Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia w Benefii

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-30

Pierwszym krokiem w procesie likwidacji szkody jest zgłoszenie zdarzenia do ubezpieczyciela. Jeżeli chcesz szybko otrzymać wysokie odszkodowanie, nie zwlekaj z poinformowaniem Benefii o wypadku.
Oblicz moje OC/AC

Proces likwidacji szkody jest obwarowany licznymi zapisami w prawie regulującymi między innymi terminy wypłaty odszkodowania i odpowiedzi na reklamację. Poniższy przewodnik wyjaśni Ci, jak proces likwidacji szkody przebiega w Benefii.

Zgłoszenie szkody w Benefii

Centrum Zgłoszeniowe Benefii jest dostępne 7 dni w tygodniu w godzinach od 6:00 do 22:00. Można się z nim skontaktować pod numerem:

22 212 20 30

Dodatkowo Benefia udostępnia oddzielne numery służące do kontaktu:

Centrum Zgłoszeniowe Assistance Benefii jest dostępne 7 dni w tygodniu przez całą dobę.

Jeśli nie przepadasz za kontaktem telefonicznym, możesz też zgłosić szkodę przez Internet przy pomocy formularza dostępnego na stronie Benefii.

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w Benefii

O uszkodzeniu lub zniszczeniu auta należy powiadomić Benefię nie później niż w ciągu 3 dni roboczych. Na poinformowanie o kradzieży samochodu masz natomiast jedynie 2 dni od momentu stwierdzenia szkody.

Dowiedz się więcej o zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia AC w Benefii

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego w Benefii

W przypadku ubezpieczenia turystycznego najważniejsze jest szybkie powiadomie Benefii o każdym nieszczęśliwym wypadku lub nagłym zachorowaniu, przez które musisz skorzystać z leczenia za granicą. Centrum Alarmowe zawiadom o zdarzeniu tak szybko, jak to możliwe, nie później jednak niż w ciągu 3 dni.

Przeczytaj więcej o tym, jak otrzymać wysokie odszkodowanie z ubezpieczenia turystycznego w Benefii

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania w Benefii

Na zgłoszenie szkody w mieszkaniu Benefia daje 3 dni. W miarę możliwości postaraj się zmniejszyć rozmiary szkody. Jednocześnie pamiętaj, by do czasu przybycia na miejsce przedstawiciela Benefii, nie zaczynać naprawy lub sprzątania (chyba że dane działanie jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa lub rzeczoznawca ubezpieczyciela nie dokonał oględzin w ciągu 7 dni od zgłoszenia szkody).

Dowiedz się więcej o zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia mieszkania w Benefii

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie w Benefii

W przypadku śmierci osoby posiadającej polisę na życie w Benefii, bliscy ubezpieczonego muszą złożyć w towarzystwie pisemne zawiadomienie o zgonie.

W zależności od okoliczności zdarzenia i tytułu wypłaty do takiego zawiadomienia należy dołączyć:

Proces likwidacji szkody w Benefii

W trakcie całego procesu likwidacji szkody możesz kontaktować się z Benefią, aby wiedzieć na bieżąco, co dokładnie dzieje się obecnie w Twojej sprawie.

Aby skontaktować się z Benefią, możesz:

W temacie wiadomości wpisz numer szkody, a w treści podaj numer kontaktowy. Benefia gwarantuje kontakt najpóźniej w ciągu następnego dnia roboczego.

Telefon jest dostępny od pon. do pt. od 8:00 do 16:00

Sprawdź, jak wypowiedzieć OC w Benefii

Wypłata odszkodowania w Benefii

Pieniądze są wypłacane w ciągu 30 dni od zgłoszenia zdarzenia. Jeśli jednak ustalenie wysokości należnego odszkodowania było w tym terminie niemożliwe, otrzymasz świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe.

Jak złożyć reklamację w Benefii?

Jeżeli nie jesteś zadowolony z wysokości wypłaconego odszkodowania, nie wahaj się złożyć reklamacji. Ubezpieczyciele nadal niestety bardzo często zaniżają pierwsze propozycje odszkodowań.

Reklamację można:

w dowolnej jednostce towarzystwa

Benefia Ubezpieczenia
Al. Jerozolimskie 162
02-342 Warszawa

22 501 61 00

reklamacje@compensa.pl

Reklamacja powinna zawierać:

Rozpatrzenie reklamacji przez Benefię

Benefia ma obowiązek wysłać odpowiedź na reklamację w ciągu 30 dni od momentu jej otrzymania. Jeśli ubezpieczyciel nie dotrzyma tego terminu, odwołanie uznaje się za rozpatrzone zgodnie z wolą klienta. To prawo nie obowiązuje, jeśli ubezpieczyciel poinformował wcześniej klienta o opóźnieniu i jego przyczynach. Pamiętaj jednak, że maksymalny termin na wysłanie odpowiedzi to 60 dni od momentu otrzymania reklamacji przez towarzystwo.

Jeśli Benefia rozpatrzyła reklamację negatywnie, możesz jeszcze:

Sprawdź, czy ubezpieczenia Benefii mają atrakcyjne warunki

Tagi: