Zgłoszenie szkody w Proama

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-29

Ubezpieczyciele wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i starają się jak najbardziej ułatwić proces zgłaszania szkody. W Proamie możesz to zrobić online.
Oblicz moje OC/AC

Szybkie zgłoszenie szkody i dostarczenie ubezpieczycielowi wszystkich potrzebnych dokumentów ułatwią otrzymanie odszkodowania. Jeśli masz ubezpieczenie w Proamie, szkodę możesz zgłosić w dowolnym momencie, ponieważ towarzystwo udostępnia internetowy formularz.

Jak zgłosić szkodę w Proamie?

W Proamie szkodę możesz zgłosić:

Odpowiedni formularz do zgłoszenia szkody znajdziesz na stronie Proamy

Nr tel.: 815 815 815
Telefon dostępny od poniedziałku do piątku od 08:00 do 18:00

Dodatkowo dla zgłoszenia zdarzeń z Assistance Proama przygotowała specjalną stronę

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody w Proamie

To, jakich dokładnie dokumentów będziesz potrzebował do zgłoszenia szkody, zależy oczywiście od tego, co się stało i z jakiej polisy chcesz otrzymać odszkodowanie.

Jednak mówiąc ogólnie, mogą Ci się przydać następujące dokumenty i informacje:

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu w Proamie

Jeśli w wyniku stłuczki nikt nie został ranny, nie musisz wzywać policji na miejsce zdarzenia. W takim przypadku koniecznie wypełnij jednak z drugim kierowcą wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym.

Rzeczoznawca Proamy powinien się z Tobą skontaktować telefonicznie w ciągu 48 godzin (w dni robocze). Ustali on z Tobą dogodny termin i miejsce oględzin pojazdu. Pamiętaj, by nie naprawiać nic w aucie do czasu wizyty przedstawiciela Proamy.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniu OC w Proamie

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia turystycznego w Proamie

Jeżeli w czasie wakacji za granicą ulegniesz wypadkowi i będziesz potrzebować pomocy lekarza, skontaktu się z Centrum Pomocy Proama przed podjęciem jakichkolwiek innych działań. Ubezpieczyciel wskaże Ci, do jakiej placówki medycznej masz się udać i rozliczy się bezpośrednio ze szpitalem.

Jeśli z przyczyn niezależnych od Ciebie kontakt z Proamą od razu po zdarzeniu jest niemożliwy, zorganizuj samodzielnie pomoc lekarską. W ciągu 7 dni od momentu kiedy będzie to możliwe, powiadom Proamę o zdarzeniu i przedstaw rachunki dokumentujące poniesione koszty na leczenie.

Zobacz, jaką ochronę zapewnia ubezpieczenie turystyczne w Proamie

Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia mieszkania w Proamie

Rzeczoznawca Proamy powinien dokonać oględzin mieszkania w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia szkody. Jeżeli szkoda w nieruchomości spełnia określone warunki (m.in. jej wartość nie przekracza 2 tys. zł), ubezpieczyciel może zaproponować uproszczoną ścieżkę likwidacji szkody. Wystarczy wtedy, że telefonicznie opiszesz, co się stało i prześlesz zdjęcia zniszczeń.

Sprawdź, kiedy Proama wypłaci odszkodowanie z ubezpieczenia mieszkania

Przesłanie do Proamy dokumentów potrzebnych do wypłaty odszkodowania

Po zgłoszeniu szkody Proama poinformuje Cię, jakie dokumenty są jeszcze potrzebne do wyceny szkody. Możesz je przekazać:

szkody@proama.pl

Proama
ul. Szeligowskiego 6
20-883 Lublin

Wypłata odszkodowania w Proamie

Standardowo odszkodowanie powinno zostać wypłacone w ciągu 30 dni od momentu zgłoszenia szkody. Jeśli jednak wyjaśnienie okoliczności w tym terminie nie było możliwe, Proama wypłaci świadczenie w ciągu 14 dni od momentu, w którym przy zachowaniu należytej staranności wycena wielkości szkody była możliwa.

Uwaga! Bezsporną część odszkodowania Proama powinna wypłacić w ciągu 30 pierwszych dni. Ubezpieczyciel ma także obowiązek wyjaśnić na piśmie, skąd wynika opóźnienie w wypłacie odszkodowania.

Złożenie reklamacji w Proamie

Uważasz, że wypłacone odszkodowanie jest za niskie? Złóż reklamację do Proamy. W treści odwołania powinieneś podać:

Uwaga! Dokument reklamacji powinien być podpisany własnoręcznie.

Jak przesłać reklamację do Proamy?

Gotowe odwołanie możesz przekazać do Proamy:

Proama
Ogólnopolski Oddział Obsługi Klienta
ul. Szeligowskiego 6
20-883 Lublin

(z dopiskiem „reklamacja”)

815 815 815

Proama powinna rozpatrzyć reklamację w ciągu 30 dni, ale w szczególnie skomplikowanych sprawach może wydłużyć ten termin do 60 dni.

Co zrobić, jeśli Proama rozpatrzy reklamację negatywnie?

Właściciel Proamy – Generali – preferuje polubowne rozwiązywanie ewentualnych sporów z klientami. Dlatego jeśli ubezpieczyciel odrzuci Twoją reklamację, możesz spróbować przekonać towarzystwo do swoich racji za pośrednictwem postępowania mediacyjnego w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).

Spór można także rozwiązać w drodze pozasądowego postępowania przed Rzecznikiem Finansowym.

Masz także prawo złożyć skargę na Proamę do:

Oczywiście możesz też złożyć roszczenie do sądu właściwego ze względu na Twoje miejsce zamieszkania.

Sprawdź warunki ubezpieczeń w Proama

Tagi: