Strona główna  |  Wiadomości  |  Proama na sprzedaż

Proama na sprzedaż

Data aktualizacji: 2014-03-13
Proama nie zdążyła jeszcze w pełni rozwinąć skrzydeł na polskim rynku, a już pojawili się inwestorzy zainteresowani kupnem spółki córki francuskiego ubezpieczyciela Groupama, która osiąga na polskim rynku zaskakujące wyniki sprzedażowe.

Sytuacja finansowa Groupamy

Już w połowie stycznia mogliśmy usłyszeć, że Groupama mocno ucierpiała wskutek kryzysu finansowego w Grecji. W efekcie spadku wartości greckich obligacji, musiała bowiem wpisać w straty 84 mln euro. Jak podawała wówczas Wyborcza.biz strata może mieć jeszcze większy rozmiar:

Sprzedaż ubezpieczyciela “Według agencji Reuters Groupama posiada obligacje greckie, portugalskie i irlandzkie wartości 770 mln euro, hiszpańskie wartości 670 mln euro i włoskie – 1,5 mln euro. Stanowią one łącznie ok. 17,5 proc. aktywów grupy. Obniżenie wyceny tych papierów sprawiło, że Groupama jest pierwszą dużą firmą ubezpieczeniową w Europie, która ma problemy z osiągnięciem zalecanych wskaźników adekwatności kapitałowej.”

Standard & Poor's i Fitch, czołowe agencje ratingowe, pod koniec 2011 roku obniżyły ocenę wiarygodności francuskiej Groupamy, a regulator rynku ubezpieczeniowego we Francji Autorité de Contrele Prudentiel (ACP) zalecił Groupamie podniesienie marginesu wypłacalności do 100% do końca 2012 roku.

Sukces Proamy

Proama od kilku miesięcy jest obecna na polskim rynku, a sprzedaż polis rozpoczęła na przełomie stycznia i lutego 2012. W ciągu miesiąca działalności sprzedała już 6 tysięcy ubezpieczeń samochodowych i odnotowuje tendencję wzrostową. Z takimi wynikami Proama może być spokojna o urzeczywistnienie planu rocznego, który zakłada sprzedaż 70-100 tys. polis. Realizacja celu na 2012 rok jest możliwa także dzięki szybszemu rozpoczęciu sprzedaży polis oraz niższymi o 15% kosztami niż zakładano początkowo.

Sprzedaż Proamy a kryzys finansowy Groupamy

Proama odnosi rynkowy sukces pomimo tego, że spółka matka - Groupama padła ofiarą kryzysu greckiego. Z rozmów przeprowadzonych w grudniu 2011 roku z szefem międzynarodowej Groupamy - Pierre Lefevre'm wynikało, że kryzys w Groupamie nie będzie miał wpływu na rozwój Proamy w Polsce. Wg Lefevre'a kryzysy są normalnym elementem działalności rynkowej i nie są w stanie zagrozić podjętym strategiom długoterminowym, jaką było rozpoczęcie działalności ubezpieczeniowej na polskim rynku.

Dynamiczny rozwój i potencjał Proamy wzbudziły zainteresowanie zarówno polskich, jak i zagranicznych inwestorów. Chęć zakupu na chwilę obecną wyraziło 5 firm, jednak Proama na razie nie ujawnia ich danych.

Podobne artykuły
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2020-04-28

Koronawirus: jak ubezpieczyciele pomagają kierowcom?

Z powodu pandemii koronawirusa Polska Izba Ubezpieczeń zarekomendowała pomoc dla kierowców. Sprawdzamy, jakie rozwiązania wprowadzili poszczególni ubezpieczyciele. Na jaką pomoc można liczyć?

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-10-08

Barometr Ubea.pl: ceny OC we wrześniu 2019 r.

W sierpniu średnia składka OC prawie się nie zmieniła. Sprawdzamy, czy wrzesień upłynął pod znakiem bardziej wyraźnych zmian dotyczących kosztu OC.

Czytaj więcej
komunikacja
Ubezpieczenie samochodu
2019-07-22

Najtańsze OC w miastach wojewódzkich - II kw. 2019 r.

Sprawdziliśmy przeciętne ceny polis OC w miastach wojewódzkich. Gdzie średnie składki ubezpieczenia komunikacyjnego były najtańsze na wiosnę 2019?

Czytaj więcej
Komentarze
gosia3
2012-03-23 09:20
w ubiegłą sobotę to jest 10 marca w jednym z serwisów słyszałam , że Proama nie wchodzi jednak na rynek POLSKI - więc jak to jest w końcu z tą firmą
odpowiedz
gardacz
2012-03-26 11:05
Jak nie wchodzi, jak weszła? Zobacz sobie proama.pl i przeczytaj powyższy artykuł - sprzedają już polisy!!! Więc weszła i jest. Po prostu właściciel chce ją sprzedać.
odpowiedz
Waldemar D.
2012-03-22 13:32
Wy powinniście przejąć Proamę i zaoferować swoim klientom tańsze ubezpieczenia. To nie może nie być hit. Porównywarka z własnym produktem ubezpieczeniowym. Przecież, to Wy znacie rynek ubezpieczeń najlepiej. Zgadza się?
odpowiedz
kaktus
2012-03-15 15:16
Kto kupi Proamę?
odpowiedz
szymon
2012-03-13 17:37
zmiana brandu napewno nie będzie sie opłacac nowemu włascicielowi. Niech po prostu trzyma się przyjętej strategii, a na brak klientów nie będzie narzekać. Przyjęty cel jest do osiągnięcia. To nie Proama ma problemy finansowe a Groupama! I o to chodzi! Ciekawe kto będzie nowym właścicielem? Może jeden z liderów rynku, czyli Hestia, WARTA albo PZU?
odpowiedz
grzechu
2012-03-14 08:22
Ucieszą się agenci, którzy odeszli z dotychczasowego ubezpieczyciela, a on kupi Proamę i znów do niego trafią :D
odpowiedz
Warjat
2012-03-27 20:26
Warta jest sprzedana. Od kiedy Hestia jest liderem to nie wiem.
odpowiedz
sarej
2012-03-13 14:23
7 tysięcy polis? Myślałem że taka kampania przyniesie o wiele większe efekty... Dodatkowo zniżki 70% - więc za dużo nie zarobią.
odpowiedz
h3lli0n
2012-03-13 17:29
nie taki ich cel w pierwszym roku. Z tą 70% zniżką dla bezszkodowych kierowców to strzał w dziesiątkę - robią sobie bazę bezpiecznych polis.
odpowiedz
Dom
2012-03-13 13:56
Tyle przygotowań, wejście smoka, tyle pieniędzy na akcje marketingowe... A teraz nagle sprzedaż? Ciekawe czy Groupamie się to wszystko zwróci?
odpowiedz