Tylko 16% Polaków zmienia ubezpieczyciela przy zakupie nowej polisy

Ostatnia aktualizacja: 2014-03-22

Polacy nie są skłonni do zmian, na co wskazują wyniki najnowszego badania zorganizowanego przez Link4. Zaledwie 16% Polaków w ciągu ostatnich kilku lat zmieniło firmę ubezpieczeniową przy zakupie nowej polisy komunikacyjnej. Czy równie niechętnie dokonujemy zmian w przypadku innych produktów i usług?
Oblicz moje OC/AC

Zmiana ubezpieczyciela

Aż 84% Polaków pozostaje wiernych dotychczasowemu ubezpieczycielowi przy zakupie nowego ubezpieczenia samochodu. Decyzja o kontynuacji polisy podyktowana jest prawdopodobnie lojalnością wobec marki, dodatkową 5-10% zniżką za kontynuację, a także brakiem czasu na przeprowadzenie rekonesansu wśród innych ofert.

Z naszych danych zebranych w 2011 roku wynika, że kierowcy na kontynuacji polisy niestety tracą. Ci, którzy zdecydowali się na przedłużenie ubezpieczenia samochodu u dotychczasowego ubezpieczyciela stracili średnio 477 zł – tyle mniej zapłaciliby za najtańszą ofertę na rynku. Kierowcy, którzy kontynuowali wyłącznie ubezpieczenie OC, wydali średnio o 271 zł więcej. Polacy wciąż nie skłaniają się ku porównaniom, mimo że różnica między najtańszą a najdroższą ceną spośród ofert kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych dostępnych w naszym kalkulatorze OC AC wynosi aż 260%!

Marcin Niewiadomski, Członek Zarządu w Link4 przyznaje, że respondenci, którzy dokonali zmiany ubezpieczyciela uznali ją bardzo koszystną.

Zmiany dostawców innych produktów i usług

Niewiele, bo tylko 19% badanych zdecydowało się na zmianę operatora sieci komórkowej. Jeszcze mniej, bo zaledwie 10% osób postanowiło w ciągu ostatnich czterech lat zmienić bank, natomiast dostawcy energii nie zmienił prawie nikt, mimo że wolny rynek energii elektrycznej w Polsce istnieje w Polsce od kilku lat. Kierowcy również rzadko decydują się na zmianę marki samochodu – w ciągu ostatnich czterech lat samochód zmieniło zaledwie 20% badanych.

Polacy wierni są również swojej pracy (pracę zmienił co trzeci Polak, średnio 6 i pół roku temu) i partnerowi życiowemu (co siódmy Polak przyznaje się do zmiany partnera życiowego, średnio niemal 10 lat temu). W tym drugim przypadku co dziesiąta osoba, która dokonała zmiany uważa ją za niekorzystną.

Jesteśmy przywiązani także do marki perfum – w ciągu ostatnich 12 miesięcy tylko 35% kobiet zmieniło perfumy, a 26% mężczyzn zdecydowało się na inną wodę kolońską oraz do marki papierosów – w ciągu ostatnich 5 lat tylko 11% palących dokonało zmiany. O wymianie szczoteczki do zębów pamięta większość badanych, ale średnio zmieniają ją go pół roku.

Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadu bezpośredniego w maju 2012 roku przez instytut badawczy IPSOS na reprezentatywnej próbie 975 Polaków w wieku powyżej 18 lat.

Źródło: Biuro Prasowe Link4

Tagi: