Nowy system informatyczny PZU, czyli strategii 2.0 ciąg dalszy

Ostatnia aktualizacja: 2013-09-29

Siedemnastoletni system informatyczny PZU osiągnął szczyt swoich możliwości. Nowy pozwoli agentom i pracownikom ubezpieczyciela na łatwe zmiany i dodawanie produktów, będzie wspierał wielokanałowość w kontaktach PZU z klientami oraz automatyzował wiele procesów. Dostawca nowego systemu już został wybrany.
Oblicz moje OC/AC

Nowy system informatyczny to kolejny etap wdrażania strategii 2.0 mocno ukierunkowanej na zaspokajanie potrzeb klientów, uproszczenie procedur oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Wady starego systemu informatycznego PZU:

Zmiany w obszarze IT PZU

Na etapie zmian PZU jest już od kilku lat. W międzyczasie udało się przeobrazić system likwidacji szkód, który uprościł i przyspieszył procesy, a także dał klientowi możliwość śledzenia statusu sprawy przez internet. Nowoczesne systemy obsługują też procesy back-office'owe (elektroniczny obieg dokumentów i procesy gospodarki własnej). Wprowadzony został także system obsługujący współpracę z agentami w części życiowej Grupy.

Teraz czas na nowy system produktowy.

Planowane wdrożenie to jedna z największych takich inicjatyw na naszym rynku w ostatnich latach. Żeby skutecznie konkurować, PZU musi przejść transformację biznesowo-technologiczną. Inwestycja w technologie wykorzystujące nowoczesne rozwiązania informatyczne to inwestycja w budowanie relacji z klientami, nowe, elastyczne produkty i wysokiej jakości usługi. Nowy system wesprze konkurencyjność PZU poprzez zwiększenie elastyczności i wyższą jakość danych o kliencie – powiedział Przemysław Henschke, członek Zarządu PZU Życie, odpowiedzialny za IT w Grupie PZU.

Funkcje nowego systemu informatycznego PZU:

Dostawcą nowego systemu informatycznego jest firma Guidewire Inc. - światowy, wyspecjalizowany dostawca rozwiązań informatycznych dla ubezpieczycieli majątkowych.

Tagi: