Proces likwidacji szkody w Aviva
Do zgłoszenia szkody warto się odpowiednio przygotować. Dzięki temu już sam proces zajmie o wiele mniej czasu.
Zanim więc zgłosisz szkodę do Avivy:
- sprawdź Ogólne Warunki Ubezpieczenia, z tytułu którego chcesz zgłosić roszczenie (dowiedz się, o co dokładnie możesz się ubiegać),
- wypełnij oraz podpisz czytelnie formularze zgłoszenia roszczenia,
- przygotuj wymagane dokumenty (poniżej radzimy, co będzie potrzebne w zależności od tego z jakiego ubezpieczenia zgłaszasz szkodę).
Zgłoszenie szkody w Aviva
Szukasz najszybszego sposobu na zgłoszenie szkody w Avivie? Ubezpieczyciel udostępnia następujące możliwości:
- on-line:
przez formularz internetowy dostępny na stronie ubezpieczyciela
- telefonicznie:
+48 22 557 44 44
w godzinach od 8:00 do 20:00
Centrum Alarmowe dla ubezpieczenia turystycznego dostępne jest natomiast pod numerem:
+48 22 205 50 11
- mailowo:
Ubezpieczenie komunikacyjne:
rejestracja@aviva.pl
Ubezpieczenie domu i mieszkania:
bok@aviva.pl
Ubezpieczenie turystyczne:
medical@europ-assistance.pl
Ubezpieczenie na życie:
bok@aviva.pl (w tytule należy wpisać: „Dział Obsługi Roszczeń”)
- listownie:
Ubezpieczenie komunikacyjne:
Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Dział Likwidacji Szkód Komunikacyjnych
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa
Ubezpieczenie domu i mieszkania:
Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Dział Likwidacji Szkód Gospodarczych i Mieszkaniowych
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa
Ubezpieczenie turystyczne oraz na życie:
Aviva
Dział Obsługi Roszczeń
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa
Zobacz także
Jak skontaktować się z Avivą w innych sprawach
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia komunikacyjnego
Jeżeli doszło do wypadku samochodowego, czyli w zdarzeniu ktoś został ranny lub zginął, musisz wezwać na miejsce służby medyczne oraz policję. Jeśli natomiast uszkodzone zostały jedynie auta i jasne jest, kto spowodował kolizję, wystarczy, by poszkodowany oraz winny spisali razem oświadczenie o przebiegu zdarzeniu. Ten dokument będziesz mógł potem okazać ubezpieczycielowi.
Jeżeli z kolei posiadasz polisę AC i ktoś ukradnie Twój pojazd, koniecznie jak najszybciej powiadom policję. Jeżeli nie zgłosisz zdarzenia służbom, Aviva odmówi wypłaty odszkodowania.
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego
W razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku za granicą należy niezwłocznie skontaktować się z Centrum Alarmowym. Najlepiej zrobić to, zanim skorzystasz z pomocy lekarskiej. Jeżeli jednak zewnętrzne przyczyny uniemożliwiają natychmiastowy kontakt z Avivą, udaj się do placówki medycznej, a ubezpieczyciela powiadom tak szybko, jak to będzie możliwe.
Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu turystycznym Aviva
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania
Jeżeli dojdzie do szkody w ubezpieczonym mieszkaniu niezwłocznie powiadom odpowiednie służby. Do Avivy musisz natomiast zgłosić zdarzenie nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dowiedzenia się o szkodzie.
Postaraj się nie naprawiać nic w mieszkaniu do momentu przybycia przedstawiciela Avivy (oprócz tego co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa). Jeżeli jednak w ciągu 3 dni roboczych od chwili zawiadomienia ubezpieczyciel nie skontaktuje się z Tobą, możesz zacząć sprzątać miejsce zdarzenia.
Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie
W razie śmierci ubezpieczonego osoba, której przysługuje świadczenie powinna powiadomić Avivę, dołączając:
- odpis aktu zgonu,
- lub odpis sądowego postanowienia stwierdzającego zgon,
- lub odpis sądowego postanowienia o uznaniu za zmarłego.
Wypłata odszkodowania w Avivie
Aviva wypłaci Ci odszkodowanie w ciągu 30 dni od zawiadomienia o szkodzie. Jeśli ten termin nie wystarczy, ubezpieczyciel powinien przekazać świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe (wcześniej Aviva ma jednak obowiązek poinformować Cię o przyczynach opóźnienia).
Złożenie reklamacji w Avivie
Nie zgadzasz się z wysokością wypłaconego odszkodowania? Pamiętaj, że zawsze masz prawo złożyć reklamację. Żeby zwiększyć szanse na jej uznanie, zawrzyj w odwołaniu rzeczowe argumenty wskazujące, dlaczego powinieneś otrzymać większe świadczenie.
Gotową reklamację możesz:
złożyć osobiście w jednym z oddziałów Avivy
przesłać do ubezpieczyciela pocztą:
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawaprzekazać ustnie przez telefon:
+48 22 557 44 44
- przesłać mailem:
reklamacje@aviva.pl
Zgodnie z prawem odpowiedź na reklamację powinna zostać wysłana w ciągu 30 dni od momentu, kiedy Aviva otrzyma odwołanie. Jeśli w tym czasie wyjaśnienie okoliczności było niemożliwe, ubezpieczyciel powinien poinformować Cię o przyczynie opóźnienia. Ostateczny termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien przekroczyć 60 dni.
Odrzucona reklamacja
Nawet jeśli Twoja reklamacja zostanie odrzucona, nadal masz szansę uzyskać większe odszkodowanie. Możesz:
- złożyć skargę do Rzecznika Finansowego,
- zwrócić się do Miejskiego / Powiatowego Rzecznika Konsumenta,
- wytoczyć postępowanie przed sądem właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania.
Dowiedz się więcej: