Proama sprzedana! Nowym właścicielem Generali PPF Holding

Ostatnia aktualizacja: 2014-02-24

Generali PPF Holding zawarł porozumienie z Groupamą w sprawie jej polskiego oddziału - Proama. Generali przejmuje Proamę, spółkę o bardzo dużym potencjale, z nadzieją na rozszerzenie działalności w naszym kraju. Generali PPF będzie działało w Polsce w ramach strategii dwóch marek - Generali i Proama.
Oblicz moje OC/AC

Proama sprzedana

Stało się. Plan sprzedaży Proamy, o którym usłyszeliśmy w połowie marca, został zrealizowany dość szybko. Dnia 23 lipca 2012 roku Generali PPF Holding (GPH) i Groupama podpisały umowę, na mocy której Generali nabędzie w swoje struktury polski oddział Groupama, działający pod marką Proama.

Decyzja o sprzedaży Proamy została podyktowana koniecznością zmniejszenia wydatków francuskiej Groupamy, która mocno ucierpiała wskutek kryzysu finansowego Grecji, o czym więcej pisaliśmy w artykule: "Proama na sprzedaż".

Pierre Lefèvre, Dyrektor Generalny Działalności Międzynarodowej Groupama SA. wyjaśnia, że ta decyzja "jest częścią szerszego planu zmniejszenia wydatków i kosztów inwestycji. Niemniej jednak, grupa wierzy w model ekonomiczny Proama i chce dać jej szansę na kontynuowanie doskonałego rozwoju".

Proama w rzeczy samej rokuje obiecująco. Działalność w Polsce rozpoczęła pod koniec stycznia 2012 roku. Swoje produkty (głównie ubezpieczenia komunikacyjne) sprzedaje wielokanałowo, za pośrednictwem telefonu, internetu i multiagencji, dzięki czemu notuje bardzo duży wzrost sprzedaży. Pierwotny plan na rok 2012 zakładał sprzedaż 70 - 100 tys. polis. Proama wynik ten osiągnęła już po pół roku działaności. Więcej o wyniku finansowym ubezpieczyciela dowiecie się z artykułu, pt. "Proama sprzedała już 100 tys. polis".

Ladislav Bartoníček, Prezes Generali PPF Holding, potwierdza: "Kupujemy spółkę o bardzo dobrej strategii, o doskonałych umiejętnościach jej wdrażania przez kadrę zarządzającą, która udowodniła swoją zdolność do reagowania na potrzeby rynku. Osiągane wyniki sprzedaży dowodzą, że strategia dystrybucji Proama to udany pomysł. Planujemy rozwijać ten model dystrybucji, aby zmaksymalizować naszą obecność na rynku."

Generali PPF Holding poprzez zakup Proamy liczy na rozszerzenie swojej działalności na jednym z najbardziej rozwijających się roków ubezpieczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Wszystko w rękach Generali

Po zakończeniu transakcji Generali PPF będzie działać w Polsce w ramach dwóch oddzielnych marek - Generali i Proama. Porozumienie nie będzie miało żadnego wpływu na istniejące umowy ubezpieczeniowe i poziom usług świadczonych przez Proamę. Niezmienne pozostaną także zasady współpracy z partnerami Proama, a w szczególności z agentami.

Mamy nadzieję, że Generali poradzi sobie z utrzymaniem jakości świadczonych usług, zwłaszcza, że w naszym rankingu firm ubezpieczeniowych Generali prezentuje się dosyć słabo, gdyż zajmuje miejsce trzecie od końca ze średnią punktów 3,83. Ubezpieczyciel osiąga za to coraz lepsze wyniki finansowe. Przypis składki brutto Generali Polska wyniósł 1,9 mld PLN w 2011 roku. W tym okresie wzrost w ubezpieczeniach majątkowych wyniósł 28%, a w ubezpieczeniach na życie o 20%.

Tagi: