

Próba usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia

Nie

Tak

Tak

Holowanie pojazdu

Po wypadku
Do 100 km

Tak
Do 200 km

Tak
Do 400 km

Holowanie pojazdu poszkodowanego na terenie Polski

Bez limitu kilometrów

Bez limitu kilometrów

Bez limitu kilometrów

Organizacja parkingu

Nie

Tak
Do 2 dób

Tak
Do 3 dób

Ekspertyza techniczna

Nie

Po wypadku lub awarii

Po wypadku lub awarii

Złomowanie pojazdu

Nie

Po wypadku lub awarii

Po wypadku lub awarii

Odbiór ubezpieczonego pojazdu

Nie

Tak

Tak

Kontynuacja podróży / powrót do miejsca zamieszkania

Nie

Tak
Do miejsca bliższego miejscu zdarzenia

Tak
Do miejsca bliższego miejscu zdarzenia

Zakwaterowanie

Nie

Nie

W hotelu 2- lub 3-gwiazdkowym
Do 2 dób po wypadku, awarii lub kradzieży

Pojazd zastępczy

Nie

Po wypadku do 5 dni jeśli auto jest unieruchomione
Po kradzieży do 5 dni
Ekwiwalentna klasa pojazdu ale nie wyższa niż C
Ubezpieczyciel podstawi lub odbierze pojazd zastępczy

Po wypadku do 10 dni
(do 5 dni jeśli pojazd nie jest unieruchomiony w wyniku zdarzenia, a jego naprawa odbywa się w warsztacie partnerskim)
Po kradzieży do 10 dni
Po awarii do 5 dni
Ekwiwalentna klasa pojazdu ale nie wyższa niż C
Ubezpieczyciel podstawi lub odbierze pojazd zastępczy

Świadczenia z pomocy medycznej
Nie Nie Tak

Uwaga! Po zdarzeniu musisz wybrać jedno ze świadczeń:

W ramach krótkoterminowego Assistance Podróżnik15 możesz z kolei liczyć na następujące usługi:

Sprawdź, jak skontaktować się z HDI

Limity ubezpieczenia Assistance w HDI

W przypadku ubezpieczenia Assistance na niektóre usługi HDI ustala dodatkowe limity świadczeń. Tak jest w przypadku:

Uwaga! Dla wariantu Złoty wszelkie świadczenia wynikające z awarii i innych zdarzeń (oprócz pomocy informacyjnej) są realizowane tylko, jeżeli odległość miejsca zdarzenia od miejsca zamieszkania wynosi więcej niż 25 km.

Sprawdź warunki ubezpieczenia szyb w HDI

Świadczenia medyczne w ubezpieczeniu Assistance w HDI

W przypadku wariantu Złoty+ oraz Podróżnik15 wśród dostępnych usług wymieniono świadczenia medyczne. Można z nich skorzystać w razie zajścia nieszczęśliwego wypadku i obejmują one następujące usługi:

Zakres terytorialny ubezpieczenia Assistance w HDI

Zakres terytorialny ubezpieczenia zależy od tego, jaki wariant polisy wybierzesz. W wariancie Standard polisa działa jedynie w Polsce.

W innych wariantach ubezpieczenie obejmuje teren:

Uwaga! W żadnym wariancie ubezpieczenie nie działa na terenie Gruzji.

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia Assistance w HDI

Po zdarzeniu powinieneś użyć dostępnych środków, aby jak najbardziej zmniejszyć rozmiary szkody.

Od razu zawiadom też policję o wypadku z ofiarami w ludziach lub jeżeli okoliczności nasuwają podejrzenie popełnienia przestępstwa.

Z Centrum Obsługi Klienta ubezpieczyciela powinieneś skontaktować się natomiast nie później niż w ciągu 12 godzin od zdarzenia (centrum jest czynne całą dobę). Po zgłoszeniu wypadku postępuj ściśle według dyspozycji Centrum Obsługi Klienta.

Zobacz, jak wygląda proces zgłoszenia szkody w HDI

Wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczenia Assistance w HDI

W przypadku każdego ubezpieczenia obowiązują pewne wyłączenia odpowiedzialności. Nie chodzi więc o to, by znaleźć polisę, która będzie ważna zawsze, lecz aby znaleźć taką, której wyłączenia są dla nas najmniej bolesne.

W przypadku ubezpieczenia Assistance HDI podstawowy warunek jest taki, że pomoc może być świadczona tylko wtedy, kiedy ubezpieczone pojazdy są w chwili zdarzenia dopuszczone do ruchu. Jeśli brakuje badań technicznych, odpowiedzialność towarzystwa jest jednak wyłączona tylko wtedy, kiedy stan techniczny miał bezpośredni wpływ na szkodę.

Ubezpieczyciel nie organizuje i nie pokrywa kosztów świadczeń, jeżeli ich udzielenie zostało uniemożliwione przez działanie sił wyższych, takich jak:

W takiej sytuacji ubezpieczyciel może jednak zwrócić poniesione przez ubezpieczonego uzasadnione i udokumentowane koszty do takiej wysokości, jakie poniosłoby towarzystwo, gdyby samo organizowało pomoc.

Ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności i jest zwolniony ze zwrotu wszelkich kosztów, jeżeli ubezpieczony działał bez uprzedniego porozumienia z towarzystwem lub nie zgłosił niezwłocznie zdarzenia objętego ochroną assistance do HDI (wyjątkiem jest sytuacja, kiedy zewnętrzne okoliczności uniemożliwiły kontakt).

Ponadto, HDI nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia:

Ubezpieczyciel nie pokrywa też kosztów naprawy, konserwacji i eksploatacji ubezpieczonego pojazdu, w tym kosztów paliwa i części zamiennych (w tym kosztów zakupienia i / lub dorobienia kluczyków oraz zakupu akumulatora, kół albo opon).

W przypadku pomocy w podróży ubezpieczyciel nie organizuje i nie pokrywa kosztów transportu zwierząt i nadbagażu rozumianego jako bagaż, którego przewóz z uwagi na wielkość (rozmiary i masa) wymaga dodatkowej opłaty na rzecz przewoźnika.

Towarzystwo nie pokrywa też kosztów opłat celnych, mandatów, opłat drogowych (np. autostrady, promu), dodatkowych kosztów transportu ładunku pojazdu, dodatkowych ubezpieczeń, jak również kosztów wyżywienia.

HDI nie odpowiada także za przewożone ubezpieczonym pojazdem ładunki, jak również bagaż i przedmioty osobiste ubezpieczonego, pozostawione w ubezpieczonym pojeździe na czas wykonywania świadczeń assistance.

Ponadto w zakresie świadczenia pomocy medycznej HDI nie ponosi także odpowiedzialności w przypadku:

Zobacz, jakie wyłączenia odpowiedzialności obowiązują w przypadku ubezpieczenia AC w HDI

Kiedy warto kupić ubezpieczenie Assistance w HDI

Wariant standardowy Assistance w HDI oferuje minimalny zakres usług. Jeśli szukasz ubezpieczenia, które faktycznie pomoże Ci po zdarzeniu, zainteresuj się wariantem Złotym proponowanym przez HDI. Osobom lubiącym jeździć autem na wakacje spodoba się natomiast krótkoterminowa polisa HDI Podróżnik15.

Sprawdź warunki innych ubezpieczeń w HDI

Tagi: