Odszkodowanie z ubezpieczenia turystycznego AXA Assistance Daleko od Domu

Ostatnia aktualizacja: 2021-09-30

Zdarzył Ci się wypadek za granicą? Jeżeli wcześniej wykupiłeś na wyjazd ubezpieczenie turystyczne w AXA Assistance, sprawdź, jak otrzymać odpowiednio wysokie odszkodowanie od ubezpieczyciela.
Oblicz moje OC/AC

Wypadek za granicą zawsze wywołuje wiele stresu. Jeżeli jednak wykupiło się wcześniej ubezpieczenie turystyczne, warto opanować emocje na tyle, by postępować dokładnie tak, jak zaleciło towarzystwo. Dzięki temu zwiększasz swoją szansę na odpowiednio wysokie odszkodowanie. Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy likwidacji szkody z ubezpieczenia turystycznego w AXA Assistance.

Poinformowanie służb

W przypadku niektórych zdarzeń trzeba rozpocząć od poinformowania o zdarzeniu odpowiednich służb. Składając zawiadomienie, dopilnuj, by otrzymać potwierdzenie zgłoszenia.

Jakie szkody wymagają powiadomienia służb?

Powiadomienie AXA Assistance

AXA Assistance dokładnie określa, ile czasu masz na zgłoszenie zdarzenia ubezpieczycielowi w zależności od tego, o jakim elemencie ubezpieczenia turystycznego jest mowa. Niekiedy towarzystwo trzeba powiadomić od razu po wypadku, czasami można z tym poczekać do czasu, aż wrócisz do kraju.

Pamiętaj, że nie musisz się osobiście kontaktować z ubezpieczycielem. Może to za Ciebie zrobić Twój towarzysz podróży, jeżeli tylko zna:

Sprawdź, jakie są wymagania dotyczące powiadomienia AXA Assistance w poszczególnych polisach składających się na ubezpieczenie turystyczne:

Kontakt z AXA Assistance w celu zgłoszenia szkody

Dla osób, które wykupiły ubezpieczenie turystyczne, towarzystwo udostępnia Centrum Pomocy Assistance działające 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Konsultanci są dostępni pod numerem:

+48 22 575 97 28

Po powrocie do kraju możesz przesłać wszystkie potrzebne dokumenty na maila:

kontakt@axa-assistance.pl

Jakie dokumenty warto przesłać do AXA Assistance, by otrzymać jak największe odszkodowanie?

Ile czasu ma ubezpieczyciel na wypłatę odszkodowania?

Ubezpieczyciel ma 30 dni na spełnienie świadczenia, licząc od daty otrzymania zgłoszenia o zdarzeniu (to kolejny powód, dla którego warto jak najszybciej powiadomić towarzystwo).

Jeśli wypłata w tym terminie jest niemożliwa, ubezpieczyciel powinien wypłacić pieniądze w ciągu 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie okoliczności i ustalenie wysokości odszkodowania były możliwe.

Złożenie reklamacji

Jeżeli otrzymane odszkodowanie nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz złożyć reklamację:

Złożenie reklamacji będzie o wiele prostsze, jeśli będziesz miał dokumenty potwierdzające Twoje roszczenia, dlatego podkreślmy jeszcze raz: w przypadku szkody za granicą żaden rachunek nie jest bez znaczenia.

Tagi: