Aviva - jak otrzymać odszkodowanie?

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-30

Poszkodowani często narzekają na zbyt małe kwoty wypłacanych odszkodowań. Wysokość świadczenia w dużej mierze zależy jednak także od naszych działań. O jakich czynnościach nie można zapomnieć, jeżeli chce się otrzymać duże odszkodowanie z Avivy?
Oblicz moje OC/AC

Mało kto lubi formalności i zawiłe procedury. Zgłoszenie szkody w Avivie nie powinno jednak zająć dużo czasu, a poniższy poradnik pokaże krok po kroku, co należy zrobić, by dostać wysokie świadczenie.

Proces likwidacji szkody w Aviva

Do zgłoszenia szkody warto się odpowiednio przygotować. Dzięki temu już sam proces zajmie o wiele mniej czasu.

Zanim więc zgłosisz szkodę do Avivy:

Zgłoszenie szkody w Aviva

Szukasz najszybszego sposobu na zgłoszenie szkody w Avivie? Ubezpieczyciel udostępnia następujące możliwości:

przez formularz internetowy dostępny na stronie ubezpieczyciela

+48 22 557 44 44
w godzinach od 8:00 do 20:00

Centrum Alarmowe dla ubezpieczenia turystycznego dostępne jest natomiast pod numerem:
+48 22 205 50 11

Ubezpieczenie komunikacyjne:
rejestracja@aviva.pl

Ubezpieczenie domu i mieszkania:
bok@aviva.pl

Ubezpieczenie turystyczne:
medical@europ-assistance.pl

Ubezpieczenie na życie:
bok@aviva.pl (w tytule należy wpisać: „Dział Obsługi Roszczeń”)

Ubezpieczenie komunikacyjne:

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Dział Likwidacji Szkód Komunikacyjnych
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa

Ubezpieczenie domu i mieszkania:

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych SA
Dział Likwidacji Szkód Gospodarczych i Mieszkaniowych
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa

Ubezpieczenie turystyczne oraz na życie:

Aviva
Dział Obsługi Roszczeń
ul. Inflacka 4b
00-189 Warszawa

Zobacz także

Jak skontaktować się z Avivą w innych sprawach

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia komunikacyjnego

Jeżeli doszło do wypadku samochodowego, czyli w zdarzeniu ktoś został ranny lub zginął, musisz wezwać na miejsce służby medyczne oraz policję. Jeśli natomiast uszkodzone zostały jedynie auta i jasne jest, kto spowodował kolizję, wystarczy, by poszkodowany oraz winny spisali razem oświadczenie o przebiegu zdarzeniu. Ten dokument będziesz mógł potem okazać ubezpieczycielowi.

Jeżeli z kolei posiadasz polisę AC i ktoś ukradnie Twój pojazd, koniecznie jak najszybciej powiadom policję. Jeżeli nie zgłosisz zdarzenia służbom, Aviva odmówi wypłaty odszkodowania.

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego

W razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku za granicą należy niezwłocznie skontaktować się z Centrum Alarmowym. Najlepiej zrobić to, zanim skorzystasz z pomocy lekarskiej. Jeżeli jednak zewnętrzne przyczyny uniemożliwiają natychmiastowy kontakt z Avivą, udaj się do placówki medycznej, a ubezpieczyciela powiadom tak szybko, jak to będzie możliwe.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu turystycznym Aviva

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania

Jeżeli dojdzie do szkody w ubezpieczonym mieszkaniu niezwłocznie powiadom odpowiednie służby. Do Avivy musisz natomiast zgłosić zdarzenie nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dowiedzenia się o szkodzie.

Postaraj się nie naprawiać nic w mieszkaniu do momentu przybycia przedstawiciela Avivy (oprócz tego co jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa). Jeżeli jednak w ciągu 3 dni roboczych od chwili zawiadomienia ubezpieczyciel nie skontaktuje się z Tobą, możesz zacząć sprzątać miejsce zdarzenia.

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia na życie

W razie śmierci ubezpieczonego osoba, której przysługuje świadczenie powinna powiadomić Avivę, dołączając:

Wypłata odszkodowania w Avivie

Aviva wypłaci Ci odszkodowanie w ciągu 30 dni od zawiadomienia o szkodzie. Jeśli ten termin nie wystarczy, ubezpieczyciel powinien przekazać świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności było możliwe (wcześniej Aviva ma jednak obowiązek poinformować Cię o przyczynach opóźnienia).

Złożenie reklamacji w Avivie

Nie zgadzasz się z wysokością wypłaconego odszkodowania? Pamiętaj, że zawsze masz prawo złożyć reklamację. Żeby zwiększyć szanse na jej uznanie, zawrzyj w odwołaniu rzeczowe argumenty wskazujące, dlaczego powinieneś otrzymać większe świadczenie.

Gotową reklamację możesz:

+48 22 557 44 44

Zgodnie z prawem odpowiedź na reklamację powinna zostać wysłana w ciągu 30 dni od momentu, kiedy Aviva otrzyma odwołanie. Jeśli w tym czasie wyjaśnienie okoliczności było niemożliwe, ubezpieczyciel powinien poinformować Cię o przyczynie opóźnienia. Ostateczny termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien przekroczyć 60 dni.

Odrzucona reklamacja

Nawet jeśli Twoja reklamacja zostanie odrzucona, nadal masz szansę uzyskać większe odszkodowanie. Możesz:

Dowiedz się więcej:

Oferta ubezpieczeń Aviva - warunki i opinie

Tagi: